• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Handige weetjes Zafira B

@GRSBK wrote:De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)

gaat ook boven 10km/u op slot.

Op dezelfde manier in te stellen als bij de Zafira

denk dat je astra bedoeld

gaat nl. niet bij zafira B

yep, boven de 10 km rijden dat dan de deuren op slot gaan

kreeg het niet voor elkaar, ook niet met de dealer

sorry was verkeerde quote

Klopt, bij de Zafira-B werkt het "speedlocken" niet.Maar je kunt toch wel handmatig dat knopje indrukken, nadat je bent gaan rijden ?? Ik weet wel dat de "Hapylightshow"-module de mogelijkheid heeft dit te laten doen. Gaat bij 10km/h dan vanzelf op slot en openen gaat gewoon van binnenuit, als altijd.

m.vr.gr., bert.

@hennyw wrote:yep, boven de 10 km rijden dat dan de deuren op slot gaan

kreeg het niet voor elkaar, ook niet met de dealer

sorry was verkeerde quote

iid bij mijn Zafira B / 2006 is het niet mogelijk

De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)

@GRSBK wrote:De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)

De dealer heeft ook geen op-com ;)

Uit de changelog van op-com:

Astra-H/Zafira-B Speed dependant locking option programming in REC is now possible!

Klopt, bij de Zafira-B werkt het "speedlocken" niet.Maar je kunt toch wel handmatig dat knopje indrukken, nadat je bent gaan rijden ?? Ik weet wel dat de "Hapylightshow"-module de mogelijkheid heeft dit te laten doen. Gaat bij 10km/h dan vanzelf op slot en openen gaat gewoon van binnenuit, als altijd.

m.vr.gr., bert.

@Spacejam wrote:

Astra-H/Zafira-B Speed dependant locking option programming in REC is now possible!

Dat bedoel ik nog geen 5 minuten werk

ben blij met me opcommetje :angel

@hennyw wrote:@GRSBK wrote:De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)

Sorry, je hebt gelijk... :thumbup

@hennyw wrote:@Zafira CNG wrote:@jericho wrote:Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

"- Astra op contact zetten

- Knop om deuren te sluiten 5 seconden inhouden

- Bij de pieptoon loslaten.

Zodra je nu boven de 10km/u komt gaan de deuren dicht, als je de motor uitzet gaan ze open (en natuurlijk als je van binnenuit aan de hendel trekt.)

De-activeren gaat trouwens op dezelfde manier"

Dit is wat mij betreft een superweetje! Weet niet of het werkt bij alle types, maar bedankt voor je bijdrage!

werkt niet bij de zafira, tenminste niet bij diegene die ik had, was volgens de dealer ook niet te programeren.

Werkt wel bij de Zafira, maar optie (Speed dependant locking) moet wel aangezet zijn in de Ecu, dan kan bv met OP-COM.

De dealer heeft ook geen op-com ;)

@Spacejam wrote:met de op-com kan je het wel programmeren in tegen stelling tot de tech2

kan iemand mij stap voor stap vertellen hoe je dat speedlocken kunt progammeren met op-com ?

@Spacejam wrote:

Dat bedoel ik nog geen 5 minuten werk

ben blij met me opcommetje :angel

Ik weet niet of je al geprobeerd heb of speedlock het nu al doet.

Dat kan je testen door met gesloten deuren het knopje op het dashboard een paar sec ingedrukt te houden tot je biep hoort. Mocht ie het niet doen volg dan onderstaande lekenuitleg ;)

Ik gaat het even uit mijn hoofd proberen :hmmz

Ga naar diagnostics

zoek je voertuig manueel op ( geen automatiche herkenning ) via => Bouwjaar => type

krijg je wat keuzes selecteer body en klik 2x

dan krijg je een rijtje met modules kies REC ( volgens mij 3e van onder )2x klikken op REC => program op een van de blokken die je bereikt via next ( ik dacht de 3e blok ) zie je Speed Depended Locking hier kan je hem aan of present zetten => program => bevestigen en gaat dan back tot dat je via exit kan afsluiten.

Mocht je dagrijlicht willen blijf je in body maar moet je niet in de REC zijn maar de UEC

2x klikken op UEC => program op een van de blokken die je bereikt via next zie je Daytime Running Light hier kan je hem aan of present zetten => program => bevestigenen gaat dan back tot dat je via exit kan afsluiten.

zo heb ik het volgens mij bij mijn Astra H gedaan, weet niet wat jij heb want je heb je (nog) niet voor gesteld het is je 1e bericht zo te zien

Mocht je er niet uitkomen PM me maar

Succes Jan

ps: stel je even voor hoeft met met alle smerige details hoor ;) maar wel leuk en makkelijk dat we weten wat voor auto je rijd. En foto's van je auto :kewlpics mag ook

@hennyw wrote:@GRSBK wrote:De bedrijfswagen (Opel Vivaro van april 2011)

Sorry, je hebt gelijk... :thumbup

Terug
Naar boven