• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP!! m'n vectra plukt me kaal

D.J.R.

Post vaak
Kan iemand mij meer uitleg geven waarom mijn vectra zoveel zuipt.:vertag

heb dit al eens besproken met jullie in de tropic wat is jullie verbruik.

Als ik hem vol heb gegooid met benziene dan kon ik altijd z;n 550km mee rijden stad/snelweg.

Maar de laatste tijd mag ik blij zijn dat ik net over de 400km kom.

Heb het advies van jullie opgevolgd en de gasklep huis schoongemaakt egr afgedopt en hij liep echt een stuk beter.

Nu heb ik hem 2 keer vol gegooid en heb nu 50 km winst geboek:D

Wat ik de afgelopen keer heb gedaan is een flesje in m'n tank gegooid die de injectoren reinigd.

Ja of dat geholpen heeft weet ik niet maar wordt hier wel een beetje gek van.

Nog ff en ik kan een lening gaan aanvragen voor die auto om te kunnen blijven rijden.

Wie kan mij veder helpen en wie heeft dit probleem ook al eens gehad???

Ps NEE IK BEN GEEN SCHEURIJZER.:agent

he jong ik heb dit probleem al vaker gehoord maar na over leg met mijn colega's blijkt uit onze conclusie dat dit meestal de labdasonde was!!

heb je die al eens vervangen?

Wat dacht je dat een slechte of een kapotte temparatuur zensor doet,,die regeld ook een groot deel van je brandstof hoeveel heid regeling .

en je kan er simpel bij en kost ook niet de hele wereld ongeveer 16 euro

let op sezor niet de sender zitten braaf naast elkaar die met dat stekkerdje met meer draden. (ovaal strekkerdje )

bert

origineel gepost door royke2000

he jong ik heb dit probleem al vaker gehoord maar na over leg met mijn colega's blijkt uit onze conclusie dat dit meestal de labdasonde was!!

heb je die al eens vervangen?

Nee die is niet vervangen geweest maar waar zit ie dan?

origineel gepost door Famempeters

Wat dacht je dat een slechte of een kapotte temparatuur zensor doet,,die regeld ook een groot deel van je brandstof hoeveel heid regeling .

en je kan er simpel bij en kost ook niet de hele wereld ongeveer 16 euro

let op sezor niet de sender zitten braaf naast elkaar die met dat stekkerdje met meer draden. (ovaal strekkerdje )

bert

Aha heb je er toevallig ook een foto van?

Kan het daarom ook zijn dat ie onregelmatig loopt ( toerental blijft schommelen )

Weet je bij mij brand het motormanetjelampie niet.

Maar als ik naar de VOD ga kunnen ze het dan vinden met het uit lezen???

Gr Dirkjan

die senzor zit op het thermostaat huis en dat zit weer net voor je ditributie kapje als je voor de auto staat net rechts van het lucht filter huis boven op kan je zo bij .

dat kan onrust en schommelen en duurder lopen veroorzaken let op is gewoon EEN mogelijkheid .

deze senzor stuurd de brandstof sturing aan meer of minder bij bepaalde temparatuur ,,mocht hij niet goed werken en het signaal afgeven koude motor en geeft constand wat meer als nodig gaat je verbruik ook omhoog .

logie,s toch ????

probeer maar kost niet te veel !!

bert

die senzor zit op het thermostaat huis en dat zit weer net voor je ditributie kapje als je voor de auto staat net rechts van het lucht filter huis boven op kan je zo bij .

dat kan onrust en schommelen en duurder lopen veroorzaken let op is gewoon EEN mogelijkheid .

deze senzor stuurd de brandstof sturing aan meer of minder bij bepaalde temparatuur ,,mocht hij niet goed werken en het signaal afgeven koude motor en geeft constand wat meer als nodig gaat je verbruik ook omhoog .

logie,s toch ????

bert

Oke bert zal dat van jou eens proberen, ik hoop dat je gelijk hebt.

Je hoort nog.

Gr Dirkjan

origineel gepost door c-dett16v

lambda sonde zit in je uitlaat.

kan zeker het probleem zijn

Dus uitlaat vervangen of kun je alleen dat ding vervangen??

Gr Dirkjan

Met de tech 2 kijken naar de waardes van alle sensoren.

De temperatuursensor wil wel eens kapot gaan, dat kan je op de tech 2 mooi zien. Dan klopt het aantal graden niet met wat er op het dash staat.

origineel gepost door D.J.R.

Gr Dirkjan

nee de lambda sonde zit in je uitlaat geschroefd,

maar zoals indd is gezegd, even via de tech 2 kijken of de temp correspondeert met je dash meter.

origineel gepost door D.J.R.

Gr Dirkjan

nee de lambda sonde zit in je uitlaat geschroefd,

maar zoals indd is gezegd, even via de tech 2 kijken of de temp correspondeert met je dash meter.

oke we gaan alles wat jullie mij aanraden gaan uitvoeren.

Jullie horen van mij.

Gr Dirkjan

logie,s toch ????

bert

Dit bedoel je zeker bert.

kan ik hem er zo uit schroeven of moet eerst het koelvloei stof er uit halen

Foto-A3S8CYLR-D.jpg

Gr Dirkjan

LMM wil ook wel eens roet in het eten gooien ... ook is het handig om te checken wat je dynamo nog doet ...

mocht deze meer dan 14 volt leveren kan het zo zijn dat hij andere belangrijke sensoren enz kan verstoren of zelfs doen verbranden (weet ik alles van .. heeft mij dus een LMM gekost)

Deze heeft geen LMM. deze met inlaat druk.

je kan wel je MAP sensor en slang nakijken, deze hangt aan het schutbord.

Willem

ja nu zijn er zoveel reactie's dat ik maar eens naar de VOD rij en hem maar eens laat uitlezen.

Ik kan wel het een en ander gaan proberen maar moet wel zeker weten wat het is en anders kost het we teveel misschien.

Maar in ieder bedankt voor jullie reactie's en ik hoop dat het probleem kan worden op gelost.

Gr Dirkjan

Terug
Naar boven