• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hallo ,ik ben nieuw hier

Hello guys,

Ik ben nieuw hier en wens jullie allemaal het beste uit Rotterdam.

De reden dat ik mij als forumlid aangemeld heb is dat ik een Vectra C stationwagon heb uit 2007 met een klein probleempje.

Enige tijd geleden ging mijn airbaglampje (kort) branden en na opnieuw te hebben gestart was het weer uit.

Na een hele tijd niet te hebben gebrand brandt het nu (bijna)voortdurend.

Bij de servicebeurt van vorige week hebben ze de auto aan de Tech gehangen maar volgens de dealer ( van der Kooij in schiedam) functioneert alles normaal alleen brandt dan het lampje......

Omdat ik nu niet weet of mijn airbagsysteem werkt of niet moet dit lampje eigenlijk uit!!!

Heeft een van jullie dezelfde ervaring met een airbaglampje en heb je daarvoor een oplossing gevonden?

Ik heb wel eens iets gelezen over stekkers onder de stoelen??

Hoi welkom hier.

ja dat lampje moet gewoon uit.

blijft die branden, dan heb je er een storing in zitten. En die is opgeslagen.

Dus die MOET de dealer kunnen lezen.

Wat je kan doen is naar een andere garage gaan of zelf uitlezen dmv een Opcom setje.

Die zijn 25 euro op ebay.

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Zo'n Opcom set heb ik toevallig op Ebay gezien (in Engeland)

Ik neem aan, dat zo'n setje op je laptop een bepaalde code voor de storing geeft. Hoe weet ik dan welke storing bij welke code hoort?

Het vreemde is trouwens dat bij de dealer geen foutmelding werd gegeven! ( alles was in orde).

Dat opcom setje zag ik in Engeland te koop http://cgi.ebay.nl/USB-OBD2-Diagnos...ostic_Tools_Equipment&hash=item4ceeee9ad8

Zou dit een goede keus zijn?

Graag je reactie.

Hans.

P.S. waar moet ik de Opcom aansluiten?

idd Opcom sluit je aan op de USB poort van je laptop (of pc als die dicht genoeg in de buurt staat van je auto ;))

het is gewoon een windows programma en die geeft ook aan welke fout het is. Dus niet alleen een code.

Het is wel in het engels natuurlijk.

Dat is inderdaad de goede kabel, die kun je gewoon bestellen.

En wat die code betreft . . . zodra het lampje brandt, is er een foutmelding.

Die staat opgeslagen in de computer en verdwijnt niet.

Als de monteur van de opel die niet kan vinden, dan is dat volgens mij gewoon een gevalletje van onkunde.

En zou ik maar snel een andere garage opzoeken ;).

Ja, stom van mij natuurlijk om niet wat duidelijker te zijn:

Ik bedoelde eigenlijk waar zit het aansluitpunt op de auto en begreep ik goed , dat je daar een speciaal kabeltje bij nodig hebt of wordt de opcom direct in de auto geplugd?

Bij de opcom die ik besteld heb zit al een USB aansluitkabeltje voor aansluiting aan de computer.

Ik heb deze opcom besteld:

Je merkt wel, dat ik over deze materie nog veel moet leren............

bedankt,

Hans.

Hallo,

Het lampje van de airbags bleef de laatste paar dagen continue branden!

Heb de bestelde opcom nog niet binnen en heb eens onder de bestuurdersstoel gekeken.

Daar zag ik twee stekkers een kleintje dat verbonden was met de gordelspanner en een grote zwarte.

De grote zwarte losgemaakt en ingespoten met WD40.

Het euvel is (tot nu toe) verholpen, dus het lampje is nu uit!!!

Ik hoop dat dit voorgoed over is, maar dat weet ik pas zeker als we een paar weken verder zijn.

Voorlopig dus bedankt voor jullie hulp en suggesties.

Mocht het een terugkerend euvel zijn , dan meldt ik me weer!

;););)

Bedankt allemaal!!

Hans.

Terug
Naar boven