Hallo wie kan mij helpen.
Ik heb de koppakking van mijn corsa 1.2 Motorcode X12XE vervangen.
Helemaal gelukt en de distributieketting weer op tijd gezet.
Na redelijk wat kilometers gereden te hebben om de troep uit de uitlaat weg te roken (rookte nog verschrikkelijk na koppakking vervangen maar verdeed geen water) ongeveer 20 a 30 km Begint de motor hard te tikken met optrekken.
Ook als je stilstaat doet hij het dus het is geen homokineet of aandrijfas of dergelijke. komt echt uit de motor.
Ik zit zelf te denken aan de kettingspanner dat de ketting klappert ofzo.
Je hoort het geluid ongeveer 5 keer snel achter elkaar als je van 1000 naar 5000 toeren gaat als je stilstaat.
en met optrekken echt constant.
Maar wanneer je constante snelheid houd hoor je helemaal niks en je kunt m ook gerust op 5000 toeren houden wanneer je stilstaat en hoort ook niks.
Nogmaals, ik denk dat het aan de kettingspanner ligt maar hoe moet ik dit verhelpen.
Er zit schone olie op, misschien die nog maar een keer verversen???
Wie kan mij helpen
Alvast bedankt!!
Groeten,
Jeroen
Ik heb de koppakking van mijn corsa 1.2 Motorcode X12XE vervangen.
Helemaal gelukt en de distributieketting weer op tijd gezet.
Na redelijk wat kilometers gereden te hebben om de troep uit de uitlaat weg te roken (rookte nog verschrikkelijk na koppakking vervangen maar verdeed geen water) ongeveer 20 a 30 km Begint de motor hard te tikken met optrekken.
Ook als je stilstaat doet hij het dus het is geen homokineet of aandrijfas of dergelijke. komt echt uit de motor.
Ik zit zelf te denken aan de kettingspanner dat de ketting klappert ofzo.
Je hoort het geluid ongeveer 5 keer snel achter elkaar als je van 1000 naar 5000 toeren gaat als je stilstaat.
en met optrekken echt constant.
Maar wanneer je constante snelheid houd hoor je helemaal niks en je kunt m ook gerust op 5000 toeren houden wanneer je stilstaat en hoort ook niks.
Nogmaals, ik denk dat het aan de kettingspanner ligt maar hoe moet ik dit verhelpen.
Er zit schone olie op, misschien die nog maar een keer verversen???
Wie kan mij helpen
Alvast bedankt!!
Groeten,
Jeroen