• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

H4 ofzoiets

He jongens,

Is er iemand die weet wat je zoal hebt voor een A-ascona aan koplampen? Zij hier nog ergens H4 lampen voor, passen er misschien lampen van een ander merk in.

Of zijn er misschien hele andere die passen, heldere ofzo?

He alvast bedankt,

Harm

Hoi Harm,

Vroeger heb ik een Manta "A" gehad en daar op een gegeven moment ook nieuwe koplampen in moeten zetten,

toen werd mij verteld dat koplampen voor een BMW 3 - serie zouden moeten passen(Bj rond '80 ongeveer).

Of dat H4 is...weet ik niet meer, maar misschien kan je hier iets mee.

Groetjes,

Auk

Bedankt voor de reactie, maar volgens mij heeft een a-manta 4 kleinere koplampen en een a-ascona 2 grotere.

Toch bedankt

eind jaren 80 polo maar als je het zeker wil weten moet je manta24v hier van het forum ff pb die had ze volgens mij ook in zij ascona zitten

op blz 4 in dit asconagedeelte heeft hij een topic daar ff op z'n naam klikken dan kun je hem pben

Ik zie hier een topic over de H4 van Polo.

Beetje laat maar ben erg druk met andere dingen momenteel.

MAAARRR

H4 van Polo (coupé) uit 86 ongeveer is heel eenvoudig pas te maken.

Op de sloop te halen voor een kleine 30 euro per set. Neem ze wel incl het frame want die zul je moeten verbuigen om het passend te krijgen.

1 gat bovenin boren voor het bovendste beugeltje, onder kun je de bestaande gaten gebruiken.

De koplampring moet je middenbovenin bevestigen dmv 1 klein gaatje door en door te boren en dan met een mooi klein zwart parkertje vastzetten. (de 2 oude kun je niet wee gebruiken.

Succes ;)

origineel gepost door RaceEend

kijk, da's een idee, weet je ook van welk jaar die polo dan moet zijn?

Ik heb nog wel een setje nieuwe koplampen te koop van een polo.

Wilde ze in mijn A-Ascona maken ,maar heb deze verkocht en heb dus de lampen over.

U2u maar als je belangstelling hebt.

Groet Alfred

nou zoals je al weet zijn er dus gewoon H4 lampen te krijgen voor een ascona. en ik hoor hier een paar x polo roepen.

zelf hoorde ik dat over golf 1 lampen, maar dat zal vast hetzelfde zijn als uit de polo. en dan kan je inderdaad ook heldere nemen. gewone lampen liggen en grote overvloed bij de sloop. dus voor een 10tje heb je ze wel als je beetje kan lullen op de sloop.

heb ze zelf ook nog ergens liggen en ze passen inderdaad, maar vond toen H4 lampen van ascona en die zitten er nu in.

binnenkort eens kijken of er ook heldere lampen zijn met angel eyes. want dat heb ik nog nooit gezien in een A asci

door dit topic ben ik toch ook weer gaan nadenken over de koplampen.

heb een mooi setje heldere met angeleyes gezien van een golf 1, das toch zelfde als polo? wil het ff zeker weten.....

Terug
Naar boven