• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Heb men Infinity Sound System (=dikke brol) verwijderd!

Opel_Bjorn

Post veel
Ik heb in men astra Sports Tourer het Infinity Sound System (ISS) laten plaatsen. Samen met de DVD 800. Maar ik ben totaal niet tevreden van de prestatie's die het ISS levert. Bij een hoog volume (hoger dan 35) begint het ISS zijn eigen leven te leiden. Het volume gaat automatisch omhoog en omlaag en de bass valt weg of komt overvloedig terug (Bij USB, AUX, CD en gewone radio)(het snelheidsafhankelijk volume is uitgeschakeld!!). Volgens de klanten dienst van Opel geen bekend probleem. Nochtans heb ik van bijna elke gebruiker die het ISS heeft dezelfde klachten gehoord. Zijn er hier mensen die het ISS hebben en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er mensen die een oplossing voor dit probleem weten? Volgens de Opel klanten service zijn ze ermee bezig maar daar geloof ik geen sikkepit van? ze houden me serieus aan het lijntje. ik wil dat sit meteen hersteld wordt want ik persoonlijk word er gewoon gek van.

tis best mooi gedaan hoor. de kabel van de voeding is van zijn eigen al veel dikker dan de rest. ik heb em ook niet echt open staan maar een klein beetje voor vollere bass. maakt toch niet uit dat er een ontstoorder tussen staat, zolang het geluid maar goed is. ik ben er super blij mee in ieder geval

tis best mooi gedaan hoor. de kabel van de voeding is van zijn eigen al veel dikker dan de rest. ik heb em ook niet echt open staan maar een klein beetje voor vollere bass. maakt toch niet uit dat er een ontstoorder tussen staat, zolang het geluid maar goed is. ik ben er super blij mee in ieder geval

@RonaldH wrote:De inbouw had wel netter gekund,vooral je aansluitingen op de versterker.

Ik zie ook een mooi ontstoringsfilter zitten :hmmz

Mee eens, die bekabeling ziet er echt niet uit zo, zo te zien geen kabelschoenen of aderhulzen gebruikt maar draden zo los onder de klemmen.

En een versterker voeden via de originele kabelboom zou ik zeker niet doen, denk dat deze wel wat meer verbruikt als die infinity, dus gewoon nieuwe voeding trekken, en fatsoenlijke massa kabel eraan

Maar mooi dat het geluid er op vooruit gegaan is.

@RonaldH wrote:De inbouw had wel netter gekund,vooral je aansluitingen op de versterker.

Mee eens, die bekabeling ziet er echt niet uit zo, zo te zien geen kabelschoenen of aderhulzen gebruikt maar draden zo los onder de klemmen.

En een versterker voeden via de originele kabelboom zou ik zeker niet doen, denk dat deze wel wat meer verbruikt als die infinity, dus gewoon nieuwe voeding trekken, en fatsoenlijke massa kabel eraan

Maar mooi dat het geluid er op vooruit gegaan is.

Een bass remote is een draaiknop. Deze zit met een soort van telefoonaansluiting in de versterker geklikt. Die kan je ergens onder je dashboard hangen, draai je zo de knop om als je de bass even zat bent.

Of dat ook bij die verstkerer kan weet ik niet....

Een bass remote is een draaiknop. Deze zit met een soort van telefoonaansluiting in de versterker geklikt. Die kan je ergens onder je dashboard hangen, draai je zo de knop om als je de bass even zat bent.

Of dat ook bij die verstkerer kan weet ik niet....

De inbouw had wel netter gekund,vooral je aansluitingen op de versterker.

De inbouw had wel netter gekund,vooral je aansluitingen op de versterker.

Kunnen de Belgen anders gewoon Nederlands schrijven? Dat is toch ook jullie schrijftaal? Spreektaal is anders, dat begrijp ik.....

Leest echt heel irritant, sorry. :wors

Kunnen de Belgen anders gewoon Nederlands schrijven? Dat is toch ook jullie schrijftaal? Spreektaal is anders, dat begrijp ik.....

Leest echt heel irritant, sorry. :wors

Ale kzijn just men voiture gaan ophalen bij garage Barto Hoogstraten. Ze hebben de Infinity versterker verwijderd en er een blaupunkt GTA4 2011 EDITION versterker in gemonteerd ter vervanging. Het was allemaal minder simpel dan ze gedacht hadden maar het is hun uiteindelijk gelukt. Het geluid klinkt nu totaaaaaaaaaaaaal anders. En wat denkt ge??? De geluidsschommelingen zijn volledig verdwenen!!!!! :D dus het probleem situeert zich duidelijk in de Infinity eind versterker. Ik ben echt blij dat ik eindelijk mooi geluid heb in de wagen. (Enig waar hij voor terug moet is dat men achteruitrijsensoren zeer zacht klinken nu, want ze zijn zo goed als niet hoorbaar). Ik kan nu ook een hele hoop regelen aan de versterker zelf waardoor ik hem helemaal naar mijn goesting kan zetten. Dus mensen als ge die geluidsschommelingen ook beu bent, laat u dan een aftermarket versterker plaatsen. Echt waar het is dag en nacht verschil en klinkt véle malen beter. !!!!!!!!!GARAGE BARTO!!!!!!!!! DIKKE MERCI VOOR DE SUPER SERVICE!!!!!!!!!

hierbij de foto's van de nieuwe versterker:

2lnx2le.jpg

n653ro.jpg

70f8rt.jpg

Het verschrikkelijke mormel van al de miserie, de gevreesde versterker

2rfr5v7.jpg

De binnenkant van het kreng

2nluwx1.jpg

Aan de onderkant van de Infinity versterker zit een onaangesloten poort :s

r6w8df.jpg

Ale kzijn just men voiture gaan ophalen bij garage Barto Hoogstraten. Ze hebben de Infinity versterker verwijderd en er een blaupunkt GTA4 2011 EDITION versterker in gemonteerd ter vervanging. Het was allemaal minder simpel dan ze gedacht hadden maar het is hun uiteindelijk gelukt. Het geluid klinkt nu totaaaaaaaaaaaaal anders. En wat denkt ge??? De geluidsschommelingen zijn volledig verdwenen!!!!! :D dus het probleem situeert zich duidelijk in de Infinity eind versterker. Ik ben echt blij dat ik eindelijk mooi geluid heb in de wagen. (Enig waar hij voor terug moet is dat men achteruitrijsensoren zeer zacht klinken nu, want ze zijn zo goed als niet hoorbaar). Ik kan nu ook een hele hoop regelen aan de versterker zelf waardoor ik hem helemaal naar mijn goesting kan zetten. Dus mensen als ge die geluidsschommelingen ook beu bent, laat u dan een aftermarket versterker plaatsen. Echt waar het is dag en nacht verschil en klinkt véle malen beter. !!!!!!!!!GARAGE BARTO!!!!!!!!! DIKKE MERCI VOOR DE SUPER SERVICE!!!!!!!!!

hierbij de foto's van de nieuwe versterker:

2lnx2le.jpg

n653ro.jpg

70f8rt.jpg

Het verschrikkelijke mormel van al de miserie, de gevreesde versterker

2rfr5v7.jpg

De binnenkant van het kreng

2nluwx1.jpg

Aan de onderkant van de Infinity versterker zit een onaangesloten poort :s

r6w8df.jpg

Terug
Naar boven