origineel gepost door 2000
origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door 2000
origineel gepost door RAYMOND.design
Heeft een keurmerk en kan tot 1500 kg dragen.
Om aan 55 kg gewicht te komen, heb je een hoop profiel nodig of weinig van een goede kwaliteit.
Wat voor keurmerk, CE? Als dat zo zou zijn (CE) dan zegt dat me niks...... CE keur betekent in mijn ogen alleen dat het niet vanzelf uit elkaar valt
CE-keurmerk houdt in dat de fabrikant verklaart dat het apparaat gebouwd is volgens de machine richtlijn en dat ze verantwoordelijkheid nemen dat de kwaliteit constant is en volledig aansprakelijk zijn voor constructie- en produktiefouten.
In de machinerichtlijn zijn o.a. eisen opgenomen omtrent (de kwaliteit van de) te gebruiken materialen en veiligheidsmarges.
Voor de particulier wat minder interessant, maar het geeft wel aan dat het geen chinese kopie van een japanse kopie is, en dan gemaakt van pisbakkenijzer.
Het wil niet zeggen dat ze niet in China gemaakt worden, maar wel dat ze voldoen aan eisen van de EU.
Als je 'm bedrijfsmatig gaat gebruiken eigenlijk noodzakelijk, gezien Abro-eisen en aansprankelijkheid die je krijgt als je niet-CE gereedschap laat gebruiken.
Quote keurmerk.nl: De CE-markering geeft alleen aan dat het product aan de gestelde minimumeisen voldoet en is daarom geen kwaliteitskeurmerk.
En stelt dus eigenlijk niets voor
(sorry voor mijn eigenwijsheid+offtopic-heid)
Als iets aan de minimum eisen voldoet (zoals bijna alles wat gemaakt wordt) is dan toch goed!
Als ik het niet zou vertrouwen, zou ik het niet kopen of zelf nog wat verstevigingsveranderingen toepassen.
Er zijn in het verleden heel wat van die oprijbokken (weet de naam niet) ingestort en dan terwijl er iemand onder lag, zie nog steeds mensen die dingen gebruiken.