• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[GTS 2003] Knal bij optrekken, daarna geen aandrijving meer?

Zo, ik zit eindelijk weer even achter een echte computer met normaal toetsenboard :-)

Ik was bezig om het 1 en ander te demonteren volgens opel werkplaatshandboek, en mij pa was begonnen met het verwijderen van de voorpoot.

Toen hij de aandrijfas uit de bak trok, zagen we dus dat er een stukje ontbrak. Gelukkig konden we dit met een magneet pen uit het differentieel trekken.

Hoe het precies heeft kunnen gebeuren is niet helemaal duidelijk, maar niet geheel onmogelijk.

Het probleem is nu: we wilden het 1 en ander in scene zetten door de motor rustig te laten draaien in 1, maar we krijgen met geen mogelijkheid de auto nog gestart!!

Door het ronddraaien met de hand van 1 aandrijfas, en vervolgens schakelen en koppelen konden we hem wel in de versnelling krijgen, en zo een klein stukje de krukas heen en weer draaien.

Er zit LPI in, en ik heb alleen de gas computer even losgekoppeld gehad (toen de stroom er al af was) omdat de accubak eruit moest volgens instructies, en hier zit ook mijn LPG computer in gemonteerd.

We hebben alle sensoren weer aangesloten, meerdere keren de computer gereset, maar hij slaat gewoon niet aan... ik hoor geen brandstofpomp.

Iemand misschien tips hoe ik dit kan oplossen? van de week zowiezo even de laptop met opcom mee naar de garage.

Vraag 2: Ik wil eigenlijk alleen de kapotte homokineet vervangen aan de bakzeide, maar deze kan ik nou niet niet los vinden. Iemand nog adresjes?

@sjoerdie wrote:Vreemd, zou gewoon moeten rijden eigenlijk.

Hij pakt op de hele vertanding namelijk.

Helemaal raar dat je gewoon kon schakelen zonder te koppelen zoals je zei.

Je borgring ook gevonden trouwens??

Borgring? Zit ie aan de buitenkant? of in de bak? We hebben wel een klein ringetje eruit gehaald, dat precies in het sleufje waar die afgebroken is valt.. is dat hem?

Inderdaad vreemd dat dit het probleem lijkt te zijn. Ik sluit niet uit dat het probleem 2-ledig is, maar dan moet ik wel eerst de auto weer kunnen starten ... :???:

@McLambo wrote:Normale set eibach veren, net nieuwe schokbrekers, normale

"normale set "eibach veren? verlaagd? of niet?

bij extreme verlaging komen de assen onder een tegengestelde hoek op je bak normaal / verlaagd / waardoor de prie assen een stuk uit het huis komen. en bij optrekken komen ze nog verder uit het huis.

hierdoor worden de krachten niet meer over de hele prie as verdeeld maar over een klein stukje wat nu bij jou afgebroken is.

Even berichtje van Facebook hier geplaatst om de context compleet te maken. Hopelijk kan iemand mij helpen :thumbup

Vectra C start niet meer!!

Gisteravond begonnen met demonteerwerkzaamheden om de bak eronderuit te halen.

Halverwege bleek dat het probleem een gebroken aandrijfas is. Op zich nog een meevaller, nu hoeft de bak er niet uit.

Ik had al wel de accu + accubak verwijderd, hier zit bij mij ook de Vialle LPI computer in. Deze heb ik voorzichtig ontkoppeld.

Nadat ontdekt was dat de steekas gebroken is, heb ik al het één en ander weer terug gebouwd, maar we krijgen de auto niet meer gestart.

Het lijkt erop dat de brandstofpomp in de benzinetank niet meer draait (niet meer hoorbaar bij het op contact zetten van de auto)

10x alles nagelopen, maar we begrijpen er geen knal van waarom hij het niet meer doet.

De verbindingen die los zijn geweest zijn

- LPG computer

- accupoloen

- achteruitrijschakelaar

- ABS sensor rechtsvoor

- remblok slijtindicator rechtsvoor

- bumper module (voor)

De rechter voorpoot ligt er nog wel onderuit, maar alle kabeltjes zijn aangesloten.

Lampjes van de LPG module gaan wel branden, dus ik denk dat die wel blij is.

Is er een bepaalde procedure die we moeten volgen?

Nog even met de LPG inbouwer gebeld; het systeem dat in mijn auto zit onderbreekt de brandstofpomp voor benzine niet, dus dat gedeelte kan ik dan uitsluiten...

Nieuwe as besteld bij Autosloop Pieper.. redelijk aantrekkelijke prijs bij inlevering van de oude.. morgen ophalen

Vanavond nog even langs de garage geweest met de Opcom.

Bij het handmatig activeren van het branstofpomp relais hoor je deze inderdaad klikken... maar geen brandstofpomp!

In het boekje gezocht of de brandstofpomp voor benzine een zekering heeft, maar deze staat hier niet in aangegeven...

Weet iemand misschien of deze ergens apart afgezekerd is?

(zet ik hem op LPG, dan gaat met de actuator test netjes de LPG pomp lopen...)

Motor draait goed rond, heb gisteren de hele accu leeg gestart.

Dit systeem kan niet op LPG starten helaas.

Vanavond de 1e keer starten trok hij hem iets boven de toeren van de startmotor uit, maar was het gelijk gedaan.. waarschijnlijk benzinedamp..

Weet jij of de brandstofpomp een aparte zekering heeft? Op zich is nu een mooi moment om de pomp te vervangen als die kapot is, maar dan wil ik het wel zeker weten ;-)

Tja, even meten op de aansluiting van de pomp.

Dan weet je of ie spanning krijgt.

Pomp is als het goed is wel afgezekerd, maar of ie apart gezekerd is weet ik niet

Dus dan kan ik alvast de achterbank demonteren :)

Kun je daar zo bij met meten zonder dat dit direct brandgevaar oplevert als er een vonkje ontstaat?

Gevonden:

Kapot :(

Nieuwe besteld. Ga een weekendje weg morgen... hoop dat 'ie nog voor de tijd afgeleverd wordt, maar ik ben bang van niet.

Overigens lag er een flinke plas water onder mijn achterbank... vraag me af waar dat vandaan kan komen. Meest waarschijnlijk door de klep boven de tank, hier heeft het LPG installatiebedrijf een gaatje ingemaakt voor een extra kabel voor de LPG pomp, maar niet behoorlijk afgedicht...

Das kapot ja.

Ik heb nog nooit een nieuwe pomp gekocht.

Altijd op de sloop gehaald, kans op falen is vrij klein namelijk.

En dat kun je altijd nog doen natuurlijk, mocht de nieuwe niet optijd binnen zijn.

2e hands pomp op de sloop? Enige andere auto waar deze pomp in kan zitten is een peugeot 807.

En die zie je niet veel op de sloop, net als een vectra c...

Pak van een benzinemodel vectra de pomp en je zit goed lijkt me.

Nou weet ik niet hoe de pomp van een c eruit ziet. Maar ik zou onderhand zeggen, pak van een andere opel.

Dan heb ik het over puur het pompje, niet de rest.

Het pompje kun je helaas bijna niet los vervangen zonder de hele 'unit' te slopen:

benzinepomp-opel-vectra-c-z16xe-z18xe-z18xel-z22se.jpg

We hebben het geprobeerd, maar het omhulsel heeft het niet overleefd, en we hebben echt voorzichtig gedaan.

Terug
Naar boven