• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

GTS Vectra Revisie M32 Versnellingsbak

@yzf1kr wrote:Heb je nou echt alles rood gespoten? Geleidingspennen, schroefdraad, moeren, veren... Alles? :-o

Vergeet dan straks ook je schijven niet te spuiten.....

Daar zat ik ook al naar te kijken ! :hmmz

Mss had het beter geweest als je alles ff los had gemaakt en stuk voor stuk gespoten ?!

Mijn maat is auto monteur en die heeft er af gehaald (en uit elkaar gehaald) wat er af moest.

En de rest heeft een andere maat afgedopt voor het stralen en spuiten.

Dus dan ga ik er maar van uit dat dit goed is, we zullen het merken.

Maar ik heb er wel vertrouwen in. :thumb

GR Jurgen,

Ik kreeg gister een pakje binnen, en dit zat er in.

2013-01-04213715.jpg

2013-01-04213843.jpg

314 MM voor

2013-01-04213902.jpg

292 MM achter

2013-01-04214527.jpg

De klauwen zitten ook al weer in elkaar, het is nu wachten dat de oude op zijn.

Zal rond de lente zijn.

Gr Jurgen,

Zimmerman is zeker goede kwaliteit. Die plaatsen wij ook altijd op de auto's van onze klanten (vooral VW doen we en toch blijf ik een OPELMANNETJE:D) en nog noooooit klachten gehad of kromme schijven na korte tijd (alleen als de klant de auto normaal gebruikt he, als de klant dus niet normaal kan rijden is het niet onze zorg hahaha)

Zag dat het bij jouw mooi heeft uitgepakt met het spuiten vd remklauwen. Vanochtend de benodigde ingredienten gehaald en binnenkort eens beginnen. Van het voorjaar weekje vrij nemen voor de klusjes aan de auto. Staan er nog een paar op de planning en dan kan ik mooi in ene door :D .

Trouwens mooie winter setup, zag laatst nog zo'n setje op mp staan, heeft me wel aan het denken gezet :hmmz

@Nicky_GTS wrote:Zag dat het bij jouw mooi heeft uitgepakt met het spuiten vd remklauwen. Vanochtend de benodigde ingredienten gehaald en binnenkort eens beginnen. Van het voorjaar weekje vrij nemen voor de klusjes aan de auto. Staan er nog een paar op de planning en dan kan ik mooi in ene door :D .

Trouwens mooie winter setup, zag laatst nog zo'n setje op mp staan, heeft me wel aan het denken gezet :hmmz

Veel succes met de klusjes aan de vec.

GR Jurgen,

@GTS Vectra wrote:@Nicky_GTS wrote:Zag dat het bij jouw mooi heeft uitgepakt met het spuiten vd remklauwen. Vanochtend de benodigde ingredienten gehaald en binnenkort eens beginnen. Van het voorjaar weekje vrij nemen voor de klusjes aan de auto. Staan er nog een paar op de planning en dan kan ik mooi in ene door :D .

Veel succes met de klusjes aan de vec.

GR Jurgen,

Dank je wel, heb er superveel zin in :D .

Eigenlijk nog nooit veel gedaan aan auto's maar bij m'n vecje kan ik het niet laten om hem met subtiele aanpassingen net wat mooier te maken.

Super he die set velgen, dat is een mooie koop geweest zo, breng ze morgen ff langs de garage om nog even te laten balanceren voor zekerheid en dan gaan ze er op, het is er nu wel weer voor ook.

Grt Nick

@lucas1975 wrote:Dat ziet er goed uit!!

welke blokken heb je gemonteerd?

zelfde setup zit ook op mn SW, remt echt perfect!

Hoi Lucas,

Ik heb GM blokken gemonteerd, want die had ik nog leggen. :afro

Groeten Jurgen,

Als je dan toch bezig bent, vervang dan gelijk je remslangen voor van die staalomvlochtenslangen.

Die setjes kosten je ook de wereld niet en ben je gelijk die sponzige rubberen kwijt.

En wat voor hoofdremcilinder (hrc) heeft de auto waar deze remmen vanaf komen?

Dezelfde maat als jouw auto?

Zo niet dan zou ik ook de hrc overzetten.

En gelijk ook de remvloeistof vervangen.

@Corsa_GSi wrote:Als je dan toch bezig bent, vervang dan gelijk je remslangen voor van die staalomvlochtenslangen.

Die setjes kosten je ook de wereld niet en ben je gelijk die sponzige rubberen kwijt.

En wat voor hoofdremcilinder (hrc) heeft de auto waar deze remmen vanaf komen?

Dezelfde maat als jouw auto?

Zo niet dan zou ik ook de hrc overzetten.

En gelijk ook de remvloeistof vervangen.

Staal omvlochten slangen is dat een meer waarde?

Ja en de hrc die is nog standaard, maar hij remt hier wel goed mee.

En de remvloeistof is uiteraard vervangen.

Gr Jurgen,

Echt mooi gedaan deze aanpassing. :thumb

Mag ik vragen waar je die zimmerman schijven gekocht hebt, en krijg je deze ook voor de achteras?

Gr. Ralph

Dank je wel, die van de achteras zijn ook van Zimmerman.

De site is een Duitse http://www.tvhautoteile.de" onclick="window.open(this.href);return false; , ik heb de site weer van Helmer. ;)

Messchien kan je ze hier in Nederland ook wel voor een mooie prijs kopen.

Groeten Jurgen,

Terug
Naar boven