• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP!! DISTRIBUTIERIEM ??

Nee. Maar vervanging die wp nou mee! Als die stuk loopt heb je meer schade als dat je nu kosten hebt om pomp mee te vervangen..

@CarloAstra wrote:Nee. Maar vervanging die wp nou mee! Als die stuk loopt heb je meer schade als dat je nu kosten hebt om pomp mee te vervangen..

Toevallig gister nog even bij mijn garage'tje geweest . Vertelde de monteur nog dat iemand met een Zafira uit 2010 het niet nodig vond de waterpomp mee te vervangen: Resultaat: Blok stukgelopen. Schade zat sowieso boven de 5000 euro.

Moraal van het verhaal: Bespaar niet op een waterpomp.

@CarloAstra wrote:Nee. Maar vervanging die wp nou mee! Als die stuk loopt heb je meer schade als dat je nu kosten hebt om pomp mee te vervangen..

Toevallig gister nog even bij mijn garage'tje geweest . Vertelde de monteur nog dat iemand met een Zafira uit 2010 het niet nodig vond de waterpomp mee te vervangen: Resultaat: Blok stukgelopen. Schade zat sowieso boven de 5000 euro.

Moraal van het verhaal: Bespaar niet op een waterpomp.

5000 euro????

Daar koop je 5 Complete motorblokken voor, of een HELE nette Zafira-A, en zelfs al een Zafira-B diesel.

Willem

5000 euro????

Daar koop je 5 Complete motorblokken voor, of een HELE nette Zafira-A, en zelfs al een Zafira-B diesel.

Willem

@wim-v6 wrote:5000 euro????

Willem

hahaha van sommige mensen weet ik niet echt wat ik moet denken !

Ik ben nu nog steeds aan het zoeken voor een geschikte garage voor het vernieuwen van mijn distririem !

Zodra het vervangen is en de draagarmlagers ook (en nu die kut egr klep) zal ik een bericht sturen .

@wim-v6 wrote:5000 euro????

Willem

hahaha van sommige mensen weet ik niet echt wat ik moet denken !

Ik ben nu nog steeds aan het zoeken voor een geschikte garage voor het vernieuwen van mijn distririem !

Zodra het vervangen is en de draagarmlagers ook (en nu die kut egr klep) zal ik een bericht sturen .

Ligt aan de omgeving waar je zit...

@ Jeroenk, was waarschijnlijk een 1.9CDTi?? die draaien gegarandeerd in elkaar als je de waterpomp niet vervangt, 100% garantie op overleden 1900CDti motor, en vervang heel de motor maar, reparatie is zonde geld...

Willem

Ligt aan de omgeving waar je zit...

@ Jeroenk, was waarschijnlijk een 1.9CDTi?? die draaien gegarandeerd in elkaar als je de waterpomp niet vervangt, 100% garantie op overleden 1900CDti motor, en vervang heel de motor maar, reparatie is zonde geld...

Willem

@wim-v6, was inderdaad een 1.9CDTi. Reparatiekosten was een beetje slecht uitgedrukt... Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ie iets van 5k moest inleveren op z'n verkoopprijs. Auto werd dus inderdaad verkocht, voor een 'scheintje'. Maarja, wel met 'n dood blok. Sorry voor 't misverstand ;)

Geen idee wat er inmiddels mee is gebeurd. Geloof dat ie kon worden opgekocht. Verder was wagen in super staat voor wat ik heb gezien. Strak in de lak e.d. Was van origine een 150pk cosmo editie geloof ik. Echter 0 pk op dat moment...

Edit: http://www.ebay.nl/itm/Brand-New-GM-VAUXHALL-1-9-CDTi-16v-Engine-Z19DTH-Opel-/320606381588" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je een beetje handig bent....

@wim-v6, was inderdaad een 1.9CDTi. Reparatiekosten was een beetje slecht uitgedrukt... Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ie iets van 5k moest inleveren op z'n verkoopprijs. Auto werd dus inderdaad verkocht, voor een 'scheintje'. Maarja, wel met 'n dood blok. Sorry voor 't misverstand ;)

Geen idee wat er inmiddels mee is gebeurd. Geloof dat ie kon worden opgekocht. Verder was wagen in super staat voor wat ik heb gezien. Strak in de lak e.d. Was van origine een 150pk cosmo editie geloof ik. Echter 0 pk op dat moment...

Edit: http://www.ebay.nl/itm/Brand-New-GM-VAUXHALL-1-9-CDTi-16v-Engine-Z19DTH-Opel-/320606381588" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je een beetje handig bent....

Terug
Naar boven