• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hapert bij lage toeren en gas geven

Nog een plaatje:

B1ApU.jpg

Dan gaat dat testje niet werklen met je gasklep positie 'schakelaar' want het is bij jou een potmeter. Hij zal waarschijnlijk ook niet blijven hangen dan, denk ook niet dat daar het probleem zit.

Denk eerder aan een mengsel probleem, benzine druk, benzine pomp relais...

Dan gaat dat testje niet werklen met je gasklep positie 'schakelaar' want het is bij jou een potmeter. Hij zal waarschijnlijk ook niet blijven hangen dan, denk ook niet dat daar het probleem zit.

Denk eerder aan een mengsel probleem, benzine druk, benzine pomp relais...

Engine stalling betekent dat hij inhoudt...

De temperatuur sensor is direct gekoppeld aan de automatische choke functie wat binnen een heel breed temperatuur bereik zorgt voor het juiste mengsel. Hij heeft geloof ik een start temperatuur van -40 en dan gaat er een hele sloot meer benzine naar binnen. Als die dus zijn verbinding met de ECU kwijt raakt mag jij raden wat de gevolgen zijn....

EDIT:Hij zit inderdaad als het goed is op je thermostaat huis...

Engine stalling betekent dat hij inhoudt...

De temperatuur sensor is direct gekoppeld aan de automatische choke functie wat binnen een heel breed temperatuur bereik zorgt voor het juiste mengsel. Hij heeft geloof ik een start temperatuur van -40 en dan gaat er een hele sloot meer benzine naar binnen. Als die dus zijn verbinding met de ECU kwijt raakt mag jij raden wat de gevolgen zijn....

EDIT:Hij zit inderdaad als het goed is op je thermostaat huis...

Net terug van de dealert, tech 1 eraan gehangen. Kwam niet zo veel uit helaas. Inlaat temperatuur was 20 graden boven de buitenlucht temperatuur, maar ik heb een open lucht filter dus dat verklaard het wel.

Dit is wat ik heb opgeschreven:

LMM is ongeveer 1V stationair met 16kg/h.

Hall sensor schiet steeds van actief naar inactief.

Bobine cyl 1 en 4 wisseld tussen laden en ontladen, 2 en 3 ook.

Motorbel. signaal is 1.2ms? Wat is dit? Hij veranderd naar 2ms met wat gasgeven

GKL-signaal is 9%, 22% bij wat gasgeven.

Motortoer puls wisselt tussen actief en inactief.

GEW. Lucht stat = 12kg/h stationair en 20 na wat gasgeven

Act. lucht stat = 12kg/h stationair en bijna 40 na wat gasgeven

LFR-Integrator = 128FASE? wat is dit?

LFR-Afwijking = 165FASE?

LFR-Kenv. Corr. = 131FASE?

lambda varieert van 50mV tot +- 950mV = goed?

O2 integrator = 126FASE?

O2 NULL. KENVELD = 132FASE?

O2 Deel. kenveld = 123FASE?

Ontstekingsverst = 17 graden krukhoek en veranderd naar 36 graden na wat gasgeven?

Klopvertraging = 0 graden krukhoek?

inspuitinpuls 2.9ms naar 6ms na wat gasgeven

Inspuit. uitsch. = geen cilinder

Gecontr. NL.R.Pos = ---FASE?

Wat me wel opviel is dat het potmeter signaal (GK-Pot. Signaal) 0,47V is bij stationair, moet dit geen 0V zijn? Bij gas geven gaat hij wel omhoog, rond de 2000~3000rpm(weet niet meer precies) is hij 1.19V.

Net terug van de dealert, tech 1 eraan gehangen. Kwam niet zo veel uit helaas. Inlaat temperatuur was 20 graden boven de buitenlucht temperatuur, maar ik heb een open lucht filter dus dat verklaard het wel.

Dit is wat ik heb opgeschreven:

LMM is ongeveer 1V stationair met 16kg/h.

Hall sensor schiet steeds van actief naar inactief.

Bobine cyl 1 en 4 wisseld tussen laden en ontladen, 2 en 3 ook.

Motorbel. signaal is 1.2ms? Wat is dit? Hij veranderd naar 2ms met wat gasgeven

GKL-signaal is 9%, 22% bij wat gasgeven.

Motortoer puls wisselt tussen actief en inactief.

GEW. Lucht stat = 12kg/h stationair en 20 na wat gasgeven

Act. lucht stat = 12kg/h stationair en bijna 40 na wat gasgeven

LFR-Integrator = 128FASE? wat is dit?

LFR-Afwijking = 165FASE?

LFR-Kenv. Corr. = 131FASE?

lambda varieert van 50mV tot +- 950mV = goed?

O2 integrator = 126FASE?

O2 NULL. KENVELD = 132FASE?

O2 Deel. kenveld = 123FASE?

Ontstekingsverst = 17 graden krukhoek en veranderd naar 36 graden na wat gasgeven?

Klopvertraging = 0 graden krukhoek?

inspuitinpuls 2.9ms naar 6ms na wat gasgeven

Inspuit. uitsch. = geen cilinder

Gecontr. NL.R.Pos = ---FASE?

