• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help: Lekkage Opel Astra H 2004

Sinds september een Astra H station van 2004 1.7 CDTI.

Wat blijkt nu continue lekkage bij de deuren.

Voordeuren zijn al gemaakt door dealer koste nogal wat.

Kan ik dit ook zelf, en hoe krijg ik die panelen eraf voornamelijk de bovenkant van het paneel.

Ben namelijk bang dat ik het paneel beschadig.

Hulp gevraagt :-)

Komt vaker voor.

Meestal is het niet zo erg dat het naar binnen lekt.

Wel blijft het soms op dat rubber liggen.

Het lekt door het onderste schroefgat van de speaker.

Komt vaker voor.

Meestal is het niet zo erg dat het naar binnen lekt.

Wel blijft het soms op dat rubber liggen.

Het lekt door het onderste schroefgat van de speaker.

Geconstateerd dat er meerdere malen inderdaad een flinke plas op het rubber lag en wanneer je een bochtje pakt loopt het naar binnen.

Bij de voorzijde waren trouwens de "rubbere randen" die de speaker aansluiten op de deur aan het vergaan waar het dus lekte.

Afgekit door garage en extra parker gezet in het midden van de onderzijde deze wilde namelijk nog wel is wat open gaan staan.

Maar de voorzijde heeft de garage gedaan en die laten je niet zien hoe dat paneel er af gehaald kan worden.

Kan zelf het paneel wel los schroeven en weet alle schroeven ook te vinden.

Weet niet hoe ik die bovenzijde bij het raam los moet krijgen dat zit muurvast, en ben bang dat ik me paneel sloop.

Kan iemand me hier meer info over geven.

Geconstateerd dat er meerdere malen inderdaad een flinke plas op het rubber lag en wanneer je een bochtje pakt loopt het naar binnen.

Bij de voorzijde waren trouwens de "rubbere randen" die de speaker aansluiten op de deur aan het vergaan waar het dus lekte.

Afgekit door garage en extra parker gezet in het midden van de onderzijde deze wilde namelijk nog wel is wat open gaan staan.

Maar de voorzijde heeft de garage gedaan en die laten je niet zien hoe dat paneel er af gehaald kan worden.

Kan zelf het paneel wel los schroeven en weet alle schroeven ook te vinden.

Weet niet hoe ik die bovenzijde bij het raam los moet krijgen dat zit muurvast, en ben bang dat ik me paneel sloop.

Kan iemand me hier meer info over geven.

je moet hem onder los schroeven en dan met je arm onder het paneel het bovenste stuk naar boven duwen, anders scheurt de kunststof strip waarmee het paneel boven vast zit los van het deurpaneel.

je moet hem onder los schroeven en dan met je arm onder het paneel het bovenste stuk naar boven duwen, anders scheurt de kunststof strip waarmee het paneel boven vast zit los van het deurpaneel.

Dus losschroeven en dan dus erachter met je arm, paneel dus onder iets naar je toetrekken. In het midden van het panneel boven omhoog duwen.

Gaat dat stroef? Had het namelijk al geprobeerd en er zit geen beweging in.

Of ben ik te voorzichtig.

Dus losschroeven en dan dus erachter met je arm, paneel dus onder iets naar je toetrekken. In het midden van het panneel boven omhoog duwen.

Gaat dat stroef? Had het namelijk al geprobeerd en er zit geen beweging in.

Of ben ik te voorzichtig.

het zit wel behoorlijk stevig vast, er zitten op een 4 of 5tal plaatsen stalen clips, gewoon vanaf één kant beginnen naar de andere kant werken.

het zit wel behoorlijk stevig vast, er zitten op een 4 of 5tal plaatsen stalen clips, gewoon vanaf één kant beginnen naar de andere kant werken.

Terug
Naar boven