• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Harjan's Tigra - Auto in de tectyl gezet -

Vandaag ben ik begonnen met een wielkast in de tectyl te zetten.. 1 kant is nu klaar en staat de te drogen.. Deze week doe ik de andere kant ook even zodat ik daar voorlopig geen omkijken meer na heb..

29092008251.jpg

29092008250.jpg

29092008249-1.jpg

Binnenkort gaat de auto ook voor de apk, er komen dan 2 nieuwe voor banden op en een schroefset.. Ook wil ik de remmen vervangen voor Gsi klauwen, Brembo Max schijven en Ferrodo DS2500 blokken..

Als iemand nog een set klauwen heeft liggen die afkomstig zijn van een GSI laat me het dan even weten..

Bedoel je de klauwen van een corsa b gsi?

Die heb ik deze week een goed setje van vrij vandaag of morgen plaats ik mijn kadett gsi klauwen op de corsa en hou ik mijn setje over.

Wel mooi in de tectyl gezet zo:thumbup

origineel gepost door Basgsi

Bedoel je de klauwen van een corsa b gsi?

Die heb ik deze week een goed setje van vrij vandaag of morgen plaats ik mijn kadett gsi klauwen op de corsa en hou ik mijn setje over.

Wel mooi in de tectyl gezet zo:thumbup

Klauwen van een Corsa GSI en een Tigra zijn volgens mij hetzelfde.. Ik ben opzoek naar klauwen van een Astra GSI/Kadet GSI..

ja daar ging ik al vanuit, maar omdat je had staan van een gsi...

Ik heb nu ook een setje kadett gsi klauwen netjes gemaakt en met brembo max schijven voor mijn corsa.

Staan genoeg setjes klauwen te koop dus zal niet moeilijk zijn.

origineel gepost door Basgsi

ja daar ging ik al vanuit, maar omdat je had staan van een gsi...

Ik heb nu ook een setje kadett gsi klauwen netjes gemaakt en met brembo max schijven voor mijn corsa.

Staan genoeg setjes klauwen te koop dus zal niet moeilijk zijn.

Waar heb je die schijven vandaan als ik vragen mag? En met welke blokken ga je rijden?

de schijven heb ik via autoplex besteld (plaatselijke groothandel).

Qua blokken niet de standaard mar wat betere weet niet meer welke heb ze al in de klauw zitten. Vond de ferrodo 2500 blokken echt veel te duur. Heb deze combinatie jaren geleden ook op mn kadett gehad en remde goed genoeg.

Ik weet niet of je navraag hebt gedaan maar tectyl over de reeds aanwezige bodyschutz gaat niet goedkomen hè...

Er zit af fabriek een rubberachtige steenslagbescherming in de wielkasten, tectyl is op teer basis en dat vreet lekker in op die bodyschutz.

:hmmz Nice work,maar belangerijk is vooral dat je de binnekant van je platen gaat inspuiten. Het roest meestal waar de platen dubbel komen en er vocht/vuil kan blijven zitten. Kheb men achterlichten eruit gehaald en daar kan je er perfect bij.

In je wielkuip zit ook een dop normaal die je er kan uithalen waardoor je zo je drempels ook kan inspuiten. Dan kan je als je de achterbumper eraf haalt normaal ook in de chassiebalken spuiten.Auto's roesten altijd van binnen naar buiten.

Terug
Naar boven