• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP met aansluiten raamsluitmodule bij astra g 1999

opelfreak1975

Post weleens wat
ik heb deze module gekocht hier via het forum voor de ramen telaten sluiten , maar wie kan mij laten zien bij een astra g sport bj 1999

hoe je die aan moet sluiten , want ik krijg het niet werkend via beschrijving

Foto0024.jpg

ik heb ook die module besteld waar Baas J het overhad. zondag geld overgemaakt, vandaag module binnen gehad.

naja module.. het is een zelf gefabriceerd printplaatje met oa een concensator erop wat ik zo kan zien. Daaroverheen zit een kripkous gemaakt ter bescherming. Op zich best netjes gemaakt en als het werkt is het goed he.

14 euro is dus geen geld. maar dat moet je auto wel automatisch ramen kunnen sluiten middels sleutel naar rechts houden want anders gaat het niet werken ben ik bang.

ik heb ook die module besteld waar Baas J het overhad. zondag geld overgemaakt, vandaag module binnen gehad.

naja module.. het is een zelf gefabriceerd printplaatje met oa een concensator erop wat ik zo kan zien. Daaroverheen zit een kripkous gemaakt ter bescherming. Op zich best netjes gemaakt en als het werkt is het goed he.

14 euro is dus geen geld. maar dat moet je auto wel automatisch ramen kunnen sluiten middels sleutel naar rechts houden want anders gaat het niet werken ben ik bang.

kun je uberhaupt wel je ramen automatisch laten sluiten door de sleutel naar rechts te draaien in het slot bij het sluiten van de auto, want als dat niet kan ondersteund je cv module het gewoon niet volgens mij. In een ander topic heb ik verteld welke kleuren je moet gebruiken. Rood/geel was je negatieve signaal van je cv module dacht ik, moer je daar even kijken, anders wordt het hem niet voor je ben ik bang...

Iemand suggesties??

kun je uberhaupt wel je ramen automatisch laten sluiten door de sleutel naar rechts te draaien in het slot bij het sluiten van de auto, want als dat niet kan ondersteund je cv module het gewoon niet volgens mij. In een ander topic heb ik verteld welke kleuren je moet gebruiken. Rood/geel was je negatieve signaal van je cv module dacht ik, moer je daar even kijken, anders wordt het hem niet voor je ben ik bang...

Iemand suggesties??

@baas J, welke heb jij dan gekocht? En waar gekocht? Wat voor type astra heb je uit welk jaar. Ik wil ook zoiets hebben voor mijn astra type zie handtekening

@baas J, welke heb jij dan gekocht? En waar gekocht? Wat voor type astra heb je uit welk jaar. Ik wil ook zoiets hebben voor mijn astra type zie handtekening

2 ramen 2 x drukken

Als je het heel save uitvoeren wil kun je eerst de pluspool van de accu los maken.( let wel dat je daarna je ramen en autoradio opnieuw moet programmeren). Het is niet noodzakelijk.

Als eerste moet de zijbekledingskap bij de beenruimte aan de passagierszijde verwijderd worden.

Hierachter bevindt zich nl de besturingseenheid.

Aan de linkerkant van de besturingeenheid bevindt zich een brede stekker met allemaal zeer dunne draadjes.

Zoek het bruin/zwarte of rood/gele draadje op (dit naar gelang de uitvoering van de auto, het is nl wel eens veranderd door opel).

Dit is de comfortleiding en sluit nl de vensters. (pin 24).

HIER MOET HET RODE DRAADJE VAN DE MODULE AAN TOEGEVOEGD WORDEN (bv door te solderen of met een rode splitser te werken).

De bruine kabel van de module moet aan de massa (de carrosserie dus).

Zoek nu aan dezelfde stekker die links van de besturingseenheid zit het dunne zwart/blauwe draadje. (pin 10).

Deze kabel is de sluitimpuls die van de centraalvergrendeling afkomt.

HIER MOET HET GELE DRAADJE VAN DE MODULE AAN TOEGEVOEGD WORDEN. (bv door te solderen of met een rode splitser te werken).

VERWISSEL IN GEEN ENKEL GEVAL ROOD EN BRUIN

Zonodig: Ramen opnieuw programeren. (als accuklem losgekoppeld is geweest)

(staat in de handleiding van de auto of bijlage).

Test

Ramen naar beneden laten.

1x drukken op de afstandsbediening (deuren sluiten).

Nogmaals drukken op de afstandsbediening (ramen sluiten).

Zo niet: alles kontroleren.

Als je met splitters werkt is het noodzakelijk dat je bij de dunne draadjes rode splitters gebruikt !! Anders heb je kans dat het kontakt niet goed tot stand wordt gebracht

2 ramen 2 x drukken

Als je het heel save uitvoeren wil kun je eerst de pluspool van de accu los maken.( let wel dat je daarna je ramen en autoradio opnieuw moet programmeren). Het is niet noodzakelijk.

Als eerste moet de zijbekledingskap bij de beenruimte aan de passagierszijde verwijderd worden.

Hierachter bevindt zich nl de besturingseenheid.

Aan de linkerkant van de besturingeenheid bevindt zich een brede stekker met allemaal zeer dunne draadjes.

Zoek het bruin/zwarte of rood/gele draadje op (dit naar gelang de uitvoering van de auto, het is nl wel eens veranderd door opel).

Dit is de comfortleiding en sluit nl de vensters. (pin 24).

HIER MOET HET RODE DRAADJE VAN DE MODULE AAN TOEGEVOEGD WORDEN (bv door te solderen of met een rode splitser te werken).

De bruine kabel van de module moet aan de massa (de carrosserie dus).

Zoek nu aan dezelfde stekker die links van de besturingseenheid zit het dunne zwart/blauwe draadje. (pin 10).

Deze kabel is de sluitimpuls die van de centraalvergrendeling afkomt.

HIER MOET HET GELE DRAADJE VAN DE MODULE AAN TOEGEVOEGD WORDEN. (bv door te solderen of met een rode splitser te werken).

VERWISSEL IN GEEN ENKEL GEVAL ROOD EN BRUIN

Zonodig: Ramen opnieuw programeren. (als accuklem losgekoppeld is geweest)

(staat in de handleiding van de auto of bijlage).

Test

Ramen naar beneden laten.

1x drukken op de afstandsbediening (deuren sluiten).

Nogmaals drukken op de afstandsbediening (ramen sluiten).

Zo niet: alles kontroleren.

Als je met splitters werkt is het noodzakelijk dat je bij de dunne draadjes rode splitters gebruikt !! Anders heb je kans dat het kontakt niet goed tot stand wordt gebracht

@derartz wrote:@baas J, welke heb jij dan gekocht? En waar gekocht? Wat voor type astra heb je uit welk jaar. Ik wil ook zoiets hebben voor mijn astra type zie handtekening

Bij hem moet je wezen: aa.lt@orange.nl

Kost 14 euro

Ik heb een Astra Coupe Turbo uit 2002

@derartz wrote:@baas J, welke heb jij dan gekocht? En waar gekocht? Wat voor type astra heb je uit welk jaar. Ik wil ook zoiets hebben voor mijn astra type zie handtekening

Bij hem moet je wezen: aa.lt@orange.nl

Kost 14 euro

Ik heb een Astra Coupe Turbo uit 2002

Terug
Naar boven