• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help Mede Opel genoten !!!!!

Sinds gister middag tot nu toe

Heb ik eigenlijk geen last meer gehad

Hoop eigenlijk dat het gwn koppijn van de auto was

Maar kzit af te tellen totdat die weer begint

Komt van zelf weer terug, heb het ook met mijn opc, heb ik een poosje gereden zet ik hem stil slaat ie niet tot nauwelijks nog aan geen reactie op gaspedaal, foutcodes komen overeen met die van jou. alleen heb ik er 4 dat puur op het gaspedaal/gasklep/gasklep regeling heb het nu al een maand niet meer gehad maar ik ga een andere ecu proberen gescoord via ebay voor een redelijk bedrag.

Komt vaker voor dat de ecu,s dit probleem geven :???:

@all, Bigga010 car is Astra H, motor is Z16XEP, different than Z16XE, still not sure which ecu he has, but most likely not Multec. Maybe he has same issues, but still a different car than Astra G.

Nou ondertussen zijn we maanden verder

Ben naar opel dealer gwweest ze hebbe hem gereset

Maanden lang geen probleem gehad

En jawel vrijdag 8 mei

7 maanden later speelt het probleem zich weer af

Ik heb btw niks laten vervangen in de tussentijd

Behalve bandjes en remblokken voor de apk

Heel raar de foutcodes die ik toen had die hierboven staan geeft die nu niet aan

Nou geeft die een foutcode aan die de anwb niet ken lezen ( moet door opel gedaan worden zegt die )

hij heeft hem gereset en sinds vanmorgen tot nu toe geen problemen

Hij gokt het op een bobine probleem

Heb hem namelijk verteld dat vanmorgen toen ik hem starte hij niet meteen aan wou slaan en toen die eenmaal gestart was met moeite ze toeren wou maken

3 seconden later zat die wel op 900 toeren en toen ging ook het lampje aan :(

Iemand welbis bobine pribleem gehad ?

Moeite met toeren zal niet zeker de bobine zijn ik zou dan de kruk of nokkenassensor als veroorzaker zien.

Ja ik weet het ook ni meer

Kheb nu 4 verschillende diagnoses gehoord

Maar bij mij speelt het 1x in de zoveel tijd en daarna is het weer langere tijd weg

Opel dealer heeft er ook even 20 kilometer ingereden

Stukkie binnenstad en snelweg

Auto rijdt als een zonnetje die weten het ook ni meer

Mocht je interesse hebben, je kan eens een keer naar mij komen en meet ik de zooi wel effe dor.

Misschien is het corrosie op bepaalde stekkers of iets anders

Terug
Naar boven