• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

ja man... ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

Vraagje heb je er ook mee gereden voordat hij gechipt was??? En zo ja liep hij toen beter?

En eeh?? Je luchtmassameter? Is dat de orginele? Of een andere? Ik zou daar eens gaan zoeken.

Vervang je luchtmassa meter eens door een andere.

Ik heb deze problemen ook een keer gehad, toen was de lmm de boosdoener die gaf verkeerde waarde waardoor

de ecu te rijk of soms te arm inspoot en dan krijg je ook dit soort problemen.

ja man... ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

Markus had het erover dat op het moment dat de dumpvalve warm werd dat die dan stroef komt te zitten en zo dus niet goed opent of sluit, wat dus die knallen uit de uitlaat gaven. Merk ook heel erg dat als de motor warm is de dumpvalve amper afblaast.. Had ook 2 a 3 keer gehad dat als ik in zn 2 gas gaf hij direct alles eruit blaasde haha! Heb gister al een nieuwe besteld via vmax, 1 van sandtler ofzo had markus t over..

Hou jullie wel op de hoogte,

Groetjes Ram

@16VCalibra wrote:ja man... ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

klopt,

je zoekt je rot bij zo'n probleem.

Markus had het erover dat op het moment dat de dumpvalve warm werd dat die dan stroef komt te zitten en zo dus niet goed opent of sluit, wat dus die knallen uit de uitlaat gaven. Merk ook heel erg dat als de motor warm is de dumpvalve amper afblaast.. Had ook 2 a 3 keer gehad dat als ik in zn 2 gas gaf hij direct alles eruit blaasde haha! Heb gister al een nieuwe besteld via vmax, 1 van sandtler ofzo had markus t over..

Hou jullie wel op de hoogte,

Groetjes Ram

precies man.. ik zocht het in de ontsteking.. kabels van 233 euro voor niets gekocht hehe. mja die oude zate er denk ik al meer als 5 jaar op ook dus kan nooit geen kwaad.. hoeveel druk rij jij dan?! ik rij maxboost op 1.4 bar continu, na 2 weken zo rijden is die veer volgens mij verrot geworden en ging die druk schommelen haha

@jason wrote:@16VCalibra wrote:ja man... ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

klopt,

@16VCalibra wrote:ja man... ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

klopt,

volgens mij niet want die zat tog intern? deze dumpvalve's zitten gewoon in het motorruim dus beter bereikbaar voor troep..

@InjectTheVenom wrote:@GSI Racer wrote:...en door vuil kunnen ze vast gaan zitten heb ik vaker gelezen

Kan dit ook voor een originele gelden?

Als je getuned ben kan je orginele dv wel snel scheuren en verlies je boost... Had ik toen ook.. Reed ik ineens op 0.8bar in plaats van 1.1bar altijd ff t checken waard!

T is wel een priegel klusje die 3 boutjes

precies man.. ik zocht het in de ontsteking.. kabels van 233 euro voor niets gekocht hehe. mja die oude zate er denk ik al meer als 5 jaar op ook dus kan nooit geen kwaad.. hoeveel druk rij jij dan?! ik rij maxboost op 1.4 bar continu, na 2 weken zo rijden is die veer volgens mij verrot geworden en ging die druk schommelen haha

@jason wrote:@16VCalibra wrote:ja man... ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

klopt,

@royv10 wrote:Als je getuned ben kan je orginele dv wel snel scheuren en verlies je boost... Had ik toen ook.. Reed ik ineens op 0.8bar in plaats van 1.1bar altijd ff t checken waard!

T is wel een priegel klusje die 3 boutjes

Grappig dat verschil ken ik, ben voor zover ik weet standaard (C20LET). Is deze makkelijk te vervangen?

Terug
Naar boven