• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Heeft iemand zijn originele radio nog?

er zijn ook knappe radio units te krijgen voor rond de €100,- die van JVC waren altijd best aardig.

Waarom zou je zoiets niet op MPL zoeken :?:

ik heb er nog 1 liggen, als `t goed is compleet met code en originele behuizing.. mag wel weg voor 50 euro wat deze dus gemiddeld op brengen.

zal vandaag of morgen even controleren of ik de code nog heb!

@wessaa wrote:ik heb er nog 1 liggen, als `t goed is compleet met code en originele behuizing.. mag wel weg voor 50 euro wat deze dus gemiddeld op brengen.

Wat voor een heb je? Een VDO?

@jericho wrote:@wessaa wrote:ik heb er nog 1 liggen, als `t goed is compleet met code en originele behuizing.. mag wel weg voor 50 euro wat deze dus gemiddeld op brengen.

Wat voor een heb je? Een VDO?

voor zover ik het uit me hoofd weet is het een VDO ja, zal het nog controleren voor je!

@teungts wrote:

vind het een flut radio het geluids kwaliteit van de muziek is niet goed. koop een alpine of pioneer. misschien betaal je wel meer, maar je kan meer en je hebt beter geluids kwaliteit.

Je moet natuurlijk wel even het programma in laten laden van je auto.

De interne config van zo'n radio verschilt per auto. Dus trek je de auto uit een Astra F en bouw je hem in in een Astra G, moet je ook de software even laten veranderen. De radio is namelijk geoptimaliseerd per model waar die in geleverd is.

Dus mogelijk ligt het deels daaraan.

@pascal1109 wrote:

Je moet natuurlijk wel even het programma in laten laden van je auto.

De interne config van zo'n radio verschilt per auto. Dus trek je de auto uit een Astra F en bouw je hem in in een Astra G, moet je ook de software even laten veranderen. De radio is namelijk geoptimaliseerd per model waar die in geleverd is.

Dus mogelijk ligt het deels daaraan.

En hoe kan je het programma laten laden in je auto? Dealer, of gewone garage, of misschien wel zelf?

Dealer zou dat moeten kunnen.

maar het zou me niks verbazen als ze zeggen van kan niet of geen idee.

Ik zal je vertellen: het kan WEL

Alleen kan ik je niet vertellen hoe, want dat weet ik ook niet. Daar heb ik mijn connecties bij de Opel dealer voor :wors

@jericho wrote:@wessaa wrote:

voor zover ik het uit me hoofd weet is het een VDO ja, zal het nog controleren voor je!

Al gezien welke het is?

het is een vdo cdr 500 , de radio heb ik dus gevonden! nu alleen nog de code zoeken, heb gister al gezocht maar kon hem zo niet vinden, ga alsnog een poging doen voor je! ik heb dat code kaartje altijd gehad.. dus die moet vast nog ergens rond zwerven in de auto of in huis :jerry

Er is een Engelstalige. Site die aan de hand van het serienummer

De code kan achterhalen.

Kost je wel 10 Pond maar dan ben je wel klaar.

Alleen weet ik niet meer hoe die website heet.

Rik

Mijn oudste knul heeft in zijn Astra G een VDO XED441 met een verbazingwekkend goed geluid in samenwerking met de 6 originele speaker. Het is een radio met wisselaar ingang maar het lukt me niet om hier wat anders op aan te sluiten voor bijv een mp3 of iPod. Weet iemand hoe dat moet of wat we nodig hebben.

Een dikke maand verder, en nog steeds geen succes gehad met mijn zoektocht... Iemand toevallig nu wel zijn radio beschikbaar?

Terug
Naar boven