• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hahaha L.O.D Vinkt weer eens af ;)

origineel gepost door L.O.D

Ja dat klopt de auto heeft 325 pk en 465nm en @ opel4ever het blijft natuurlijk zoiezo ''geen'' vergelijking 2 tegen 4 wiel voertuigen, hetzelfde als een fiets en een brommer ofzo hehehe ;)

Ok vermogen op de krukassen of op de wielen, en gemeten op de rollerbank?

Ben gewoon benieuwd omdat dat superveel is voor een c20let.

Wat heb je allemaal aan de motor gedaan om zoveel pk te verkrijgen?

(kwestie motor autoverhaal)

Klopt het is geen vergelijking, daarom is een motor ook sneller :P

zo super veel voor een LET is dat nu ook weer niet hoor....

V-maxx haalt er 400+ pk uit en EDS haalt ook de 430pk

maar dacht dat hij een Garrett GT25 of GT28 erop had, grotere injectoren, hogere brandstofdruk, grote intercooler dacht EDS fase 3/3,5 en nog een paar veranderingen intern aan het blok (arp drijfstangbouten, en dacht ook h-profiel drijfstangen)

Ok komt ie:

- C20LET

- Garrett gt28RS

- ARP drijfstangbouten

- MTECH grote intercooler

- Pierburg 12 bar pomp

- Grotere injectoren

Dit is het wel ongeveer, en de volgende stap worden denk ik wel dikkere drijfstangen en zuigerbodem koeling,.. om het vermogen nog iets leuker te krijgen.

Maar belangrijker nog dat ie betrouwbaarder wordt.

Owja vermogen is op de wielen (zover ik weet) meer info andre botter ;).

Ok ik doe er nog een boven op,..... komt ie:

Ik kwam gisterenavond deze tegen op de snel weg, twee jonge mannekes (balletjes) erin en ja hoor beginnen ze een beetje te douwen en natuurlijk even spelen hehehhe,.. even terug naar zn 5 en woeiiiiiiii weer weg, dit tot 3 keer toe en toen was het wel duidelijk ,.... hij kon het niet bijhouden hehehe..

Zie hier mn rivaal hehehe:

8d2dfa1bd4a10203427293ed4cb19678.jpg

De specs: (niet echt een tegenstander dus)

motor: 5461 cm3 V8

Vermogen: 388PK en 530Nm

Gewicht: 1.810 kg (hier gaat t goed fout)

Hahahaa en jawel ik blijf posten ;)

Een maatje van mij heeft een Yamaha R1 en hij heeft laatst een stukje mee gereden in mijn Tigra.

Hij vond de Tigra bloedje snel voor een "auto" en kon begrijpen dat motoren van wat mindere klasse (dan de R1) aardig wat moeite zouden hebben. En dan rij ik met minder vermogen dan L.O.D. (ca. 295pk)

Maare.......weer een mooie kill hoor sjef!! :wors

Wanneer spreken we weer eens wat af??

origineel gepost door corsaracer

zo super veel voor een LET is dat nu ook weer niet hoor....

V-maxx haalt er 400+ pk uit en EDS haalt ook de 430pk

maar dacht dat hij een Garrett GT25 of GT28 erop had, grotere injectoren, hogere brandstofdruk, grote intercooler dacht EDS fase 3/3,5 en nog een paar veranderingen intern aan het blok (arp drijfstangbouten, en dacht ook h-profiel drijfstangen)

Voor de normale consument, vind ik het veel, maar ik zie ook dat hij een andere turbo erop heeft gezet, de k16 houd namelijk op bij de 300 pk,

Maar zo'n garret wil wel gaan,

Kijk bedrijven als v-max en eds kunnen dit, omdat ze veel materiaal hebben en ook kunnen testen.

Maaruh

@ l.o.d

Heb je foto's van je blok ik word wel nieuwsgierig,

ennuhh een ster mag je er altijd uittrekken, blijf het boerenbakken vinden.

Heb je trouwens ook sper differentieel erop zitten?

origineel gepost door Maus010

Een maatje van mij heeft een Yamaha R1 en hij heeft laatst een stukje mee gereden in mijn Tigra.

Hij vond de Tigra bloedje snel voor een "auto" en kon begrijpen dat motoren van wat mindere klasse (dan de R1) aardig wat moeite zouden hebben. En dan rij ik met minder vermogen dan L.O.D. (ca. 295pk)

Maare.......weer een mooie kill hoor sjef!! :wors

Wanneer spreken we weer eens wat af??

@ maus010

Klopt helemaal, het gevoel van een duw in je rug krijgen in een auto is gewoon vet,

Het "gevoel" zegt van wow dit is echt snel,

Maar heb je ooit al eens op een motor gereden. Als je dat eenmaal gedaan hebt, heb je meteen een andere defenitie van snel gaan.

Zoiets blijft maar gaan.

Ikzelf heb een hele tijd een r6 gehad, zo'n motor begint pas te leven bij 10.000 rpm wat er dan met je gebeurd?

Je stuur goed vasthouden en onder de kuip gaan zitten, de strepen op de wegdek worden 1 streep. Kijk je op je teller en je zit in no time 250 a 260 km/uur te rijden.

Ik hoop ooit nog eens een r1 te gaan rijden, want dat moet helemaal belachelijk snel gaan.

Maargoed, ik stap dalijk even in de cali, lekker stukje blazen :angel

Zolang we maar plezier eraan beleven

Ja dat is em, @ corsaracer,... No problem ;)

En heb er ''nog'' geen sper in,.. dus soms is het eventjes gummen voordat hij in zn 4 grip heeft ;)

Maar dankzij mn goede veer vrienden bil en stein blijft hij toch redelijk aan de weg geplakt

@ maus heej ja moeten zeker weer eens bij ouwehoereb hehehe, ik ga binnekort op vakantie, darna zal ik je wel even een belletje doen ok?

Originally posted by L.O.D

Die 325pk is op de krukas. Net als de 295pk van Maus, dat is ook op de krukas.

origineel gepost door Orang-pinda

Originally posted by L.O.D

Die 325pk is op de krukas. Net als de 295pk van Maus, dat is ook op de krukas.

Ok hoeveel is dat dan op de wielen?

Is daar een rekensom voor of verschilt dat met de overbrengen ofzo

Motorfietsen weg rijden lukt wel hoor ik heb met mijn kadett al meerdere resente 600cc en fireblade van 98 en Aprilia 1000 mil weg gereden.

En Ferrari 355 diverse Porsche's enz enz.

En nu is mijn nieuwe blokje klaar even in rijden en dan afstellen 400+ PK tjes:D:D want de 28rs zal niet meer aan kunnen dan moet er een gt30 op maar 400+ vind ik wel even genoeg, blok is gebouwd op 500+PK.:P

En kom 8 juni naar Zandvoort dan rij ik weer mee met Time Attack:worsen dat is echt vet beter dan een sprintje:D

maar ff tussendoor he... :)

hoe meet zo'n bank nou het vermogen aan de krukas terwijl je met de wielen op de rollen staat..?

is het dan niet andersom... dus het vermogen aan de wielen wordt gemeten en teruggerekend naar krukasvermogen?

origineel gepost door Counterstrike

maar ff tussendoor he... :)

hoe meet zo'n bank nou het vermogen aan de krukas terwijl je met de wielen op de rollen staat..?

is het dan niet andersom... dus het vermogen aan de wielen wordt gemeten en teruggerekend naar krukasvermogen?

ja het vermogen aan de wielen wordt gemeten en dan wordt het met een rekensommetje naar de krukas omgerekend

Terug
Naar boven