• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Heldere LED achterlichten monteren

Corsa_B_66

Post weinig
Hi,

Heb vandaag me nieuwe achterlichten binnen.

Namelijk de heldere/smoke LED achterlichten :D

Alleen hoe monteer je deze? Bij de oude die er nu nog inzitten zijn ook zwarte 3D lampen zaten schroefdraad aan waardoor je met een boutje erop kon schroeven, volgens mij met dopsleuten 8. Maar bij deze nieuwe lichten zit er alleen maar stukje plastic, iemand enig idee met wat ik ze vast moet zetten?

Alvast bedankt voor de reacties:P

heb ook de led smoke lampen.

van JOM.

met 2 zwarte buisjes eruit

en bij mij zit d8 ik gewoon schroef draad.

king:

dan moet je denk ik de schroeven van de originele lampen gebruiken.....

de originele lampen zitten namelijk met met schroeven vast die je in de lamp draaid en veel aftermarket zit schroefdraad op de lamp waar je een moertje opdraaid....

Ik heb ook die van JOM idd. Alleen ik zie 2 zwarte stukjes plastic. Maar normaal zit er volgens mij zo een scroef ding in met schroefdraad aan de andere kant zodat je een moertje erop kunt draaien. Dus ik moet die van de andere lamp eerst eraf halen dan in de nieuwe draaien?

Hierbij even een foto wat ik bedoel. Deze foto heb ik ff van internet geplukt, en zijn dus niet mijn lampen maar het is wel hetzelfde wat ik bedoel :P

Bij mij ziet het eruit als hieronder, dus alleen stukje plastic.

corsaachterlichten.jpg

Maar zoals hieronder hoort er van die stukjes op zie pijltjes, en die zitten er niet op, moet ik die van de oude eraf halen en op de nieuwe schroeven?? Want zonder die dingen kan ik hem volgens mij niet vast maken?

corsaachterlichten2.jpg

dan moet je de schroeven gebruiken waarmee je originele units mee vast zaten....

want die "schroeven" die op de onderste foto zitten die zitten denk ik geplakt/sonisch gelast....

ben bang dat je die er niet uitkrijgt zonder de rest te slopen....

Hmm, ik heb nu de zwarte 3d lichten op zitten, en daar zitten ze denk ik ook vast.

Ik heb mijn originele lichten ook nog, eens kijken of ze daar op zaten, zo ja kijken of ik ze eraf krijg.

Draadeindjes (3) uit de oude unit draaien en overzetten. Nieuwe Units worden door Opel ook zonder draadeinden geleverd.

origineel gepost door JFHSas

Draadeindjes (3) uit de oude unit draaien en overzetten. Nieuwe Units worden door Opel ook zonder draadeinden geleverd.

er zitten 4 draadeindjes in een lampunit....

Ik heb ze geschroefd...Gevolg is dat je de schroef ziet zitten:P.

ik plak er nog een keer draad eind in met 2 componenten reuzel.

Kit ze wel af he die lichten, want het zijn gignatische vochtvreters....en dat krijg je er nooit mooi uit.

Hi Jeroen,

Het is geluk inderdaad, maar je ziet dat het weer niet zo gaat als je wilt haha.

Maar uiteindelijk gelukt. Zal ff binnenkort een fototje maken. Volgens mij hebben we dezelfde kleur Corsa :P

Staan nergen pics van die van jou?

Ennee de rest bedankt voor de info, toppie:thumbup

Terug
Naar boven