Grappig dat er toch zoveel verschil is tussen hoe lang de een met zn koppeling doet tegenover de ander. Ook hoe je hem gebruikt.
Net als in het benzine verbruik ook zoveel verschil is hier.
Stom ook dat daar niet echt op gelet wordt bij autorijles. als je enigzins wegkomt is het al prima.
Een goede vriend van me had zijn Honda Civic net zo lang als ik mijn E-Kadett gsi. Bijna 10 jaar. In dit tijd heeft hij wel 3 keer de koppeling moeten vervangen en ik nooit. Mijn koppeling zit niet meer in die kadett maar doet het nog zonder slippen of wat.
En hij kocht wel steeds merken als sachs hè! Geen troep.
We zijn allebei geen stoplichtjankers maar kilometervreters. Rijden over het algemeen hetzelfde. Ik noem het relaxed te hard rijden
Hij reed altijd van Westerbork naar Handel toen de basis daar bovenin het land dicht ging. En ik reed veel heen en weer naar Hongarije.
Dus ik heb een keer opgelet wat hij nou eigenlijk deed wat ik niet deed.
Hij blijkt altijd bij het stoplicht op de koppeling te hangen. Dus altijd dat ie net steeds een beetje naar voren hangt. Vooral heuvelop hoor je het gewoon bijna slijten
Had ie niet eens door.. Was gewoon een gewoonte geworden.
Ook rijdt hij altijd dichter op zn voorganger dan ik. Wat tot veel meer optrekken en afremmen leidt.
Bij drempels trap ik altijd even de koppeling in en laat hem dan drempel af weer opkomen zonder slippen.
Hij rijdt er altijd in zn drie over heen zonder koppelen. En doet sowieso erg veel in zn drie wat ik in zn twee had gedaan.
Ik denk persoonlijk dat als je met een normale auto in zn twee optrekt dat de koppeling dan meer slijt.
Je voelt hem er meer aan hangen. En je hebt die 1 toch? Waarom die niet even gebruiken om wat snelheid te maken dan..
Je moet de versnellingen gebruiken waarvoor ze zijn hè

:thumb