• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Harde Tikken bij gas geven.!! Corsa b X12XE motor

waarom heb je je koppakking vernieuwd dan..was hij te heet of zonder water..lekte ie olie..

ik vraag dat omdat je hem niet gevlakt hebt..

bb

king:

Ik heb hem met een lekke koppakking gekocht.

Hij bouwde heel veel druk op in het koelsysteem.

Wou nog net lopen.

Met olie aftappen kwam er ongeveer een liter koelwater alvorens de olie er uit kwam.

Dus drijfstanglagers zou ook niet raar zijn als die kapot zijn.

Maar dan nog vind ik het vreemd dat hij 20 km niks deed en toen ineens wel.

Het begon overigens heel zacht maar is ondertussen zoals in het filmpje.

Groet,

Jeroen

heb even het filmpje bekeken en beluisterd, erg zuinig ben je er niet op, hoeft ook niet, weg gooien kan je m zowiezo!!!!

Dit is niet 100% maar 1000% een drijfstanglager.

als je nog even doorgaat kom je hier uit:

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

Willem

achja zuinig, alles is te repareren, ik wou een duidelijk filmpje hebben voor jullie:D

heb hem toen die begon te tikken wel na 1 kilometer stil gezet. en nog even dit filmpje gemaakt.

Nou dan haal ik de uitlaat en de carterpan er maar onderheen en vervang ik deze eventjes.

Dat moet lukken zonder de kop eraf te halen toch?

Bedankt iig voor het meedenken.

Jeroen

Krukas kan je ook wegsmijten, deze is opzeker ingelopen, dan loopt dat lager er zo weer uit!!!!!!

zijn fijnmetingen met 10den zoniet 100sten milimeters...

Willem

Ik denk en hoop:P dat het allemaal nog wel meevalt.

Zolang deze stationair nog niet tikt betekent het dat de speling zeer minimaal is.

Paar dagen geleden nog een caddy maxi met een kapotte drijfstanglager uit elkaar gezien. die lagerschaaltjes van de 2e cilinder zaten mooi gemengd in de olie. de zuiger kon een goede cm op en neer. toen ik deze hoorde lopen wist ik direct dat er iets helemaal aan gort was.

Daar is mij corsa niks bij :D

enig idee wat de drijftanglagertjes mij gaan kosten? ik kan ze er zelf inzetten.

Klopt, wat je bij jouw hoort is al Ruim genoeg om knap schade aan de krukas aan te richten..

al zitten er maar iets van langs sporen in, is het eigenlijk al over, en zal je de krukas moeten laten slijpen of vervangen..

Willem

Terug
Naar boven