• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP Digidash in Corsa B- Tankmeter en knipperlichten ??

EdGSI

Post weinig
Heren

Ben een aantal dagen bezig met een digitaal dashboard van een kadett in te bouwen in mijn corsa b. Heb hem nu eindelijk mooi op een frame en hij zou moeten passen nu. Tot ik vanmorgen aan de bekabeling begon haha :jerry

Ik heb een aantal probleempjes

- De snelheid valt weg als ik het licht aanzet

- Tankmeter werkt niet (Knippert constant alsof hij leeg is maar hij is zeker weten niet leeg king: )

- Heb de 2 kabels van de kadett stekker (knipperlichten) samen gebonden en deze verbonden aan de enkele kabel van het knipperlicht van de stekker van de corsa. Als ik nu het knipperlicht aanzet krijg ik een irritante zoem , maar de lampjes werken niet.

De volgende kabels van de corsa stekker heb ik niks aangesloten

- blauwe rode (de blauw rode van de pulsgever is aangesloten op de ENIGE blauwe rode van de kadett teller)

- 2x bruin blauwe

- 1x geel bruine

- 1x zwart witte ( die van de knipperlichten , anders gaat hij zoemen)

De blauw rode die ik niet heb aangesloten is van de benzine meter volgens mij. Maar als ik die bij de andere blauw rode (snelheidssignaal pulsgever) geeft hij geen snelheid aan.

De massa van de pulsgever heb ik aangesloten op een massa kabel van de kadett die nog niet in gebruik was.

De geschakelde + van de pulsgever heb ik bij een andere zwarte van de corsa stekker gestoken

Wie o wie kan mij helpen ? :jerry

Terug
Naar boven