HANS GLX wrote :
@quandor, ik heb eens de Toyota RAV 4 en de Ford Kuga Hybrid met elkaar vergeleken. Maar dan snap ik niet, dat de Politie niet voor de Toyota RAV 4 heeft gekozen. Is ruimer, hoger, meer kofferbakvolume, en smoelt beter. Maar ja wie ben ik? Ik heb de logica van de keuze Politiewagens nooit zo kunnen volgen. Wel de keuze voor Audi en BMW. Hier gebruiken ze voor op het strand, de Toyota Hilux voor Politie en de Reddingsbrigade. Of ook de grotere AWD Toyota Landcruiser. Ook motorisch is Toyota heel betrouwbaar, en Hybride zonder stekker.
HANS GLX : ik ben bang dat ik je moet corrigeren:
wat cijfertjes :
per merk en type lengte breedte hoogte
Volvo XC40 : 4.44 186.3 165.2
BMW X1 4.50 1.84 164.2
Opel GL 4.47.7 1.90 1.60.9
en tot slot dan de RAV4 en de Kuga:
RAV4 4.60 1.85 168.5-169.0
Ford Kuga 4.62.9 1.88.3 1.66 - 167.8
Ik zie écht niet in deze cijfers dat de RAV4 langer / breder / ruimer is dan de Kuga? Ja, idd. de RAV4 is maximaal 1.2 mm hoger dan de Kuga,
máár daarentegen 2.9 centimeter korter en 3.3 centimeter smaller dan de Kuga.
Zet dit voor de grap ook eens af tegen de maten de XC40.
Ik ben blij dat wanneer ik maatkleding zou dragen, (wat ik niet doe) jij niet degene bent die de maten opmeet, dat zou 100% grandioos misgaan.
Zoals je kunt zien is (bijv) de Sx40 qua afmetingen uiterst geschikt voor een vertegenwoordiger, een gezin met 1 klein kind of een pensioennaro, terwijl alle andere auto's hierboven genoemd een compleet gezin met bagage kunnen herbergen.
Verlies vooral ook niet uit het oog dat politiemensen het nodige aan hun heup / riem hebben hangen, dus hoe breder de auto, hoe comfortabeler de agenten kunnen zitten.
Als je de overall cijfertjes hierboven 'plaatst' dan snap je tevens dat een Volvo XC40 nimmer in beeld zal komen. Verder als antwoord op 1 van je in een vorig bericht gestelde vragen : kijk eens wat Europees de meest verkochte SUV in 2021/ 2022 was. Niet de RAV4, niet de GL, niet de X1, niet de XC40, maar...........idd. de Kuga.
Tot slot : ga voor de grap eens naar de site van Travelcard (type in google in : "echt brandstofverbruik") en begrijp waarom de RAV4 niet de 1e keuze was zal zijn voor een politie auto. De brandstofkosten betalen wij met zijn allen vanuit ingehouden belastingen en we betalen met zijn allen het liefst zo min mogelijk. Daarvoor moet je niet bij Toyota zijn.
En nogmaals idd. over smaak valt niet te wisten. Het frontje van de nieuwe GL staat mij niet echt aan, maar als ik moest kiezen tussen de Opel GL en de Toyota RAV4 dan zou de Opel GL winnen. Ik heb helemaal niets met die scherpe lijnen van de RAV4 en die imho oubollige en uitpuilende achterlichten.