• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Hmm oke oke.. Sinds de ombouw pas eigenlijk en alleen bij volgas.. Net ff een stukje test gereden maar boost komt niet hoger als 1 bar en als die hoger komt schiet ie voor een halve seconde naar 1.2 en dan weer trg en dan weer omhoog en dan weer trg (maximale constante druk is 1,4 bar...) Druk schiet soms uit voor heel even en valt dan snel trg en schiet dan weer snel uit, en dat achterelkaar.. De uitlaat knalt ook nog steeds als dit gebeurd... Je hoort de turbo dan ook egt verschillende toeren draaien.. Baal hier van....

Heb vandaag de contactpunten op de bobine schoongeeschuurd en van alle oxidatie en troep ontdaan, en nu heb ik dat schommelen van de boost...

Ga morgen ook maar vmax is ff bellen..

Groetjes Ram

Markus had t idee dat de afstand van de bougie te groot is waardoor de vonk uitgeblazen word.. Afstand verkleint met 0,2 mm, wat Markus had gezegd om te doen maar nog steeds hetzelfde probleem.. Gister bij Niels, andere bobine eraan gehangen, gereden en je raad het al, probleem is nog steeds aanwezig.

Vandaag Vmax ff gebeld voor een afspraak, ze gaan er gratis naar kijken en zo mogelijk oplossen!! * oktober kan ik er pas heen..

Hou jullie op de hoogte!

Groetjes Ram

wel mooi als de mannen van V Max het zo kunnen oplossen.

altijd vervelend, die storingen waar je niet uit komt :???:

Markus had t idee dat de afstand van de bougie te groot is waardoor de vonk uitgeblazen word.. Afstand verkleint met 0,2 mm, wat Markus had gezegd om te doen maar nog steeds hetzelfde probleem.. Gister bij Niels, andere bobine eraan gehangen, gereden en je raad het al, probleem is nog steeds aanwezig.

Vandaag Vmax ff gebeld voor een afspraak, ze gaan er gratis naar kijken en zo mogelijk oplossen!! * oktober kan ik er pas heen..

Hou jullie op de hoogte!

Groetjes Ram

wel mooi als de mannen van V Max het zo kunnen oplossen.

altijd vervelend, die storingen waar je niet uit komt :???:

Vraagje heb je er ook mee gereden voordat hij gechipt was??? En zo ja liep hij toen beter?

En eeh?? Je luchtmassameter? Is dat de orginele? Of een andere? Ik zou daar eens gaan zoeken.

Vervang je luchtmassa meter eens door een andere.

Ik heb deze problemen ook een keer gehad, toen was de lmm de boosdoener die gaf verkeerde waarde waardoor

de ecu te rijk of soms te arm inspoot en dan krijg je ook dit soort problemen.

Terug
Naar boven