Zafira CNG
Post weinig
Wellicht geen heel handige titel, maar ik ben op dit forum een aantal handige zaken tegengekomen waarvan ik dacht dat die centraal wat makkelijker te vinden zouden zijn. Gewoon plagiaat dus.
Gepost door: ZafirArt:
Bij een Zafira B kan een foutcode eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, "ECN" en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een "P" en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.
Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
Foutcodes worden kortstondig achter elkaar getoond.
Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.
Wissen kan alleen met de OBD maar sommige verdwijnen autom. als de storing is opgelost.
Invoegen: lijst met foutcodes!!! Stond dacht ik ook ergens op het forum, maar kon het niet direct vinden...
Het onderhoudsinterval resetten (steeksleuteltje):
Door de knop van de dag-teller ingedrukt te houden en vervolgens op contact zetten kun je het onderhoudsinterval resetten.
Als je met de Zafira-B niet meer dan 30.000km/jaar rijdt en 1x/jaar voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gaat, verschijnt het steeksleuteltje nooit.
Bovenstaande zaken vind ik erg handig om te weten net zoals bijvoorbeeld het verborgen menu met accuspanning ed. binnenkort eens toevoegen, of iemand moet me voor zijn :thumbup
Bij een Zafira B kan een foutcode eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, "ECN" en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een "P" en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.
Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
Foutcodes worden kortstondig achter elkaar getoond.
Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.
Wissen kan alleen met de OBD maar sommige verdwijnen autom. als de storing is opgelost.
Invoegen: lijst met foutcodes!!! Stond dacht ik ook ergens op het forum, maar kon het niet direct vinden...
Het onderhoudsinterval resetten (steeksleuteltje):
Door de knop van de dag-teller ingedrukt te houden en vervolgens op contact zetten kun je het onderhoudsinterval resetten.
Als je met de Zafira-B niet meer dan 30.000km/jaar rijdt en 1x/jaar voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gaat, verschijnt het steeksleuteltje nooit.
Bovenstaande zaken vind ik erg handig om te weten net zoals bijvoorbeeld het verborgen menu met accuspanning ed. binnenkort eens toevoegen, of iemand moet me voor zijn :thumbup