• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help me opel vectra is overleden

shrek83

Post weinig
Ik reed vanmiddag op de a2 met me vectra. opeens kon ik gas geven wat ik wou maar ging niet vooruit. ik naar de vlucht strook en de anwb gebeld. kreegt hem ook niet meer aan de gang. de startmoter ging wel rond maar niet van harte. wel genoeg stroom. de anwb man heeft hem opgesleept en toen geprobeert om hem testarten in zijn versnelling. de voor wielen blokeerde toen. als je hem aanduwt loopt hij gewoon soepel. ze hebbe me net naar huis gebracht. het gaat om een opel vectra 18 16v (x1.8xe) uit 1997. weet iemand toevallig wat er aan de hand is. alvast bedankt

Dat is heel goed !

Hoe zijn het olie- en koelwaterpeil ?

Heb je geprobeerd de motor met de hand rond te draaien ?

Evt. met de bougies eruit, kijken of er iets omhoog komt.

Ben benieuwd waarom hij (bijna) niet rond wil draaien.

Met een (steek)ringsleutel op de bout in het midden van de krukaspoelie.

Als dat lukt, meteen even in de olievuldop kijken of die nokkenas meedraait.

haha, geeft zo'n zooitje anders.

Voorpijp moet er dan ook onderweg, maar dat is goed te doen.

kans dat je de motor ook iets uit de veren of zelfs subframe iets zakken om deze eraf te krijgen.

Ben wel benieuwd wat er aangetroffen word in dat Carter.

ik heb meerder Bigblock ecotec carters gezien, de meeste vol met (zwarte) Sludge.

dan verstopt heel de zooi.

Dit word meestal veroorzaakt door een dicht zitten carterventilatie pijpje op de gasklep.

en voor sommige hier op het forum, Hier helpt een oil catch tanlkje ook niet bij.

het is dan ook belangrijk, zelfs als je met oil cathc tankje rijdt, dat de dunne slang van de carterventilatie gewoon zijn functie ongewijzigd blijft behouden.

er word ten slotte veel te makkelijk / te licht gedacht over de carterventilatie en zijn doel.

Willem

hehe morgen ga ik naar een donor hart voor me vectra kijken een kan een complete auto kopen voor 200 euries

Terug
Naar boven