• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help astra G afgekeurd ivm met elekronica storing

help

me astra is afgekeurd....omdat ze geen roetmeting konden doen omdat me auto niet te hoog in toeren kwam

me auto heeft nooit harder gereden dan 130km

maar nu hebben ze hem uitgelezen en komen de volgende punten eruit

p0380 gloeispiralen zijn net vernieuwd

p0335 krukas positiesensor

p0400 uitlaatgas terugvoering

p1125 laaddruk-magneetventiel

p1625 hoofdrelais

hij staat nu al 3 dagen bij de garage en kunnen we me nog niet zeggen wat het is..omdat ze weinig tijd hebben ivm dit slechte weer

wie o wie kan me helpen

egt waar....want dan haal ik hem morgen op

en regel ik ff dat het ff gereinigd wordt...en dan kunnen ze weer meten en hopen dat het wel lukt

want merk verder helemaal niks aan de auto ondanks dat ie nu deze fout meldingen geeft

egt waar....want dan haal ik hem morgen op

en regel ik ff dat het ff gereinigd wordt...en dan kunnen ze weer meten en hopen dat het wel lukt

want merk verder helemaal niks aan de auto ondanks dat ie nu deze fout meldingen geeft

Meestal zorgt de boost pressure sensor / laaddruk sensor voor de noodloop..

je kan het in ieder geval proberen.

Willem

Meestal zorgt de boost pressure sensor / laaddruk sensor voor de noodloop..

je kan het in ieder geval proberen.

Willem

maarrrr de foutcode geeft de EPPC klep aan.

Die regelt de turbodruk.

Heeft die klep wel aansturing? En zo ja is het vacuumsysteem wel goed.

Maar als ie nooit harder dan 130 heeft gereden kan ook alles machtig versmeerd zijn he. Dat je hele inlaattraject vol vieze drap zit.

maarrrr de foutcode geeft de EPPC klep aan.

Die regelt de turbodruk.

Heeft die klep wel aansturing? En zo ja is het vacuumsysteem wel goed.

Maar als ie nooit harder dan 130 heeft gereden kan ook alles machtig versmeerd zijn he. Dat je hele inlaattraject vol vieze drap zit.

tja op zich zegt 130 niks, hangt ook van de rijstijl af hoe je tot die 130 komt.

Planken tot de 130 gaat ook wel lekker hoor ;)

Een van de grootse probleemveroorzakers bij diesels is de altijd zuinig rijstijl toch?

tja op zich zegt 130 niks, hangt ook van de rijstijl af hoe je tot die 130 komt.

Planken tot de 130 gaat ook wel lekker hoor ;)

Een van de grootse probleemveroorzakers bij diesels is de altijd zuinig rijstijl toch?

Ehm ja, altijd in de goede verhouding hea. Met dit weer lekker rustig warm rijden en daarna goed regelmatig stevig optrekken!

Ehm ja, altijd in de goede verhouding hea. Met dit weer lekker rustig warm rijden en daarna goed regelmatig stevig optrekken!

Warm rijden geld altijd.

Diegeen die dat niet doen trappen een blok aan gort. Maar das logisch en algemeen bekend lijkt mij.

Maar een warm blok kun je mee doen wat je wilt en dat is alleen maar goed.

Gesukkel worden ze alleen maar naar van.

Warm rijden geld altijd.

Diegeen die dat niet doen trappen een blok aan gort. Maar das logisch en algemeen bekend lijkt mij.

Maar een warm blok kun je mee doen wat je wilt en dat is alleen maar goed.

Gesukkel worden ze alleen maar naar van.

Terug
Naar boven