• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Handremkabel laten maken

mischa

Post weinig
Hallo,

Helaas is mijn auto (Kadett D met Astra F achteras) eind vorig jaar afgekeurd op de handremkabel. Deze is op een niet goed te keuren manier gemaakt dmv het achterdeel van de F-kabel en het voordeel van de D-kabel. Ik zoek nu een bedrijf waar ik met deze kabel naartoe zou kunnen gaan en een compleet nieuwe kabel kan laten maken en die door de buitenkabel kan trekken, zodat ik een goeie origineel uitziende oplossing heb.

Wie kent zo´n bedrijf? Het liefst ergens in Zuid-Nederland.

Groeten,

Mischa

:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

Met dit bedrijf ga ik ZEKER kontakt opnemen.

Heel erg bedankt voor de tip.

Groeten,

Mischa

In plaats van het bedrijf te bellen (kan altijd nog) ben ik eens bij enkele keuringsstations gaan vragen wat nu eigenlijk de eisen zijn voor een handremkabel. Dat blijkt vrij simpel te zijn, deze mag niet gebroken zijn (zoals dat bij de mijne op dit moment het geval is.

Er mag gewoon een lus om de remhaak gelegd worden die gesloten wordt met kabelklemmen.

Derhalve ben ik op zoek naar een handremkabel die aan de voorkant te gebruiken is op het handremmechanisme van de D en die lang genoeg is om aan de achterzijde een lus te maken om de remhaak heen. Om te voorkomen dat de kabel kapot getrokken wordt op de haak, komt deze in een metalen geleider (weet de exacte benaming niet) te liggen.

Concreet dus de vraag: Welke handremkabel is ca 15-20cm langer dan de originele van de D-Kadett?

Groeten,

Mischa

Het probleem is inmiddels opgelost.

Ik heb zelf een nieuwe kabel gemaakt waarmee de auto fluitend door de APK is gekomen.

In elk geval bedankt voor het meedenken

Groeten,

Mischa

Terug
Naar boven