Zijn we weer!!!
Omdat de Winterwissel er aan zat te komen(niemand weet waarom met deze tempraturen,maarja...)heb ik de stalen velegn maar weer eens van zolder af gehaald en gemonteerd.
dit bracht nogal wat verassingen met zich mee....
Bij het eerste wiel linksvoor schrok ik nogal van de staat van de banden :hmmz deze was aan de binnenkant compleet schuin weggesleten zodat er zo'n 4 cm profiel weg is :shock:
Ach ja nu had ik al een vermoeden dat de banden niet nog een heel seizoen mee konden,dus had ik een mooi excuus om een setje nieuwe banden te zoeken.(lekker voor de portmonee 4 stuks in 235/35/19'' :cry )
Maar toch schrok ik nog het meeste van het laatste wiel(rechtsachter) waar een band opzat die toch echt wel heeeeel erg op was :wtf
hier zat een scheur in van 20 cm en over 2/3de van de band is de wang losgelaten van het loopvlak :shock:
hier had ik een paar dagen terug nog vrolijk 160 mee gereden :angel
Er is geen meter teveel gereden met deze band.....
Maargoed!
Aangezien er toch nieuwe banden op moeten heb ikbesloten om ook maar direct de velgen op te knappen omdat er in de afgelopen jaren toch stiekem wat stoeprandjes zijn mee gepikt
Ik wou een oplossing die ik zelf kan uitvoeren zodat ik in de toekomst mijn eigen fouten kan fiksen
Eerst heb ik geprobeerd de velgrand zoveel mogelijk af te schuren/draaien maar ik kwam er al snel achter dat sommige beschadigingen daarvoor te diep zijn helaas.
Dus heb ik geprobeerd de velgrand te spuiten in een kleur die er zo dicht mogelijk bij komt maar dit gaf niet helemaal de afwerking wat ik zocht
Aangezien er een 'rand'onstaat tussen het gespoten en ongespoten deel gaat dit het ook niet worden...
Het moet dus helemaal in de kleur!
Nu heb ik lang getwijfeld over deze kleur:
Maar is mijn oog gevallen op een kleurtje die ik zelf nog fraaier vind en ik hier mee aan de slag ga met het behoud van de zwarte binnnekant.
Volgende week ga ik 1 velg spuiten om te kijken of dit is wat wil :thumbup
Tot slot heb ik 4 nieuwe bandjes kunnen scoren voor een erg nette prijs.
dit zijn Vredestein Ultrac Vorti in 235/35/19''
Tevens laat ik de auto opnieuw uitlijnen omdat de stijtage toch wel opmerkelijk is.
Tot Later!