• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hans_vledder's Vectra C verbouwing - Let's Pimp (F

Origineel gepost door opel_omega_steinmetz

Origineel gepost door maxim102

Zit er Check Control op de dimlichten bij de Vectra?

Bij de Omega in ieder geval niet ;)

Maar je auto begint echt steeds mooier te worden! :thumbup

Maxim

Bij de omega zit er wel Check-Controle op de dimlichten !

Groeten

Lars [/quote]

Jongens, ik ben de draad kwijt. Stand 1 is stadslicht, stand 2 is dimlicht, toch?

Groet,

Hans

Origineel gepost door rotin

Klopt.

Dan gaat het erom of er CheckControl op het stadslicht zit. Op dimlicht zit ook bij de Vectra CheckControl. In de originele units zit er voor het stadslicht een W5W lampje in, 12V 5W. Als er al CheckControl op het stadslicht zit, dan gaat het er dus om of deze een alarm geeft als er geen 5W maar 1,92W gemeten wordt.

Aangezien de CheckControl volgens de handleiding alleen de belangrijke lampen test, zou het best eens kunnen dat het stadslicht hier helemaal niet bij hoort.

Groet,

Hans

Origineel gepost door opel_omega_steinmetz

Stadslicht valt niet onder de check-controle :vertag

Perfect! Dan is het alleen een kwestie van super witte, super heldere T5 LED's scoren en klaar is Vledder. Dank voor de info!

Sorry, ik bedoelde natuurlijk ook de stadslichten :angel

Ik heb er ook LED's in zitten, kleurt toch wat mooier bij m'n xenon ;)

Mijn LED ziet er ( van een afstandje :P ) zo uit;

0316.jpg

Stadslicht zit volgens mij wel onder check control. Ik had laatst beide stadlichtjes kapot en toen gaf de bc elke keer bij het starten de melding: Stadlicht prufen.

Vreemde is ook dat de knipperlichten in de koplampunit blijven branden als de stadslichten kapot zijn.......

btw, vervangen van twee stadslichten is ook een karwei van een half uur/drie kwartier. Fijn hoor die moderne auto's!

Origineel gepost door rickytt3

:kewlpics :kewlpics :kewlpics

Geweldig. Ziet er top uit Hans! Ik ga ook maar eens op zoek naar LED's voor de ringen voordat ik de lampen monteer...

Groet, Eric

BTW Zo'n DHZ-garage moet ik ook maar eens gaan zoeken. Het weer van de laatste tijd houdt me tegen om mijn Angel-Eyes te monteren....

Hoi Eric,

Zoeken hoef jij al helemaal niet. De Heining Hobby Hal, de DHZ garage waar ik geweest ben, zit in de buurt van de afslag Zwaneburg / Halfweg op de A9 ... Vanaf jou ongeveer 15-20 minuten rijden.

Groet,

Hans

Origineel gepost door Opelvec02

Hans,

Die Angel eyes zien er idd heel gaaf uit.

Ik wou nog je nog even succes met je nieuwe baan wensen.

groeten,

Gert

Hoi Gert,

Dank je wel en dank je wel!

Groet,

Hans

Origineel gepost door maxim102

Sorry, ik bedoelde natuurlijk ook de stadslichten :angel

Ik heb er ook LED's in zitten, kleurt toch wat mooier bij m'n xenon ;)

Mijn LED ziet er ( van een afstandje :P ) zo uit;

0316.jpg

Hoi Maxim,

Ik moest even kijken maar ik heb 'm. Het lijkt me dat deze LEDjes voldoende lichtopbrengst hebben ...

Groet,

Hans

Origineel gepost door rickytt3

:kewlpics :kewlpics :kewlpics

Geweldig. Ziet er top uit Hans! Ik ga ook maar eens op zoek naar LED's voor de ringen voordat ik de lampen monteer...

Groet, Eric

BTW Zo'n DHZ-garage moet ik ook maar eens gaan zoeken. Het weer van de laatste tijd houdt me tegen om mijn Angel-Eyes te monteren....

Hoi Eric,

Als je het een keer samen wilt doen, dan spreken we gewoon af bij die doe het zelf garage of bij Twaalfmaat (A9). Ik heb het al een keer gedaan zoals je weet, met een uurtje zitten ze erop. Je moet alleen even zorgen dat je later die dag, of de dag erna een afspraak maakt bij je dealer om ze af te laten stellen. Of gewoon je koplampen op stand 3 zetten (hoogteregeling), anders heeft het vliegverkeer last van je ...

Groet,

Hans

Zicht ...

Vandaag is het voorruit van mijn auto vervangen door een exemplaar met regensensoruitsparing. Daarbij is ook de zelfdimmende spiegel gemonteerd. Deze moet ik alleen nog bedraden. Foto's volgen.

Groet,

Hans

Origineel gepost door hans_vledder

Zicht ...

Vandaag is het voorruit van mijn auto vervangen door een exemplaar met regensensoruitsparing. Daarbij is ook de zelfdimmende spiegel gemonteerd. Deze moet ik alleen nog bedraden. Foto's volgen.

Groet,

Hans

Zijn weer benieuwd naar de pics.

Peter

Montage Parkeersensorhouders ...

Hoi,

Ik heb gisteren en vandaag even de montage van de parkeersensorhouders afgemaakt. Ik heb hiervan foto's gemaakt en geplaatst in de post met de titel 'Handarbeid', eerder in dit topic (pagina 16).

Groet,

Hans

Nieuwe wissers ...

Morgen staat de montage van de nieuwe wisserarmen en Irmscher vlakbadwissers op het programma. Daarna zullen waarschijnlijk de nieuwe electrisch inklapbare buitenspiegels met Irmscher spiegelkappen op het programma staan. De deurcontrollers en bedieningsschakelaar voor deze spiegels zijn nog in bestelling en komen uit een voorraad verkeerd bestelde onderdelen van dealers in Duitsland. Hier bestaat zowaar een database voor. Deze komen van verschillende adressen in Duitsland, dit kan dus nog even duren. Het zal mij benieuwen of deze nieuwe deurcontrollers ook de programmering van de Speedlock functie van binnenuit ondersteunen, zie: http://www.put-schelper.de/speedlock.html voor meer informatie.

Ondertussen nog even afspraken maken over het uitvoeren van het spuitwerk van de voor- en achterbumper, de sideskirts en beide bumperspoilers. De bumperspoiler aan de achterzijde moet nog worden voorzien van een uitsparing voor het wegneembare kapje voor de verwijderbare trekhaak:

i3401462.jpg

Ook wil ik dit weekend nog even kijken of ik een paar nieuwe foto's van de auto kan maken, nu met Angel Eyes, een nieuwe voorruit, een electrochromatische binnenspiegel, een regensensor, nieuwe wisserarmen en nieuwe vlakbladwissers ...

Groet,

Hans

Terug
Naar boven