• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

help , ik installeer nieuwe auto radio , sluit hem aan door

wellez

Post weinig
help , ik installeer nieuwe auto radio , sluit hem aan door draaden door te knippen en gewoon kleur bij kleur , dat kwam juist uit.dan geen power maar wel het lampje tegen diefstal werkt wel maar krijg men radio niet opgezete nu blijft ook men datum en uur op 0 staan :S opel cors b

moet je even kijken en doormeten welke de + is en welke de geschakelde +. bij de radio/toutchscreen die ik nu heb zoest het gewoon geel op geel en rood op rood.

maar bij me oude pioneer moest geel op rood en rood weer op geel. ff een beetje prutsen en klooien...

koop wel ff een paar extra zekeringen voor het geval de zekering klapt..

moet je even kijken en doormeten welke de + is en welke de geschakelde +. bij de radio/toutchscreen die ik nu heb zoest het gewoon geel op geel en rood op rood.

maar bij me oude pioneer moest geel op rood en rood weer op geel. ff een beetje prutsen en klooien...

koop wel ff een paar extra zekeringen voor het geval de zekering klapt..

origineel gepost door corsageak

koop wel ff een paar extra zekeringen voor het geval de zekering klapt.. <

maar is het probleem dan opgelost als zowel auto radio en display

origineel gepost door corsageak

koop wel ff een paar extra zekeringen voor het geval de zekering klapt.. <

maar is het probleem dan opgelost als zowel auto radio en display

Zowel de zekering in de zekeringskast als die achterin de radio? Als je dan de rode en gele en de bruine hebt aangesloten, zou ie moeten werken.

Zowel de zekering in de zekeringskast als die achterin de radio? Als je dan de rode en gele en de bruine hebt aangesloten, zou ie moeten werken.

origineel gepost door *Jurgen*

hm ok en waar zit de zekering vn achter? radio gechekt

origineel gepost door *Jurgen*

hm ok en waar zit de zekering vn achter? radio gechekt

origineel gepost door mattemaker

:fy1:hmmz zekering ligt eruit..

en waar zit die buiten radio ?

opel corsa b 2000

origineel gepost door mattemaker

:fy1:hmmz zekering ligt eruit..

en waar zit die buiten radio ?

opel corsa b 2000

ALs je zwart van de Corsa aan Zwart van de radio heb gemaakt heb je GEEN massa op de radio.

maar waarschijnlijk + op de + van de radio en + op de - van de radio.

Bij opel is namelijk zo:

Rood = Constant +

Zwart = geschakeld +

Bruin = Massa -

tis zowiezo niet slim om de originele stekker uit de auto door te knippen.

ik koop geen opel waar de radio stekker uit geknipt is, dan ga ik er standaard vanuit dat de auto van een stel prutsers is geweest, daar je overal verloop stekkers kan halen.

Willem

ALs je zwart van de Corsa aan Zwart van de radio heb gemaakt heb je GEEN massa op de radio.

maar waarschijnlijk + op de + van de radio en + op de - van de radio.

Bij opel is namelijk zo:

Rood = Constant +

Zwart = geschakeld +

Bruin = Massa -

tis zowiezo niet slim om de originele stekker uit de auto door te knippen.

ik koop geen opel waar de radio stekker uit geknipt is, dan ga ik er standaard vanuit dat de auto van een stel prutsers is geweest, daar je overal verloop stekkers kan halen.

Willem

gewoon uitmeten

constante plus

geschakelde plus

massa

aangezien je display wel brand ga ik er van uit dat je massa klopt alleen dat je constante en geschakelde verkeerd om zitten.

dus die 2 omdraaien, bij mij was het geel en rood, maar dat is ook altijd maar de vraag, meeste zijn al aan geprutst.

Terug
Naar boven