• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Inderdaad. Maargoed. Alles gaat weer terug erin en heb er dan weer garantie op... Het afstellen gaat volgend week woensdag gewoon door. Dan gaan we er ook achter komen of die daadwerkelijk te rijk heeft gelopen...

@16VCalibra wrote:Motor verbruikte olie dus kop ging eraf. Lag aan de kleprubbers. Mja volgens Niels en het revisiebedrijf zijn de wanden zo glad geworden door te rijk lopen. De benzine zou alle olie wegspoelen waardoor er dus geen smering meer was met de wanden, en is dus de wand glad geworden.. Er moeten dus nieuwe zuigerveren om en blok moet gehoond worden. Moet ik ook weer voor dokken.... Afstellen gaat gewoon door ;)

erg vaag verhaal imho :wtf

ik zou het blok is ophalen en voor een second opinion bij een andere revisieboer langsgaan ;)

Vmax heeft de auto afgesteld, dus is het eiglks mijn probleem dooordat door iemand anders zijn fout dus de wanden glad zijn geworden.. Maargoed, bij klasen op de bank zal wel blijken of die te rijk staat of niet, reed gemiddeld op een volle tank tog makkelijk 550km met af en toe goed gas geven..

@16VCalibra wrote:Motor verbruikte olie dus kop ging eraf. Lag aan de kleprubbers. Mja volgens Niels en het revisiebedrijf zijn de wanden zo glad geworden door te rijk lopen. De benzine zou alle olie wegspoelen waardoor er dus geen smering meer was met de wanden, en is dus de wand glad geworden.. Er moeten dus nieuwe zuigerveren om en blok moet gehoond worden. Moet ik ook weer voor dokken.... Afstellen gaat gewoon door ;)

Wie heeft de motor dan zo afgesteld dat hij veel te rijk loopt? Niels heeft de auto zo afgeleverd om in te rijden toch? Als hij de auto zo heeft afgeleverd zou hij dit moeten oplossen lijkt mij, en niet op jouw kosten... :???:

De zuigers zijn weer schoon en netjes, was gewoon olie wat erop zat.. Zal vanmiddag ff de foto's erop proberen te gooien..

Groetjes Ram

erg vaag verhaal imho :wtf

ik zou het blok is ophalen en voor een second opinion bij een andere revisieboer langsgaan ;)

Vmax heeft de auto afgesteld, dus is het eiglks mijn probleem dooordat door iemand anders zijn fout dus de wanden glad zijn geworden.. Maargoed, bij klasen op de bank zal wel blijken of die te rijk staat of niet, reed gemiddeld op een volle tank tog makkelijk 550km met af en toe goed gas geven..

Zal ik eens een gokje doen??

Je zuigers zien er van de bovenkant normaal uit en daar is niks mee;

Ik denk dat wanneer je de gaskleppositiesensor gemaakt hebt en je naar klasen gaat je zult zien

dat hij gewoon kwa brandstofverhouding is goed afgesteld.

De storing geeft aan dat je spanning te hoog is van de gaskleppositiesensor. Hoe meer gas je

geeft hoe hoger de spanning. Dus als hij een te hoge spanning aangeeft denkt de ecu dat

je volgas geeft en gaat hij in de vollastkenvelden lopen.

Dit doet hij dus ook als je maar half gas in deellast rijd. De lambdasonde regelt dan ook niet meer mee.

Op dat moment krijgt hij dus veel te veel benzine waardoor hij kan gaan overslaan omdat hij het niet kan

verwerken. Hierdoor schraapt ie ook de cilinderwanden kaal omdat de benzine de olie van de wanden afhaald.

Ben bang dat DHZ, Vmax, en jij er weinig aan had kunnen doen :-(.

Maar goed dit is wat ik gok nadat ik je verhaal leest. Blijft een lastig verhaal!

Ja is idd lastig. De gasklepsensor is vervangen door Niels, zal dan wel weer ff langs school om em aan de tech 1 te hangen. Kijken of de storingen er dan uit zijn..

Hier foto's van de zuigers:

2cfsb9e.jpg

m9vgci.jpg

30s7la8.jpg

Groetjes Ram

De zuigers zijn weer schoon en netjes, was gewoon olie wat erop zat.. Zal vanmiddag ff de foto's erop proberen te gooien..

Groetjes Ram

Naja het is gebeurt, niks aan te doen. Als t goed is loopt de motor zo. Woensdag gewoon afstellen en we zien wat er gaat gebeuren...

Zal ik eens een gokje doen??

Je zuigers zien er van de bovenkant normaal uit en daar is niks mee;

Ik denk dat wanneer je de gaskleppositiesensor gemaakt hebt en je naar klasen gaat je zult zien

dat hij gewoon kwa brandstofverhouding is goed afgesteld.

De storing geeft aan dat je spanning te hoog is van de gaskleppositiesensor. Hoe meer gas je

geeft hoe hoger de spanning. Dus als hij een te hoge spanning aangeeft denkt de ecu dat

je volgas geeft en gaat hij in de vollastkenvelden lopen.

Dit doet hij dus ook als je maar half gas in deellast rijd. De lambdasonde regelt dan ook niet meer mee.

Op dat moment krijgt hij dus veel te veel benzine waardoor hij kan gaan overslaan omdat hij het niet kan

verwerken. Hierdoor schraapt ie ook de cilinderwanden kaal omdat de benzine de olie van de wanden afhaald.

Ben bang dat DHZ, Vmax, en jij er weinig aan had kunnen doen :-(.

Maar goed dit is wat ik gok nadat ik je verhaal leest. Blijft een lastig verhaal!

Ja is idd lastig. De gasklepsensor is vervangen door Niels, zal dan wel weer ff langs school om em aan de tech 1 te hangen. Kijken of de storingen er dan uit zijn..

Hier foto's van de zuigers:

2cfsb9e.jpg

m9vgci.jpg

30s7la8.jpg

Groetjes Ram

De Botter tuning heeft t weer gevonden hoor.. Al dit gekloot komt dus door de wastegate.. Andre druk op de wastegate gezet, lekte lucht en ging niet open, plots klapte die ineens open en ging toen ook weer dicht wat zich herhaalde, en wat dus de schommelende boost verklaarde. De apexi regelde daarom dus ook niet af.. Doordat de wastegate niet open ging bouwde die dus piekdrukken van 2 bar, en op dat moment klapte die eruit wat dus het knallen en inhouden gaf. Nu maar hopen dat er ergens een goeie wastegate ligt die erop kan woensdag, als het goed is komt het goed!

En owja, de Pierburg zit er nu onder!

Andre bedankt ;) :thumb !!!

Ik gaat slapen!

Groetjes Ram

Naja het is gebeurt, niks aan te doen. Als t goed is loopt de motor zo. Woensdag gewoon afstellen en we zien wat er gaat gebeuren...

Terug
Naar boven