• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

heeft de Zafira A isofix??

Nu het moment van geboorte van een nieuwe kleine asconahobbyist zich aandient zit ik toch met 1 vraagje.

Ben even met de maxicosi wezen prutsen maar zo in de gordel is bagger.

Nou heeft maxicosi een accesoire wat je zo in de isofix sluitingen kan klikken,de easyfix.

Hiermee hoef je niet te hannesen met gordels om het zitje heen te vouwen.

Maar heeft een Zafira A Maxx uit 2005 (dus 1 van de laatste A's) isofix??

Zo'n ding dus,klik je zo je maxi cosi in.lijkt me ideaal

maxi-cosi-base-easyfix-%28isofix%29-voor-cabriofix.jpg

heb een zafira A van `99 dus een van de eersten,

dit lijkt mij ook wel intressant.

ken het hele isifix niet

[edit; ff gegoogeld :D]

De EasyFix basis is ontwikkeld om te worden gebruikt in combinatie met de Maxi Cosi CabrioFix autostoel en de in de auto aanwezige Isofix bevestiging.

De Easyfix wordt bevestigd aan de in de auto aanwezige Isofix aansluitingen. De EasyFix kan ook met de autogordel worden bevestigd. Samen met de in hoogte instelbare steunvoet is de CabrioFix met EasyFix een uiterst veilige manier om je baby te vervoeren in de auto.

De Maxi Cosi EasyFix voldoet aan de nieuwe Europese ECE44-04 veiligheidsnorm

:thumbup

die van ons dus niet.. die van jou dus wel...

http://www.kinderveiligheid.nl/downloads/73.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

heb een zafira A van `99 dus een van de eersten,

dit lijkt mij ook wel intressant.

ken het hele isifix niet

[edit; ff gegoogeld :D]

De EasyFix basis is ontwikkeld om te worden gebruikt in combinatie met de Maxi Cosi CabrioFix autostoel en de in de auto aanwezige Isofix bevestiging.

De Easyfix wordt bevestigd aan de in de auto aanwezige Isofix aansluitingen. De EasyFix kan ook met de autogordel worden bevestigd. Samen met de in hoogte instelbare steunvoet is de CabrioFix met EasyFix een uiterst veilige manier om je baby te vervoeren in de auto.

De Maxi Cosi EasyFix voldoet aan de nieuwe Europese ECE44-04 veiligheidsnorm

:thumbup

die van ons dus niet.. die van jou dus wel...

http://www.kinderveiligheid.nl/downloads/73.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

zo super vind ik het niet anders ;)

post dadelijk wel ff je ervaring... om het anderen lekker te maken zegmaar :angel

zo super vind ik het niet anders ;)

post dadelijk wel ff je ervaring... om het anderen lekker te maken zegmaar :angel

Wij hebben ook zo'n ding, super handig!

hij geeft ook aan met piepjes en lampjes of ie goed vast zit of niet, erg prettig.

Mn Astra H stond niet in de database van Maxicosi maar heeft wel isofix!

dus eerst even voelen onder de zitting of het er echt niet zit.

Wij hebben ook zo'n ding, super handig!

hij geeft ook aan met piepjes en lampjes of ie goed vast zit of niet, erg prettig.

Mn Astra H stond niet in de database van Maxicosi maar heeft wel isofix!

dus eerst even voelen onder de zitting of het er echt niet zit.

Ten eerste gefeliciteerd met de kleine.

Wat betreft Isofix. Je moet even kijken of je achterbank (tussen de zitting en rugleuning) een oog heeft zitten. Deze is vast gelast op het frame van de bank.

Succes ;)

@opel freak: Tekstje aangepast dat het wat beter leesbaar is... Sorry had er wel meer last van die week -O- Iets met te snel en niet teruglezen.

Ten eerste gefeliciteerd met de kleine.

Wat betreft Isofix. Je moet even kijken of je achterbank (tussen de zitting en rugleuning) een oog heeft zitten. Deze is vast gelast op het frame van de bank.

Succes ;)

@opel freak: Tekstje aangepast dat het wat beter leesbaar is... Sorry had er wel meer last van die week -O- Iets met te snel en niet teruglezen.

de kleine is er nog niet maar dat kan niet lang meer duren

je moet iets beter lezen de tekst motorsmurf.

hij zal denk ik wel isofix hebben in de zafira

de kleine is er nog niet maar dat kan niet lang meer duren

je moet iets beter lezen de tekst motorsmurf.

hij zal denk ik wel isofix hebben in de zafira

Goedemorgen,

Ik heb ook een Zafira-A en heb dus ook geen isofix aansluiting/ beugel. Wij hebben een 2 ling (19 maanden) in een kinderstoel en binnenkort moet er ook een maxicosi mee op de plek waar een 2 punts gordel zit. En volgens internet mag dit niet. Ook de kinderstoel mag niet vast gemaakt worden met een 2 punts gordel.

Nu is mijn vraag of een isofix beugel alsnog in te bouwen is? Of kan er een 3 puntsgordel in gebouwd worden?

Alvast bedankt voor de reacties en ben heel erg benieuwd of jullie eventueel ander oplossingen hebben.

Groet Nikoz

Goedemorgen,

Ik heb ook een Zafira-A en heb dus ook geen isofix aansluiting/ beugel. Wij hebben een 2 ling (19 maanden) in een kinderstoel en binnenkort moet er ook een maxicosi mee op de plek waar een 2 punts gordel zit. En volgens internet mag dit niet. Ook de kinderstoel mag niet vast gemaakt worden met een 2 punts gordel.

Nu is mijn vraag of een isofix beugel alsnog in te bouwen is? Of kan er een 3 puntsgordel in gebouwd worden?

Alvast bedankt voor de reacties en ben heel erg benieuwd of jullie eventueel ander oplossingen hebben.

Groet Nikoz

@ Nikoz: met mijn Zafira A een Easybase van Maxicosi op de middelste plek met de heupgordel vastgezet: Zit muurvast en handig want je klikt de Maxicosi er zo in en uit.

Terug
Naar boven