Hallo, mijn acculampje brand fel terwijl de auto(astra station 1995 1.6 8v) van contact af staat.Dus heb ik maar de accu losgekoppeld. Ik had voorheen het probleem met de brandstofpomp-relais.(starte totaal niet door)Deze is vervangen en kon ik gelukkig weer rijden. Maar na een kleine week rijden begon het acculampje te branden. Met langzaam rijden(file) dreigde hij zelfs af te slaan. Daarna kon ik door rijden en ben ik tot thuis gekomen. Dus heb ik de spanning met draaiende motor gemeten. Deze is nu 12.1-12.2 volt, terwijl deze voorheen(nadat het relais was vervangen 13.5-14.3 volt was) Dus waarschijnlijk is de dynamo stuk. Wel toeval na een weekje rijden.Inmiddels is de dynamo gedemonteerd.
Ook heb ik de 3 diodes doorgemeten, en die waren n.m.m. goed. Ik heb een Delco-Remy dynamo waarvan alles aanelkaar gesoldeerd is.Dus mijn vraag is dan ook; wat kan er nog meer stuk zijn aan de dynamo? En kun je er onderdelen van krijgen? Een gebruikte kan ik ook proberen, maar als deze ook niet functioneerd.
Job
Ook heb ik de 3 diodes doorgemeten, en die waren n.m.m. goed. Ik heb een Delco-Remy dynamo waarvan alles aanelkaar gesoldeerd is.Dus mijn vraag is dan ook; wat kan er nog meer stuk zijn aan de dynamo? En kun je er onderdelen van krijgen? Een gebruikte kan ik ook proberen, maar als deze ook niet functioneerd.
Job