• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

heb ik weer!!

vandaag alles klaar gemaakt om op vakantie te gaan.

caravan ff aangekoppeld om te kijken of verlichting werkt.

na stekker ingespten te hebben met wd40 werkt deze weer.

nu komt het wil daarna de auto starten, niets daar!!

alleen een klik en verder niets, overstarten lukt maar accu polen worden gloeiend heet, kan er geen vinger aan houden??? is het kreng (accu) defect of heb ik een ander probleem???:wtf

wat heb ik nu weer alle zaken en winkels natuurlijk dicht!!!

:swear

sluiting in je constante plus naar je sleur hut denk ik dan

trek de stekker van je hut er eens uit en kijk dan eens wat hij doet

origineel gepost door gierka

nu komt het wil daarna de auto starten, niets daar!!

alleen een klik en verder niets, overstarten lukt maar accu polen worden gloeiend heet, kan er geen vinger aan houden??? is het kreng (accu) defect of heb ik een ander probleem???:wtf

:swear

Hij start dus wel als je hem d.m.v. een andere accu opstart?

Daarna worden je accu polen gloeiend heet?

Dan zou ik zeggen accu kapot, inwendig kortsluiting.

Controleer maar eens de accupolen en aansluitklemmen van de kabels, daar zit een overgangsweerstand. Ik heb dat probleem ook ooit gehad. Ik denk dat je met "overstarten" bedoeld met behulp van startkabels. Dan kun je met een voltmeter en de massadraad van de meter op een goed punt van de carrosserie (dus niet de accu!!!) precies kijken waar je wel en niet pakweg 14 Volt meet, zoals op de plus van de dynamo, het startrelais van de startmotor, en natuurlijk de accu midden op de pool maar ook de draad net voor de accuklem van de kabel.

Ik heb toen de plusklem van de kabel moeten schoonmaken en vastsolderen en het probleem was weg.

Andrew

Terug
Naar boven