Wat me wel opviel is dat het potmeter signaal (GK-Pot. Signaal) 0,47V is bij stationair, moet dit geen 0V zijn? Bij gas geven gaat hij wel omhoog, rond de 2000~3000rpm(weet niet meer precies) is hij 1.19V.

Dit plaatje komen ze mee:

539Ae.jpg

En een heel verhaal met partnummers van het benodigde stekkertje en nog wat krimpkous enz... Je zou eens kunnen beginnen misschien met hem eens te controleren en te reinigen, maar uiteindelijk dan wel vervangen natuurlijk.

Dit plaatje komen ze mee:

539Ae.jpg

En een heel verhaal met partnummers van het benodigde stekkertje en nog wat krimpkous enz... Je zou eens kunnen beginnen misschien met hem eens te controleren en te reinigen, maar uiteindelijk dan wel vervangen natuurlijk.

Poeh, ik kan die sensor niet vinden aan de zijkant van mn motor, kan het ook zijn dat hij bij mn thermostaat zit? Zo ja, die is vergulden. Maar wat ik wel vond is dat er ene minkabel(denk ik, zit net naast de "sensor" bij de thermostaat) losjes zat en kon trillen, dat zou het heel goed kunnen verklaren!

Maar is de ingespoten benzine afhankelijk van de water temp?

Trouwens: "Engine Stalling" betekent dat de motor uitvalt, dat doet hij niet --> "Rough idling while engine may stall" = ruig stationair lopen met kans op uitval --> heb ik niet. Daarbij is "poor Drivability" ook wel weer overdreven :P

Poeh, ik kan die sensor niet vinden aan de zijkant van mn motor, kan het ook zijn dat hij bij mn thermostaat zit? Zo ja, die is vergulden. Maar wat ik wel vond is dat er ene minkabel(denk ik, zit net naast de "sensor" bij de thermostaat) losjes zat en kon trillen, dat zou het heel goed kunnen verklaren!

Maar is de ingespoten benzine afhankelijk van de water temp?

Trouwens: "Engine Stalling" betekent dat de motor uitvalt, dat doet hij niet --> "Rough idling while engine may stall" = ruig stationair lopen met kans op uitval --> heb ik niet. Daarbij is "poor Drivability" ook wel weer overdreven :P

Die pagina beschrijft de zelfde onderdelen die je moet vervangen volgens Autodata. In deze software heb ik wel degelijk op een C20XE met dis gekeken en staat er wel degelijk 'Engine stalls' en ' Poor starting from cold' ook nog bij. In elk geval zijn jouw klachten hier zeer goed mee te verklaren, want die sensor is DIRECT verantwoordelijk voor de hoeveelheid ingespoten benzine en als jij gas geeft dan gaat dat blok flink tekeer en kan het contact hier makkelijk door verbroken worden met de sensor (of haperen) doordat die connector bewogen wordt....

Zou gewoon eens kijken of je vergulde contacten er in hebt zitten, zo niet zou ik ze zeker vervangen. Vraag de dealer maar eens want die zou van deze klachten af moeten weten, zijn veel problemen door geweest want die connector is in super veel modellen gebruikt.

Die pagina beschrijft de zelfde onderdelen die je moet vervangen volgens Autodata. In deze software heb ik wel degelijk op een C20XE met dis gekeken en staat er wel degelijk 'Engine stalls' en ' Poor starting from cold' ook nog bij. In elk geval zijn jouw klachten hier zeer goed mee te verklaren, want die sensor is DIRECT verantwoordelijk voor de hoeveelheid ingespoten benzine en als jij gas geeft dan gaat dat blok flink tekeer en kan het contact hier makkelijk door verbroken worden met de sensor (of haperen) doordat die connector bewogen wordt....

Zou gewoon eens kijken of je vergulde contacten er in hebt zitten, zo niet zou ik ze zeker vervangen. Vraag de dealer maar eens want die zou van deze klachten af moeten weten, zijn veel problemen door geweest want die connector is in super veel modellen gebruikt.

Probleem is er nog, maar wel een heel stuk minder. Merk dat hij echt onderin de toeren niet hakkelt, maar als ik net onder de 2000 toeren vol gas geef dat hij een keer wilt hakkelen. Tevens start mijn auto nu rampzalig vergeleken met eerst, maar het is nu ook een stuk kouder, lijkt me meer de accu? Is ook een budgetmerk naar mijn mening en relatief klein... :hmmz

Probleem is er nog, maar wel een heel stuk minder. Merk dat hij echt onderin de toeren niet hakkelt, maar als ik net onder de 2000 toeren vol gas geef dat hij een keer wilt hakkelen. Tevens start mijn auto nu rampzalig vergeleken met eerst, maar het is nu ook een stuk kouder, lijkt me meer de accu? Is ook een budgetmerk naar mijn mening en relatief klein... :hmmz

Doet hij dit warm en koud ?

Ik heb het een keer gehad, dat 'm gasklepschakelaar stuk was en bleef plakken.

Dan blijft hij elektronisch op stationair hangen, terwijl de gasklep wel open gaat.

Je kan dit evt. even testen door de stekker van de gasklepschakelaar los te trekken en een testritje te maken.

Hoor je de schakelaar klikken als je 'met de hand' gas geeft ?

Kan met de motor uit.

Terug
Naar boven