• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

heeft een katvervanger bij x2.0xev voordelen??

Inlaat spruitstuk vergelijken van een C20 Xe en een X20 Xev , dan zie je het verschil wel.de X20 is voor lage toeren en maakt bovenin dus herrie wat je niet wilt , de C2xe is voor hoge toeren , dus minder trekkracht onderin

ben dus al bezig iets zelf te maken wat dat blok beter kan laten lopen ;)

Want toeren kan een X20Xe wel hebben ,en 3500 tpm draai je redelijk vaak dus....!!!

het verschil met de c20xe en de 20xe is 6 pk

c20xe zoals vele weten 150 pk 20x3 zoals vele weten 156 pk maar goed dit is een prestatie moter.

x20xev loopt veel soepeler kweet niet of het daar zo veel scheelt

10 pk vind ik persoonlijk wel erg veel, meschien voor een compleet groep a systeem op een degelijke moter.

Ik rij zelf ook zonder maar dat was omdat de uitlaat lijn van de donor auto al verlast was. en de apk keurmeester me elke keer met de co de handen voor de ogen doet.

maar goed mijn ervarningen zijn. als je vermogen wilt kan je beter een gsi motertje inbouwen c20xe ofzow

x20xev zijn gewilde motoren zie ze regelmatig voor meer weg gaan dan de c20xe gemiddeld voor weg gaat. dus als je het goed doet hoef je niks bij te leggen

los daarvan iedereen die ik ken en die voorheen gsi reed en daarna ecotech rijd die ecotech motoren stuk!

het verschil met de c20xe en de 20xe is 6 pk

op papier hebben ze anders een gelijke 150pk.

of je 6 pk's wint is maar de vraag.

kan ook zijn dat er voor de kat een aanpassing in het programma zit. (zit ook een lambda sonde op dan natuurlijk).

Ik heb wel eens bij een C20NE de kat weg gehaald.

voordeel was: meer kracht onderin.

Nadeel: meer verbruik en minder topsnelheid.

Willem

Precies zoals iedereen al zegt die voor stemt.

Zonder kat op een c20ne E-kadett meer vermogen onderin.

Die kleine dip voor de 3000 toeren is eigenlijk gewoon weg.

Dat merk je echt wel.

Maar zorg inderdaad wel voor een goede tussen en achterdemper voor de tegendruk.

Ik heb een sebring tussendemper na de katvervanger en daarna een supersprint einddemper.

Terug
Naar boven