• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

handrem in winter

@Joeri208V wrote:ook ik ben een handrem parkeerder is een aanwensel denk net als je gordel om doen. :)

Ik gebruik de handrem (bijna) nooit, naar vergeet de gordel ook nog wel eens.

@Oenatje wrote:de hand rem is bedoeld voor als je op een helling parkeert

handrem zo gebruiken is idd niet slim

als je hem in de versnelling zet dan kan ie echt niet weg

Zet m maar op een heuvel in de versnelling, volgende dag staat ie mooi beneden...

Compressie lekt weg namelijk..

Bij the way, nog steeds geen problemen gehad met de handrem, Bij de Combo niet, Bij de Vectra niet, Bij de Ascona niet, en Bij de MB truck niet..

Een goed stukje onderhoud, voorkomt dat de handrem vast gaat zitten ook in de winter...

Zijn de kabels of stofhoesjes kapot, gewoon vervangen die handel

Willem

ook een oplossing..

Ik meen wel wat ik zeg met op heuvels parkeren..

ik heb het in Limburg op een Camping gezien hoor...

Dat een auto beneden aan de heuvel tegen een andere aan gerold was, die persoon, ja ik had m echt in de versnelling gezet, stond ie inderdaad ook, maar dat is op een heuvel niet voldoende!!

Willem

@boyanka wrote::agentgebruik de handrem niet, ik heb regelmatig problemen met auto's die op hun handrem staan. zodra je auto er net niet tussen past met parkeren zet je zachtjes je bumber er tegen en je duwd ze door de versnelling heen en je hebt je ruimte. Degene die hem dus op de handrem zetten hebben schade.

je moet de handrem niet gebruiken ,,,zet hem gewoon in de versnelling of de P stand van je bak

trouwens boyanka,,ken ik jou niet van het chevy forum??????

@duc town wrote:@boyanka wrote::agentgebruik de handrem niet, ik heb regelmatig problemen met auto's die op hun handrem staan. zodra je auto er net niet tussen past met parkeren zet je zachtjes je bumber er tegen en je duwd ze door de versnelling heen en je hebt je ruimte. Degene die hem dus op de handrem zetten hebben schade.

je moet de handrem niet gebruiken ,,,zet hem gewoon in de versnelling of de P stand van je bak

trouwens boyanka,,ken ik jou niet van het chevy forum??????

Ik gebruik mijn handrem elke dag ook bij -10.

Nergens problemen mee. Als je jou hand rem elke dag gebruikt dan heb je nergens last van.

En de kabels goed houd.

LET OP!! moderne ketting motoren NOOIT in de versnelling parkeren!!

Tenzij je de dealer of garage goed mag.

Dat is ook nog een punt... Ketting motoren kunnen gewoon Verspringen als deze motoren verdraaien, zeker als ze achteruit gaan draaien...

Let wel De Moderne Motoren met automatische spanner vinde het ook niet leuk hoor, achteruit draaien, riem ontspant dan ook best wel..

Willem

Ik gebruik nooit meer de handrem in de nacht sinds deze een keertje vast heeft gezeten..... want dat is wel een beetje eng om die weer los te krijgen.

Ik liet hem daarna altijd gewoon staan in zijn 2 maar dan staat ie een uurtje later een meter verder naar achteren :wtf Wielen zet ik niet scheef want iemand zei mij eens dat dat slecht zou zijn voor de hoezen.

Dus nu zet ik hem altijd in zijn achteruit en gebruik geen handrem meer , werkt prima .

Maar bij mij slaan de gewone remmen ook wel eens vast als ik de auto langer als 2 weken niet gebruik ....

Terug
Naar boven