• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Handige weetjes Zafira B

@HiTmAn

Zie dit topic heb je 56 pagina's leesplezier ;)

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=117943&start=1425

Te koop op ebay:

Ik heb hem hier gekocht:http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170654347091&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:1123

Totale prijs inclusief verzenden:

iets van € 40.00

Levertijd bij mij:

ca 14 dagen

Software:

http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf Vrienden/forum prijs € 0.00 ;)

Origineel prijs: € 899.00 :puke

Ik denk dat je zo wel even zoet ben ;) en je eerste vragen zijn beantwoord :thumb

Gr Jan

@TonB01 wrote:Hey Sharky,

Bedankt voor de info, is erg duidelijk.

Zojuist de Speedlock optie aangezet, vergrendelknop 5 sec. ingedrukt. En het werkt. :thumb :thumb

Ton

gisteren iets interessants ontdekt , reed met de reservesleutel en toen werkte de speedlock niet , moest hem weer activeren met de vergrendelingsknop 5 sec. inhouden

dus je kan de speedlock per sleutel instellen

De Zafira A heeft in de linkerkant van het dashboardkastje een uitstroomopening zodat het autom. gekoeld wordt als de airco aanstaat.

In de Zafira B ontbreekt deze optie maar is er wel een uitsparing met een rubberen dop, die wat dieper weg ligt. Verwijder de dop en plaatst de schuif (catalog# 1840708 / onderdeel# 13115964 , ± 3,50Euro) in de uitsparing en heb je airco in je dashboardkastje.

@ZafirArt wrote:De Zafira A heeft in de linkerkant van het dashboardkastje een uitstroomopening zodat het autom. gekoeld wordt als de airco aanstaat.

In de Zafira B ontbreekt deze optie maar is er wel een uitsparing met een rubberen dop, die wat dieper weg ligt. Verwijder de dop en plaatst de schuif (catalog# 1840708 / onderdeel# 13115964 , ± 3,50Euro) in de uitsparing en heb je airco in je dashboardkastje.

Dat zat al standaard af fabriek in het dashbordkastje

in mn Zafira B

Misschien dat deze ontbreekt op de instap modellen van Zafira B

@HiTmAn

Zie dit topic heb je 56 pagina's leesplezier ;)

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=117943&start=1425

Te koop op ebay:

Ik heb hem hier gekocht:http://www.ebay.nl/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170654347091&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:1123

Totale prijs inclusief verzenden:

iets van € 40.00

Levertijd bij mij:

ca 14 dagen

Software:

http://www.mediafire.com/?79vezszjvrf8awf Vrienden/forum prijs € 0.00 ;)

Origineel prijs: € 899.00 :puke

Ik denk dat je zo wel even zoet ben ;) en je eerste vragen zijn beantwoord :thumb

Gr Jan

@TonB01 wrote:Hey Sharky,

Bedankt voor de info, is erg duidelijk.

Zojuist de Speedlock optie aangezet, vergrendelknop 5 sec. ingedrukt. En het werkt. :thumb :thumb

Ton

gisteren iets interessants ontdekt , reed met de reservesleutel en toen werkte de speedlock niet , moest hem weer activeren met de vergrendelingsknop 5 sec. inhouden

dus je kan de speedlock per sleutel instellen

@GRSBK wrote:@ZafirArt wrote:De Zafira A heeft in de linkerkant van het dashboardkastje een uitstroomopening zodat het autom. gekoeld wordt als de airco aanstaat.

in mn Zafira B

m'n Zafira is niet het instap-model maar wel uit de eerste serie (bwjr 2006). wellicht dat het airco schuifje in de latere bouwjaren, standaard is geworden. iig zat/zit het standaard in de opc.

@Zafira CNG wrote:Leuk weetje van die Airco in het handschoenenkastje... vanavond eens kijken in ons kastje :thumb

let op dat rubberen dopje; als die er niet zit, zit er nl ook geen airco leidinkje (zie foto 2).

GroteFoto-6ZEAURRZ.jpg

GroteFoto-4VVJP6XR.jpg

GroteFoto-ELRTK6TR.jpg

De Zafira A heeft in de linkerkant van het dashboardkastje een uitstroomopening zodat het autom. gekoeld wordt als de airco aanstaat.

@ZafirArt wrote:De Zafira A heeft in de linkerkant van het dashboardkastje een uitstroomopening zodat het autom. gekoeld wordt als de airco aanstaat.

Er zijn vaak allerlei opties al voorbereid aanwezig in een auto die met een kleine investering te activeren zijn. Kost dan 100+ euro bij de dealer. Zo had ik ooit een Ford Focus met optionele instapverlichting voorin. Bleek volledig voorbereid, maar zonder lampjes in de fittingen. Deze airco optie is er ook zo eentje. Als we daar toch eens een lijstje van zouden hebben... :D

Misschien heb ik er zelf eentje gevonden in mijn Zafira B uit 2011. Rechts achterin de kofferbak zit een rond dopje in het paneel onder de klep van de electronicakast. In de kast zelf ligt een loze stekker. Zou dit voorbereiding voor een 12V outlet zijn, iemand een idee?

in mn Zafira B

@JME wrote:

Misschien heb ik er zelf eentje gevonden in mijn Zafira B uit 2011. Rechts achterin de kofferbak zit een rond dopje in het paneel onder de klep van de electronicakast. In de kast zelf ligt een loze stekker. Zou dit voorbereiding voor een 12V outlet zijn, iemand een idee?

Bij onze 2008 zit daar inderdaad een sigarettenaansteker contraplug / vrouwtje.

@GRSBK wrote:@ZafirArt wrote:De Zafira A heeft in de linkerkant van het dashboardkastje een uitstroomopening zodat het autom. gekoeld wordt als de airco aanstaat.

in mn Zafira B

m'n Zafira is niet het instap-model maar wel uit de eerste serie (bwjr 2006). wellicht dat het airco schuifje in de latere bouwjaren, standaard is geworden. iig zat/zit het standaard in de opc.

@Zafira CNG wrote:Leuk weetje van die Airco in het handschoenenkastje... vanavond eens kijken in ons kastje :thumb

let op dat rubberen dopje; als die er niet zit, zit er nl ook geen airco leidinkje (zie foto 2).

GroteFoto-6ZEAURRZ.jpg

GroteFoto-4VVJP6XR.jpg

GroteFoto-ELRTK6TR.jpg

Er zijn vaak allerlei opties al voorbereid aanwezig in een auto die met een kleine investering te activeren zijn. Kost dan 100+ euro bij de dealer. Zo had ik ooit een Ford Focus met optionele instapverlichting voorin. Bleek volledig voorbereid, maar zonder lampjes in de fittingen. Deze airco optie is er ook zo eentje. Als we daar toch eens een lijstje van zouden hebben... :D

Terug
Naar boven