• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HEEEELLLLPPP

Ronald79

Post weinig
Help,

Wie kan mij zeggen hoe ik de dynamo eruit kan krijgen van een opel astra H diesel met airco,

Gisteren de garage opgebeld, deze zei via de kant van het luchtfilterhuis aan de linkerkant van het blok, deze heb ik helemaal weggehaald, maar hoe in de name of, krijg je dat ding eruit???????

Wie kan mij middels foto's of een handleiding duidelijk maken hoe ik deze eruit kan krijgen.

Dank je wel

Ronald Gouw

Astra H 17cdti ??? misschien.

Dan is het makkelijk.

massa accu pool los

onder bodemplaat demonteren

multiriem met kniesleutel 15 losnemen, maak van te voren een tekening hoe deze loopt.

Claxon incl. steun demonteren

vacuumslang bovenzijde losmaken.

stekkers losmaken incl. kabeloogje

boutje met dopje 12 boven de dynamo er uit draaien

en de lange bout met dop 14 er uit draaien.

vervolgens de dynamo langs het subframe onder door nemen.

extra tip maak een extra kabel tussen je nieuwe dynamo en accopool tbv van de weerstand.

terug in visa versa

succes Robert

Astra H 17cdti ??? misschien.

Dan is het makkelijk.

massa accu pool los

onder bodemplaat demonteren

multiriem met kniesleutel 15 losnemen, maak van te voren een tekening hoe deze loopt.

Claxon incl. steun demonteren

vacuumslang bovenzijde losmaken.

stekkers losmaken incl. kabeloogje

boutje met dopje 12 boven de dynamo er uit draaien

en de lange bout met dop 14 er uit draaien.

vervolgens de dynamo langs het subframe onder door nemen.

extra tip maak een extra kabel tussen je nieuwe dynamo en accopool tbv van de weerstand.

terug in visa versa

succes Robert

En bij een 1.9 CDTI moet je het brandstoffilter en het huis weghalen, moet er dan van boven uit, van de week nog bij een vectra 1.9 cdti gedaan, daar zit het hetzelfde

En bij een 1.9 CDTI moet je het brandstoffilter en het huis weghalen, moet er dan van boven uit, van de week nog bij een vectra 1.9 cdti gedaan, daar zit het hetzelfde

Terug
Naar boven