• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GTS Power's topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje

@Emaster wrote:@ GTS Power, dat zijn dan echt de allerlaatste die een dichte bumper hebben? zie namelijk weleens modellen die wel en bumper met zichtbare uitlaat hebben...op internet is er in ieder geval niet veel te vinden....

Na mijn weten wel ja!

jij hebt waarschijnlijk ook dat kleine spoilertje niet op je kofferbak zitten dan.

Klopt zit er ook niet op nee..opzich best jammer..maar vroeg het me al af waarom de uitlaten niet meer zichtbaar waren bij de nieuwere modellen..

Hallo Tom,

heb je inmiddels je NCDC2013 en je CID al in de vectra? Ik zit ook er sterk over na te denken dit te gaan doen. Maar had wel al begrepen dat dit niet zo 1,2,3 lukt. Dus mijn vraag is bij jij inmiddels al wat wijzer?

Update!!!

eindelijk zit de NCDC 2013 met CID erin.

Met wat tegenslagen(niet afgemeld oa :agent ) is het toch gelukt.

Simon en broer bedankt :thumbup

het werkt ook perfect en het kleurenscherm geeft het interieur een hele andere uitstraling :wub

wel is het even wennen dat de stuurwielbieding nu veel meer funties heeft i.s.m. de radio.

de foto's vertekenen wel iets.het beeld is gewoon scherp en niet zo korrelig ;)

hier wat pics:

Dit was het(voorbeeld)

VectraSXI2005020640x480.jpg

tijdens ombouw:

Photo28-07-12182655.jpg

resultaat:

Photo29-07-12105419.jpg

Photo29-07-12105439.jpg

Photo29-07-12105449.jpg

Photo29-07-12105513.jpg

Dat staat een stuk beter zo! :thumb

Vond een kleurenscherm ook wel erg netjes staan, dus ook ik was toen even bij Simaan langs geweest. :thumbup

hoeveel heeft het gekost om zo´n hele systeem alles erop aan in te laten bouwen?

Kan ik ook nog zo'n systeem krijgen of moet ik al het spul zelf vinden en iemand laten inbouwen?

@ musti

oh je kan ook zo naar de opel dealer gaan hoor

maar schrik niet dat je dan een rekening van 3500 euro krijgt :angel

heb jij een vroege C1? (met 3 knopjes aan beide kanten van je stuurwiel en zonder draaiknoppen)

dan moet je zoeken naar een NCDC2013 of NCDC2015.

de boel inbouwen is nog niet zo heel moeilijk, maar er moet volgens mij met een Tech2 geprogrammeerd worden en die hebben niet zoveel mensen ;)

@sw_reijnders wrote:@ musti

heb jij een vroege C1? (met 3 knopjes aan beide kanten van je stuurwiel en zonder draaiknoppen)

de boel inbouwen is nog niet zo heel moeilijk, maar er moet volgens mij met een Tech2 geprogrammeerd worden en die hebben niet zoveel mensen ;)

Zou jij mij daar bij kunnen helpen als ik ook zon complete set op de kop kan tikken. Taner heeft er nog 1 liggen.

@Eddyvec C wrote:@sw_reijnders wrote:@ musti

Zou jij mij daar bij kunnen helpen als ik ook zon complete set op de kop kan tikken. Taner heeft er nog 1 liggen.

Haha.. Bas woont voor jou aan de andere kant van NL. Volgens mij kan Taner je ook helpen !

@speaker wrote:@Eddyvec C wrote:@sw_reijnders wrote:@ musti

Haha.. Bas woont voor jou aan de andere kant van NL. Volgens mij kan Taner je ook helpen !

hahaha idd, dat is bijna 300km enkele reis, dat gaat um niet worden nee :jerry

bedankt voor de reacties :thumbup

Het heeft mij incl. inbouwen zo'n 300 euro gekost.

het is goed te doen ten opzichte van een cd70 navi,wat vele malen duurder is.

vergeet niet dat het systeem al weer een paar jaar meegaat dus verwacht geen Tom Tom achtig systeem :vertag

verder ben ik er erg tevreden mee :wub

Zo effe weer wat leven in dit Topic blazen...

Dit doormiddel van mijn detailverslagje.

Vrijdagmiddag ben ik begonnen om mijn Vec te wassen en de gehele Vec met Iron X te behandelen,daarna met overvloedig veel water afgespoeld en weer gewassen.(Dit is een blanke vloeistof die ijzerdeeltjes afbreekt en daardoor paars verkeurt)

Photo09-11-12151800.jpg

Photo09-11-12152048.jpg

Toen kon het kleien beginnen.er zat niet heel veel schrikbarend veel troep op maar toch was het de moeite waard!

Photo09-11-12162046.jpg

Dit was de voorbereiding voor zaterdag.

zaterdagochtend om 8 uur begonnen met wassen en drogen

toen wat Detail spullen uitgepakt.(ook spullen van mijn zwager bij die mij de hele dag heeft geholpen :wors )

Photo10-11-12175939.jpg

Hierna alle rubber delen van de vec afgeplakt en kon een begin aan een testspot gemaakt worden.

Photo10-11-12132626.jpg

de keuze is gevallen op een gele pad icm monello Inizio

Daarna een oranje pad met monello Mezzo

Daarna een witte pad met monello finale

dit gaf het juiste effect om alle swirls en krassen te verwijderen.

Toen dit 6 uur later klaar was is de vec ontvet met Eraser en daar na in 2 lagen C Quartz gezet(dit is een sealer die zo hard wordt als glas.met goed onderhoud kun je hier een paar jaar gemak van hebben.)

Al met al zitten er 22 man uren in om dit te bereiken.

nadat de C Quartz 48 uur is uitgehard zet ik er nog een harde wax overheen om de glans nog meer op te halen.

het is toch lastig om met half bewolkt weer het resultaat goed op een foto te krijgen maar is heb mijn best gedaan...

hier de foto's van het resultaat:

Photo11-11-12113234.jpg

Photo11-11-12113215.jpg

Photo11-11-12113019.jpg

DSC_3320.jpg

Dat paarse ziet er wel erg freaky uit :shock: , maar het is meer dan goed gekomen! Mooie actiefoto ook die laatste, komen de velgen erg mooi uit!

Wauw... :shock: Pracht-tig! Ziet er uit als nieuw joh!

Super goed gedaan!

Die actiefoto is inderdaad gaaf! :kewlpics

Terug
Naar boven