• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Heb ik weer door die koplamp..!

Dat ding wat je daar hebt is kapot. er horen 2 klemmen binnen in.

Ze kosten een paar cent bij de dealer.

Ik heb er wel eens kit in gedaan en vervolgens de koplamp er weer in gedrukt. Blijft wel zitten.

Nu kan je je koplamp van onder vast pakken en op en neer wiebelen = apk afkeur.

@Fearless en @suurtje !!

Nu baal ik écht als een stekker. Ik was al naar beneden gegaan en had juliie berichten nét misgelopen..

En ja, ik miste dus aan een binnenzijde zo'n klem (was dus afgebroken) . Maar ja, ik met mijn botte verstand dus bezig geweest. Kreeg de koplamp niet goed aan de kant en ertussen met mijn vingers gefriemeld. Valt dat witte blokje 2x naar beneden tussen de kabels en draden.. Na een gedoe heb ik dat blokje weer eruit gekregen. Vervolgens met veel pijn en moeite dat blokje in dat vierkante gat geduwd en met de waterpomptang geklemd. Daarna probeer ik de koplamp weer op zijn plaats te duwen... en wat denk je?

Dat witte blokje wordt vervolgens wéér door die opening naar achteren geduwd. Ik kan dat blokje nergens meer vinden! Niet onder de auto, dus zit ie ergens onder de motorkap. En dan blijkt die uitstekende pin helemaal verbogen/praktisch afgebroken te zijn. 't Is zacht plastic, maar nu ben ik helemaal verder van huis. oliebol!

Terwijl ik vanmorgen nog een nieuw dimlampje bij de garage heb laten inzetten. Had die goser toch moeten zien dat dat blokje ontbrak, wat de koplamp vastzet in de carosserie of zie ik dat verkeerd? :wtf

En wat moet ik nu?

@Fearless en @suurtje !!

Nu baal ik écht als een stekker. Ik was al naar beneden gegaan en had juliie berichten nét misgelopen..

En ja, ik miste dus aan een binnenzijde zo'n klem (was dus afgebroken) . Maar ja, ik met mijn botte verstand dus bezig geweest. Kreeg de koplamp niet goed aan de kant en ertussen met mijn vingers gefriemeld. Valt dat witte blokje 2x naar beneden tussen de kabels en draden.. Na een gedoe heb ik dat blokje weer eruit gekregen. Vervolgens met veel pijn en moeite dat blokje in dat vierkante gat geduwd en met de waterpomptang geklemd. Daarna probeer ik de koplamp weer op zijn plaats te duwen... en wat denk je?

Dat witte blokje wordt vervolgens wéér door die opening naar achteren geduwd. Ik kan dat blokje nergens meer vinden! Niet onder de auto, dus zit ie ergens onder de motorkap. En dan blijkt die uitstekende pin helemaal verbogen/praktisch afgebroken te zijn. 't Is zacht plastic, maar nu ben ik helemaal verder van huis. oliebol!

Terwijl ik vanmorgen nog een nieuw dimlampje bij de garage heb laten inzetten. Had die goser toch moeten zien dat dat blokje ontbrak, wat de koplamp vastzet in de carosserie of zie ik dat verkeerd? :wtf

En wat moet ik nu?

[rquote=1888902&tid=144319&author=soepkiepe]haha en die zegt wat over mij :afro:afro:jerry[/rquote]

Haha, lach jij maar, jij bent er ook nog nie?!!!:P

[rquote=1888902&tid=144319&author=soepkiepe]haha en die zegt wat over mij :afro:afro:jerry[/rquote]

Haha, lach jij maar, jij bent er ook nog nie?!!!:P

[rquote=1888904&tid=144319&author=DarkNL08]Nieuwe blokjes halen. ;)[/rquote]

Ja, maar dat zwarte uitsteeksel van de koplampunit, die ligt er ook praktisch af. Want ik wilde die koplamp terug in het blokje duwen en toen was de ramp totaal geschied :swear:swear

[rquote=1888904&tid=144319&author=DarkNL08]Nieuwe blokjes halen. ;)[/rquote]

Ja, maar dat zwarte uitsteeksel van de koplampunit, die ligt er ook praktisch af. Want ik wilde die koplamp terug in het blokje duwen en toen was de ramp totaal geschied :swear:swear

ja hoor ik kan weer schakelen en nu ook weer zo als het hoort :)

ik kom niet meer aan me auto, k laat me vriendin het wel doen, geef ik wel aanweizingen, kan ik het ook niet weer op de kop krijgen haha

ja hoor ik kan weer schakelen en nu ook weer zo als het hoort :)

ik kom niet meer aan me auto, k laat me vriendin het wel doen, geef ik wel aanweizingen, kan ik het ook niet weer op de kop krijgen haha

Je kan proberen of je die pen vast kan lijmen ofzoiets het kan weinig hebben. Ik heb die koplampen in het chroom gehad toen was er ook een afgebroken.

Je kan proberen of je die pen vast kan lijmen ofzoiets het kan weinig hebben. Ik heb die koplampen in het chroom gehad toen was er ook een afgebroken.

Nou, dat kan ik nou niet hebben hè? Zo'n dure accessoire, die Angel Eyes set, en dan wordt er met zo'n kwaliteit - zacht plastic - gewerkt als houvast van de koplamp aan de carosserie.

Daar kan ik met mijn botte verstand echt niet bij hoor! Dat noem ik nu het toppunt van van valse bezuinigingen bij ontwerp en fabricage..

Nou, dat kan ik nou niet hebben hè? Zo'n dure accessoire, die Angel Eyes set, en dan wordt er met zo'n kwaliteit - zacht plastic - gewerkt als houvast van de koplamp aan de carosserie.

Daar kan ik met mijn botte verstand echt niet bij hoor! Dat noem ik nu het toppunt van van valse bezuinigingen bij ontwerp en fabricage..

Als die pin verne**t is dan zou je daar zelf iets op kunnen lijmen met goeie 2 componenten spul. (garagebedrijf lief aankijken)

Dat vervolgens met kit in een nieuwe montageblokje.....Bulletproof dacht ik zo.

Het hoeft daarna toch niet meer los. En als het los moet moet er alleen nieuwe kit aan met een nieuw blokje....kost niets.

Je kan het beste, als je die blokjes vervangen wil. De koplamp los halen, zijn maar 2 boutjes/schroefjes. Vervolgens druk je zon blokje in dat vierkante gat. Koplamp er weer in en voorzichtig eerst die pin in dat blokje duwen. Daarna weer vastschroeven.

Terug
Naar boven