• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Heb ik weer door die koplamp..!

Als die pin verne**t is dan zou je daar zelf iets op kunnen lijmen met goeie 2 componenten spul. (garagebedrijf lief aankijken)

Dat vervolgens met kit in een nieuwe montageblokje.....Bulletproof dacht ik zo.

Het hoeft daarna toch niet meer los. En als het los moet moet er alleen nieuwe kit aan met een nieuw blokje....kost niets.

Je kan het beste, als je die blokjes vervangen wil. De koplamp los halen, zijn maar 2 boutjes/schroefjes. Vervolgens druk je zon blokje in dat vierkante gat. Koplamp er weer in en voorzichtig eerst die pin in dat blokje duwen. Daarna weer vastschroeven.

[rquote=1888998&tid=144319&author=Fearless]Als die pin verne**t is dan zou je daar zelf iets op kunnen lijmen met goeie 2 componenten spul. (garagebedrijf lief aankijken)

Het hoeft daarna toch niet meer los. En als het los moet moet er alleen nieuwe kit aan met een nieuw blokje....kost niets.

Je kan het beste, als je die blokjes vervangen wil. De koplamp los halen, zijn maar 2 boutjes/schroefjes. Vervolgens druk je zon blokje in dat vierkante gat. Koplamp er weer in en voorzichtig eerst die pin in dat blokje duwen. Daarna weer vastschroeven.[/rquote]

Ja, snifsnif. Ik had in eerste instantie ook enkel die 2 schroefboutjes losgedraaid bovenop, maar kreeg vervolgens de hele koplamp er niet tussenuit. Misschien had ik meer moeten wringen op die unit er tussenuit te krijgen. Maar goed, ik dus op zo'n onorthodoxe manier met handen en vingers in de smalle ruimte zitten wroeten. Op die manier ook geprobeerd om dat verrekte blokje op zijn plek te krijgen. Dat lukte dus uiteindelijk wel, maar toen ben ik met die kop;amp gaan wrikken en duwen om dat uitsteeksel in het blokje te krijgen.

Project mislukt en schadepost ipv besparingspost.. Ik baal wel. Heb wel veel pech met dit autootje.

Dan maar naar de garage. Moet ik dan echt naar een Opeldealer?

[rquote=1888998&tid=144319&author=Fearless]Als die pin verne**t is dan zou je daar zelf iets op kunnen lijmen met goeie 2 componenten spul. (garagebedrijf lief aankijken)

Je kan het beste, als je die blokjes vervangen wil. De koplamp los halen, zijn maar 2 boutjes/schroefjes. Vervolgens druk je zon blokje in dat vierkante gat. Koplamp er weer in en voorzichtig eerst die pin in dat blokje duwen. Daarna weer vastschroeven.[/rquote]

Ja, snifsnif. Ik had in eerste instantie ook enkel die 2 schroefboutjes losgedraaid bovenop, maar kreeg vervolgens de hele koplamp er niet tussenuit. Misschien had ik meer moeten wringen op die unit er tussenuit te krijgen. Maar goed, ik dus op zo'n onorthodoxe manier met handen en vingers in de smalle ruimte zitten wroeten. Op die manier ook geprobeerd om dat verrekte blokje op zijn plek te krijgen. Dat lukte dus uiteindelijk wel, maar toen ben ik met die kop;amp gaan wrikken en duwen om dat uitsteeksel in het blokje te krijgen.

Project mislukt en schadepost ipv besparingspost.. Ik baal wel. Heb wel veel pech met dit autootje.

Dan maar naar de garage. Moet ik dan echt naar een Opeldealer?

sloperij heb vast zat corsatjes staan, zo blokje kunje er vast uit halen en ik weet niet hoe of wat met die autos maar misschien zit er op een originele lampen ook wel zo pinnetje, dan ken je kijken als je die er af kan halen, zou dit niet willen kun je hemmisschien (ik zeg het lekker toch) er af breken en bij je zelf er op plakken.

maar je weet ik ben een corsa a rijder dus heb geen idee hoe het bij die auto van jou zit ;)

sloperij heb vast zat corsatjes staan, zo blokje kunje er vast uit halen en ik weet niet hoe of wat met die autos maar misschien zit er op een originele lampen ook wel zo pinnetje, dan ken je kijken als je die er af kan halen, zou dit niet willen kun je hemmisschien (ik zeg het lekker toch) er af breken en bij je zelf er op plakken.

maar je weet ik ben een corsa a rijder dus heb geen idee hoe het bij die auto van jou zit ;)

[rquote=1889250&tid=144319&author=yo!rick]waarom blokje kost geen drol bij de dealer en dan hoef je niet te klote

[/rquote]

Ja, ik ga 'm ook bij de dealer halen. Toch ff kijken op de org. unit of ik dat pinnetje incl. het kapje waar het aan zit, kan overzetten..

[rquote=1889250&tid=144319&author=yo!rick]waarom blokje kost geen drol bij de dealer en dan hoef je niet te klote

[/rquote]

Ja, ik ga 'm ook bij de dealer halen. Toch ff kijken op de org. unit of ik dat pinnetje incl. het kapje waar het aan zit, kan overzetten..

Terug
Naar boven