• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hahaha L.O.D Vinkt weer eens af ;)

origineel gepost door Counterstrike

met andere woorden..

krukas vermogen kan op deze manier dus nooit exact bepaald worden...

nee dan moet je de motor eruit lepelen en dan alleen de motor aan een dyno zetten

zoiets dus<--- ff klikken

of deze ,dan heb je on oeder geval geen last van slippende wielen

dyno6.jpg

origineel gepost door Lex

gewoon blijven posten:)daar heb je hem toch voor omgebouwd,om net effe sneller weg te komen:Pdan moet je hem daar gaan voor gebruiken ook.

je zal heus wel een x op je bek gaan..JA EN?

ben ook wel eens bij 150+ achter een mazda rx8 aan gegaan,nou dan loopt hij ook best rap bij je weg.

of denk je effe achter een donkervoort aan te haken..tot ie gas geeft haha

Zo ben ik vanmiddag nog achter een BMW E46 M3 aan geweest met mijn C20NE Cali en brakke onderstel op een kronkelig landweggetje, waren mijn onderstel en banden beter geweest dan had ik heel goed achter hem kunnen blijven plakken, nu moest ik veel te vroeg afhaken :cry

Originally posted by InjectTheVenom

Zo ben ik vanmiddag nog achter een BMW E46 M3 aan geweest met mijn C20NE Cali en brakke onderstel op een kronkelig landweggetje, waren mijn onderstel en banden beter geweest dan had ik heel goed achter hem kunnen blijven plakken, nu moest ik veel te vroeg afhaken :cry

Wilde eerst niet reageren maar werd je wakker toen je moest afhaken hahaha

met een calibra 8V met goed onderstel en banden is de bmw ook zo uit het zicht verdwenen hoor hahah wat een grappig verhaal weet je hoeveel Pk een M3 heeft?

hier in de omgeving rijd ook een m3, maar met sprintjes legt hij het af tegen de locale corsa 16v`s

heb dr ook ff achter gehangen. tuuuuurlijk was hij een stuk snellel dan mijn cabrio c20ne maar na al die m3 verhalen aangehoord te hebben viel het me wel tegen.

Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi

hier in de omgeving rijd ook een m3, maar met sprintjes legt hij het af tegen de locale corsa 16v`s

heb dr ook ff achter gehangen. tuuuuurlijk was hij een stuk snellel dan mijn cabrio c20ne maar na al die m3 verhalen aangehoord te hebben viel het me wel tegen.

Dat was zeker op de helperzoom!! Maargoed die jongen die erin reed trok hem niet helemaal door en op een weg waar je 50 mag, moet je toch wel afremmen als er 140 op de teller staat.

Vanaf stilstand krijgt hij het wel zwaar tegen een Corsa c20xe, maar boven de 100 is die M3 wel sneller hoor!

ja maar een corsa c20xe is wel ff een paar seconden verschil met een calibra 8v...

Ik heb vandaag trouwens wel iets leuk afgevinkt, nouja ik reed achter een nissan 300ZX turbo 2 keer vanaf stoplicht gedaan naar +/- 120 km/h maar kon er goed achterblijven, ik heel blij.

Had het kenteken genoteerd (56-xp-hn) ff opzoeken, en had 197KW dus ik had zoiets van WTF, nog een keer gekeken bleek het een automaat te zijn. Op autobase gekeken en een nissan 300ZX 3.0 biturbo automaat heeft 7,1 sec nodig naar de 100 ipv de 5,9 met gewone bak. maar wel leuk dat ik kon bijblijven met mn 115PK tegen 268 Pk haha

origineel gepost door Orang-pinda

Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi

Dat was zeker op de helperzoom!! Maargoed die jongen die erin reed trok hem niet helemaal door en op een weg waar je 50 mag, moet je toch wel afremmen als er 140 op de teller staat.

Vanaf stilstand krijgt hij het wel zwaar tegen een Corsa c20xe, maar boven de 100 is die M3 wel sneller hoor!

Ja helperzoom wat een aso`s daar he:jerry

Nee was wel ff lagge was ook s`avonds laat geen hond op de weg anders hadden we dat denk ik echt niet gedaan :)

origineel gepost door Basgsi

Originally posted by InjectTheVenom

Wilde eerst niet reageren maar werd je wakker toen je moest afhaken hahaha

met een calibra 8V met goed onderstel en banden is de bmw ook zo uit het zicht verdwenen hoor hahah wat een grappig verhaal weet je hoeveel Pk een M3 heeft?

Ook goeiemorgen natuurlijk weet ik dat snuggere, weet jij dan ook hoeveel meer gewicht een M3 heeft waardoor ik met mijn miezerig aantal pk's alsnog KANS heb om in de buurt te komen? Het ging mij trouwens meer om de lol van het proberen, probeer je niets dan kom je ook nergens :sleeping

In het begin ging het nog wel aardig, maar bij enkele bochten voelde ik aan de auto dat als ik niet van het gas af ging de bocht rechtdoor ging in plaats van de goede richting op :( Bij 1 van die bochten heb ik zo sterk in moeten houden dat de uitloop te veel werd.. dat heb je met standaard springkussen dempers en H&R veren :swear

Toevallig weet ik dat ja, 1470 kilo met 340PK en genoeg koppel tegen jouw calibra 115pk en 1200 kilo . dus die 200 kilo verschil is niet zo groot hoor terwijl 3 keer zoveel pk's. Hij gaat 2 keer zosnel naar de 100 over tussensprints maar niet te spreken.

dus de bestuurder kan niet rijden of het was geen echte m3, blijf jij maar lekker verder dromen dat het alleen aan het onderstel ligt. ik rij met mn corsa een calibra nog zoek en ik maak geen kans tegen een m3.

Zullen we het een beetje netjes houden hier heren.

Ik zelf heb een tijdje terug achter een bmw b6 die +/- 380/390 pk heeft gereden. Ik kon redelijk mee komen, maar qua optrekken was ie echt sneller. (mijn cali doet 0 tot 100 in 5,9)

Ik heb een calibra turbo 4x4 +/- 270 pk en heb dus 120 pk minder en mijn cali houdt tussen de 4000/5000 toeren in. Dus 2 dingen in mijn nadeel.

Volgens autotrader moet zijn top 290 km/u wezen en ik zelf heb mijn cali nooit op top kunnen krijgen, maar heb hem bijna op 270km/u gekregen (had gas over, maar moest mijn afslag nemen)

Terug
Naar boven