• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

help motorstoring kom er niet uit

Oh wacht even!!!

LMM pin 1 moet massa zijn, als die er niet is dan maakt de gasklep positie sensor geen massa en dan regelt hij never nooit naar nul!!!

Hier effe een stukkie schema:

xBfkgKI.png

B30 is de LMM en B147 de gaskleppotmeter.

Hier zie je overduidelijk dat pin 1 van de gaskleppotmeter naar pin 2 van de LMM loopt. En pin 1 van de LMM moet gewoon hard aan massa hangen, zoals jij eerder gezien had heeft die pin bij jouw LMM geen aansluiting. Dat klopt dus niet. LMM geen massa, gaskleppotmeter geen massa.

En zoals je in het schema kunt zien veegt de potmeter met pen 3 tussen pen 1 en 2. Pen 2 staat dus 5V op en als pen 1 geen massa kent dan gaat die 5V ombelemmerd door de potmeter heen omdat er geen belasting aan hangt (massa).... Daarom meet jij daar nog steeds een veel te hoge spanning...

Succes!

EDIT: B24 is overigens de koeltemp sensor en W21 is de octaanstekker. Hier zie je dan dat die ook niet goed zullen functioneren als de LMM geen massa heeft op pin 1.

Ben er na lang uitzoeken uit het had niks met massa temaken

Ik heb een 3 rijen ecu en die heeft een gasklep me kleine sensor

En de 2 rijen ecu heeft de gasklep met de grote verstelbaar sensor

Bij mij zat er een gasklep met grote sensor op nu ik deze verwisseld heb

Is de storing weg een loopt hij supper :wors

wil de mensen die mee hebben willen denken bedanken voor hun hulp :thumb

Mvg niels

Terug
Naar boven