• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

hatchback SR -tussendoortje+ APK !

en toch als je de autotests van vroeger naleest dan is elke journalist het er over eens dat de C een veel betere wegligging heeft als de B.

Nou kan ik daar zelf geen oordeel over geven want ik heb nog nooit echt een langer stuk in een Manta of Ascona B gereden.

Wel een keertje in een Rekord E1 en om te cruisen vond ik dat een heerlijke wagen,maar om nu te zeggen dat t echt erg strak op de weg lag,nou nee,vond het best een dweil.

vindt het verschil tussen een C Ascona en een Vectra A of Astra F bijvoorbeeld niet zo groot.

Maar er zullen niet voor niets zoveel liefhebbers voor de Btjes zijn.

Ziet er uiteraard wel wat klassieker uit,alhoewel een C1 in de juiste kleur die uitstraling ook heeft,de latere zijn inderdaad meer plastic.

maar dit is bijvoorbeeld overdudelijk een echte klassieke Opel,mijn automaatje :wub ,al ruim 8,5 jaar in bezit.

zo'n fijne wagen,echt nog nooit wat mee gehad,en dat voor destijds 100 euro!

GroteFoto-7G4YY4MV.jpg

@eddepet007 wrote:je heb wel gelijk dat c klinkt niet echt goed

net als cc klinkt ook niet :jerry :jerry

nou eddy jijvindt dat cc niet klinken :wtf :wtf

maar zeg nou eerlijk klinkt a zo lekker dan aaaaahhhhhh :jerry :jerry :jerry

vgr tonsr.

Aaaa wat mooi klinkt best goed

C blijft toch van cruciaal

En b is van beter

En van a naar beter dus :

Conclusie

A en b mogen blijven

hier een C liefhebber:P

dat ze moeilijk verkopen tja.. je moet net die gene hebben die het ervoor wil geven.

persoonlijk zou ik ook wel een C voor dagelijks willen op lpg maar dan zonder werk.. en het liefst zo goedkoop mogelijk.

:jerry :jerry

Als je 1800 of 2.0 op lpg heb dan heb je er mooie auto aan

Heb je iig wat over

Ben met mijne toen op vakantie geweest mooie ruime auto s en 1 op 10 op lpg la h je inprinciepe iedereen uit

Maar moest toen zonodig een monza. Had toen beter de c kunnen houden

rij nu 2 jaar dagelijks met mn C op Gas.

Is een 1.6S 90 pk met 5 bak.

Heb niet echt het gevoel dat ik power te kort kom,tis geen strepentrekker maar de acceleratie is voldoende.

En vooral dankzij de 5 bak kan je er makkelijk ook lange stukken wat harder mee rijden,continu 140/150 is geen enkel probleem.

Dan draait ie zo rond de 3700 toeren dus goed uit te houden.Verbruik is zo tussen de 1 op 10 en 1 op 12,afhankelijk van t weer en hoe ik rij.

Vindt het zeker geen straf om er mee te rijden,en rij toch zo rond de 30.000 km per jaar met m.

ik heb nu een diesel... en aan de ene kant trekt meer vermogen (heb wat leuks zien staan met 237 pk en 489 nm koppel:P maar aan de andere kant trekt het belastingvrije lpg rijden ook... en met het laatste hou ik een stuk meer geld in de knip.

rij zo'n 25.000 km per jaar... betaal 92 euro wb per maand.. en dan nog eens de brandstofkosten ca 1.36 per liter (nou rij ik wel 1:19)

dus denk dat lpg en diesel elkaar qua prijs bijna opheffen.. lpg kost? 65 cent? diesel het dubbele, rij er net niet het dubbele km's voor.. maargoed dan scheelt het toch nog die 92 euro wb per maand.

ik rij het alleen niet enkel voor de goedkoopte,het belastingvrij rijden.

Ik vind het ook gewoon leuk om er mee te rijden.

Heb natuurlijk ook de 2005 zafira,maar rij liever met de Ascona op een of andere manier.

Het scheelt natuurlijk wel een pak wegenbelasting,maar aan de andere kant moet ie van t voorjaar wel weer effe naar de plaatwerker voor een klein beetje las en spuitwerk,wil m namelijk wel gewoon knap houden. Rij er toch ook meetings mee af en wil dan niet met een roestig brik aankomen (die ratlook meuk is dus ook niet aan mij besteed) en ik wil gewoon een knappe wagen voor de hebben.

zo... eens een update-tje :D

t wagentje heeft APK :wors :wors :wors

en de eerste km`s zijn er reeds opgedraaid :P

nu weer verder met wat andere tussendoortjes, en dan vlug weer met iwan bezig.

:thumb

Terug
Naar boven