• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Handgrepen spuiten

Zou niet te grof schuren met kunststof delen, dan trek je de vezels los en moet je heeeeel veel schuren wil je dit weer mooi glad krijgen. Gewoon met 120 of 180 de delen glad schuren, duurt misschien voor het gevoel iets langer, maar heb je later weer profijt van.

@yentl5552 wrote:hoeveel lagen heb je erop gespoten?

ik heb het ook ooit eens gedaan .. slotloze deurgrepen in een corsa b bouwen.

heb er uiteindelijk 20 mini laagjes over gedaan [ gewoon elke keer als ik weg ging even dun laagje erop ]

dscf0009y.jpg

Eerst met grof korrel 40/80 goed geschuurd en dan met een fijne schuurpapier.

Primer er op en dan 3 lagen spuitplamuur waarvan de laatste 2 dik aangebracht is.

Spuitplamuur goed laten drogen en dan 3 lagen aflak waarvan de laatste laag dikker dan de rest is aangebracht.

Wel de grepen uit elkaar gehaald en goed ontvet.

Dirkjan

@yentl5552 wrote:hoeveel lagen heb je erop gespoten?

heb er uiteindelijk 20 mini laagjes over gedaan [ gewoon elke keer als ik weg ging even dun laagje erop ]

dscf0009y.jpg

Eerst met grof korrel 40/80 goed geschuurd en dan met een fijne schuurpapier.

Primer er op en dan 3 lagen spuitplamuur waarvan de laatste 2 dik aangebracht is.

Spuitplamuur goed laten drogen en dan 3 lagen aflak waarvan de laatste laag dikker dan de rest is aangebracht.

Wel de grepen uit elkaar gehaald en goed ontvet.

Dirkjan

Heb het indertijd met mijn bumpers van mijn Vectra A gedaan. Die waren ook zo.

Schuren is al een heel belangrijk onderdeel hiervan. Beginnen met grof en altijd maar fijner en fijner schuren tot het een babyvelletje is. Heb ik LANG aan bezig geweest. Dan pas de eerste lagen primer erop en blijven schuren met nat en dan ook een laag of 7 kleur.

Grtz Seth

Heb het indertijd met mijn bumpers van mijn Vectra A gedaan. Die waren ook zo.

Schuren is al een heel belangrijk onderdeel hiervan. Beginnen met grof en altijd maar fijner en fijner schuren tot het een babyvelletje is. Heb ik LANG aan bezig geweest. Dan pas de eerste lagen primer erop en blijven schuren met nat en dan ook een laag of 7 kleur.

Grtz Seth

hoeveel lagen heb je erop gespoten?

dscf0009y.jpg

hoeveel lagen heb je erop gespoten?

dscf0009y.jpg

Nuttige tip. Gan naar de sloop en probeer daar een setje handgrepen te scoren die al op kleur gespoten zijn. Kleur niet naar kijken maar die in de juiste kleur spuiten of laten spuiten...Is vele malen makkelijker, en goedkoper, dan die zwarte op kleur brengen..

Nuttige tip. Gan naar de sloop en probeer daar een setje handgrepen te scoren die al op kleur gespoten zijn. Kleur niet naar kijken maar die in de juiste kleur spuiten of laten spuiten...Is vele malen makkelijker, en goedkoper, dan die zwarte op kleur brengen..

de lak gewoon zelf bij de opel-dealer bestellen via kleurcode, kost maar een 10€ dacht'k...

en handgrepen die al gespoten zijn is idd veel gemakkelijker, gewoon maar eventjes afschuren, ontvetten en overspuiten met kleur & blanke lak.

Ongespoten ga je ze eerst moeten vlakschuren, ontvetten, primer opzetten, weer vlakschuren, ontvetten, een paar lagen lak en dan nog een laag blanke lak erover doen...

de lak gewoon zelf bij de opel-dealer bestellen via kleurcode, kost maar een 10€ dacht'k...

en handgrepen die al gespoten zijn is idd veel gemakkelijker, gewoon maar eventjes afschuren, ontvetten en overspuiten met kleur & blanke lak.

Ongespoten ga je ze eerst moeten vlakschuren, ontvetten, primer opzetten, weer vlakschuren, ontvetten, een paar lagen lak en dan nog een laag blanke lak erover doen...

Dat is idd geen slecht idee maar wordt er wel weer duurder van :vertag

Mijn handgrepen zijn nog goed en als ik er 20 uur in moet steken maakt me dat niet uit en spuiten heb ik al vaker gedaan

Maar er zijn verschillende manieren om ze glad te krijgen maar wat is het beste waar mee je dat kan doen?

Is er een site waar je spuitlak kan bestellen??

Dirkjan

Dat is idd geen slecht idee maar wordt er wel weer duurder van :vertag

Mijn handgrepen zijn nog goed en als ik er 20 uur in moet steken maakt me dat niet uit en spuiten heb ik al vaker gedaan

Maar er zijn verschillende manieren om ze glad te krijgen maar wat is het beste waar mee je dat kan doen?

Dirkjan

@D.J.R. wrote:Dat is idd geen slecht idee maar wordt er wel weer duurder van :vertag

Dirkjan

Tja zwarte deurgrepen zijn ruw, terwijl gespoten deurgrepen glad zijn.

Ik zou ook voor de sloop variant gaan.

Spuitbussen kun je ook gewoon bij een autolakkenspeciaalzaak op kleur laten mengen.

heb ik ook gedaan.

@D.J.R. wrote:Dat is idd geen slecht idee maar wordt er wel weer duurder van :vertag

Dirkjan

Tja zwarte deurgrepen zijn ruw, terwijl gespoten deurgrepen glad zijn.

Ik zou ook voor de sloop variant gaan.

Spuitbussen kun je ook gewoon bij een autolakkenspeciaalzaak op kleur laten mengen.

heb ik ook gedaan.

Ik ga kijken op de sloop wat die deurgrepen kosten.

Moet toch kijken voor een as van de twingo voor de auto van m'n vrouw.

Dirkjan

Ik ga kijken op de sloop wat die deurgrepen kosten.

Moet toch kijken voor een as van de twingo voor de auto van m'n vrouw.

Dirkjan

Terug
Naar boven