• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

handige Must have dingetjes voor Astra F.

Tonyehrd

Post weinig
Hallo,

Zoals vele van jullie weten, had ik in het begin (mijn 1e auto) een GLS met instap verlichting achterin.

Nu heb ik een GL, deze heeft dat niet, de hendels + lampjes heb ik al, alleen geen aansluiting. Iemand idee hoe ik dit het beste kan doen?

En wie heeft er nog meer een idee wat ik zoal kan inbouwen: must have?

Cruise control ben ik mee bezig,

regelbare ruitenwisser interval (moet alleen nog even een How-To op de kop weten te tikken).

Nog meer? Wat via de sloop kan etc?

Op afstand CV bedienen is besteld via SPY.

Tony.

hij heeft geen ECU??

en ze zijn wel met BC geleverd de diesels..

hoe ze dat doen??? zou het niet durven zeggen..

Willem

bij mijn f had ik uit de vectra b achteruit die jandvaten van het plafond gehaald, zit verlichting in.

helaas nooit aangesloten, maar ja.

gl is redelijk kaal.

wat je nog meer kunt doen...

elektrische ramen.

elektrische spiegels.

mistlampen in de bumper maken.

in hoogte verstelbare stoelen.

en ga maar door ;)

heb je trouwens ook fotos van de astra?

heb ze nog niet gezien, ben wel nieuwsgierig.

@2e-c14nz wrote:Een opbergvakje van een vectra b van het plafond is iets wat erg handig is en een handige upgrade. regelbare interval kun je op verschillende manieren bewerkstelligen. zelf heb ik het met een omega hendel en relais gedaan. een how to staat hier ook op het forum.

Ja dat kan, maar ik heb een dakraam. Tevens heb ik die relai al alleen geen hendel haha.

Foto's komen z.s.m lampen achterin voor m'n acterpassagiers heb ik al alleen weet ik niet hoe ik ze kan aansluiten en of het mogelijk is.

Tony

@Tonyehrd wrote:Hallo,

Zoals vele van jullie weten, had ik in het begin (mijn 1e auto) een GLS met instap verlichting achterin.

Nu heb ik een GL, deze heeft dat niet, de hendels + lampjes heb ik al, alleen geen aansluiting. Iemand idee hoe ik dit het beste kan doen?

En wie heeft er nog meer een idee wat ik zoal kan inbouwen: must have?

Cruise control ben ik mee bezig,

regelbare ruitenwisser interval (moet alleen nog even een How-To op de kop weten te tikken).

Nog meer? Wat via de sloop kan etc?

Op afstand CV bedienen is besteld via SPY.

Tony.

Beste kun je een kabelboompje uit een gls of andere Opel op de sloop (de voorbereiding zit op heel veel modellen) halen en deze aansluiten rechtstreeks vanaf lampje voorin, werkt goed. Succes

mij lijkt een zelfdimmende binnenspiegel wel iets, kun je ook op de sloop uit een omega halen,

ook heb ik ergens een how-to gevonden voor het aansluiten hiervan op een astra g dan moet een f ook lukken.

ben wel benieuwd naar :kewlpics haha

Na ff gezocht te hebben heb ik een howto van een vectra b gevonden, met een beetje creatieve kijk moet het te doen zijn. viewtopic.php?f=129&t=156846 veel suc6

En als het gelukt is kun je er altijd zelf nog een how-to van maken

Bedankt, ik ga m'n best doen omdat te fixen!

Nog meer ideeën? Ik heb het volgende al:

* cruise Control (nog niet werkend helaas).

* automatische licht sensoren (werkt uitstekend makkelijk aan te brengen 15,- bij cranenbroek)

* dashboard met toerenteller.

* MID, niet aangesloten (hulp bij nodig (misschien een how-to) scherm werk alleen licht blijft aan en geen tijd en of datum.

Wat komt er nog?

* zwarte velgen 15inch.

* zelf dimmende binnenspiegel (bedankt thereaper!)

* hopelijk een werkende MID.

* ruitenwisser interval van een omega.

* luxe houten interieur (als ik het kan vinden)

* zilveren teller ringen.

Hopelijk komen er van jullie nog meer ideeën.

Groetjes

Tony.

dat houten interieur is voor zo ver ik weet nooit geleverd in een f.

dus denk dat je dan al bij stickers uitkomt.

staan wel op marktplaats

@KadAstra-EF wrote:-Elektrische antenne inbouwen,

-Koplamphoogteregeling elektrisch maken.

-Achterklepspoiler monteren :D

Rik :D

Achterklep spoiler(tje) heb ik al.

Elektrische koplampen zitten er al standaard in.

Antenne wil ik wel, alleen lijkt mij heel lastig, ik heb geen idee hoe ik ze los moet maken enz.

Extra bakje (vakje) onder dashboard heb ik ookal.

Groetjes,

Tony

Terug
Naar boven