• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Handige weetjes Zafira B

Zafira CNG

Post weinig
Wellicht geen heel handige titel, maar ik ben op dit forum een aantal handige zaken tegengekomen waarvan ik dacht dat die centraal wat makkelijker te vinden zouden zijn. Gewoon plagiaat dus.

Gepost door: ZafirArt:

Bij een Zafira B kan een foutcode eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:

1. sluit de portieren.

2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.

3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.

4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, "ECN" en daaronder een 6-cijferige code.

5. noteer een "P" en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.

Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).

Foutcodes worden kortstondig achter elkaar getoond.

Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.

Wissen kan alleen met de OBD maar sommige verdwijnen autom. als de storing is opgelost.

Invoegen: lijst met foutcodes!!! Stond dacht ik ook ergens op het forum, maar kon het niet direct vinden...

Gepost door: ZafirArt:

Het onderhoudsinterval resetten (steeksleuteltje):

Door de knop van de dag-teller ingedrukt te houden en vervolgens op contact zetten kun je het onderhoudsinterval resetten.

Als je met de Zafira-B niet meer dan 30.000km/jaar rijdt en 1x/jaar voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gaat, verschijnt het steeksleuteltje nooit.

Bovenstaande zaken vind ik erg handig om te weten net zoals bijvoorbeeld het verborgen menu met accuspanning ed. binnenkort eens toevoegen, of iemand moet me voor zijn :thumbup

@ZafirB wrote:@hennyw wrote:@Zafira CNG wrote:@jericho wrote:Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

"- Astra op contact zetten

- Knop om deuren te sluiten 5 seconden inhouden

- Bij de pieptoon loslaten.

Zodra je nu boven de 10km/u komt gaan de deuren dicht, als je de motor uitzet gaan ze open (en natuurlijk als je van binnenuit aan de hendel trekt.)

De-activeren gaat trouwens op dezelfde manier"

Dit is wat mij betreft een superweetje! Weet niet of het werkt bij alle types, maar bedankt voor je bijdrage!

werkt niet bij de zafira, tenminste niet bij diegene die ik had, was volgens de dealer ook niet te programeren.

Werkt wel bij de Zafira, maar optie (Speed dependant locking) moet wel aangezet zijn in de Ecu, dan kan bv met OP-COM.

dus werkt de beschrijving NIET

en niet iedereen heeft een op-com

Mooi dat je alle weetjes even op een rijtje zet. :thumbup

Heb jij toevallig nog andere nieuwe weetjes, daar zijn we hier op het Forum natuurlijk heel erg benieuwd naar. :D

Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

Zodra je nu boven de 10km/u komt gaan de deuren dicht, als je de motor uitzet gaan ze open (en natuurlijk als je van binnenuit aan de hendel trekt.)

@GRSBK wrote:Mooi dat je alle weetjes even op een rijtje zet. :thumbup

Heb jij toevallig nog andere nieuwe weetjes, daar zijn we hier op het Forum natuurlijk heel erg benieuwd naar. :D

Er zijn vast nog wat weetjes die ik elders op dit forum heb gelezen, maar nu even niet op kom... maar zodra iemand er eentje heeft graag toevoegen!

@ZafirB wrote:@hennyw wrote:@Zafira CNG wrote:@jericho wrote:Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

Dit is wat mij betreft een superweetje! Weet niet of het werkt bij alle types, maar bedankt voor je bijdrage!

werkt niet bij de zafira, tenminste niet bij diegene die ik had, was volgens de dealer ook niet te programeren.

Werkt wel bij de Zafira, maar optie (Speed dependant locking) moet wel aangezet zijn in de Ecu, dan kan bv met OP-COM.

dus werkt de beschrijving NIET

en niet iedereen heeft een op-com

@jericho wrote:Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

Mooi dat je alle weetjes even op een rijtje zet. :thumbup

@Zafira CNG wrote:@jericho wrote:Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

@hennyw: wat werkt nou niet bij de Zafira? Dat speedlocken?

Edit: ik dacht toch dat ik elders een keer had gelezen dat het wel ingesteld kon worden bij de Zafira... iemand het ooit gelukt?

@GRSBK wrote:Mooi dat je alle weetjes even op een rijtje zet. :thumbup

Er zijn vast nog wat weetjes die ik elders op dit forum heb gelezen, maar nu even niet op kom... maar zodra iemand er eentje heeft graag toevoegen!

yep, boven de 10 km rijden dat dan de deuren op slot gaan

kreeg het niet voor elkaar, ook niet met de dealer

sorry was verkeerde quote

@jericho wrote:Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

@hennyw wrote:yep, boven de 10 km rijden dat dan de deuren op slot gaan

kreeg het niet voor elkaar, ook niet met de dealer

sorry was verkeerde quote

iid bij mijn Zafira B / 2006 is het niet mogelijk

@Zafira CNG wrote:@jericho wrote:Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)

gaat ook boven 10km/u op slot.

Op dezelfde manier in te stellen als bij de Zafira

@hennyw: wat werkt nou niet bij de Zafira? Dat speedlocken?

Edit: ik dacht toch dat ik elders een keer had gelezen dat het wel ingesteld kon worden bij de Zafira... iemand het ooit gelukt?

Terug
Naar boven