• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

help, nokkenassensor astra f c18xe

hallo,

weet iemand (vast wel) hoe een nokkenassensor vast zit achter de distributie kap?

heb eindelijk de sensor binnen vanuit deutschland, maar nou heb ik net de oude eruit gedraaid en deze zat maar vast met 1 uitwendige torx schroef...!? dat terwijl er bij de uitsparing van de sensor (te zien op de foto) ook een gat met schroefdraad zit... :wtf

weet iemand hier of daar een bout/schroef hoort te zitten, en zoja wat voor 1? met ringetje, koperringetje???

BVD

Uploaded with ImageShack.us

heb de distributiekap er helemaal af gehad en ben geen schroeven of dergelijke tegen gekomen...

dus als er wat in hoort heeft het vast daar aan gelegen en ben ik miss eindelijk van code 92 af :)

heb de distributiekap er helemaal af gehad en ben geen schroeven of dergelijke tegen gekomen...

dus als er wat in hoort heeft het vast daar aan gelegen en ben ik miss eindelijk van code 92 af :)

maar hoe weet ik dan zeker dat de sensor goed zit? heb nergens een aanslag zitten ofzo, hij kan alle kanten op...

maar hoe weet ik dan zeker dat de sensor goed zit? heb nergens een aanslag zitten ofzo, hij kan alle kanten op...

haha, foutje van mijn kant, toen ik de distr kap los heb gedraaid, draaide ook meteen de bout met schroefdraad voor de kap mee :) die komt in die uitsparing :) dus probleem opgelost!

haha, foutje van mijn kant, toen ik de distr kap los heb gedraaid, draaide ook meteen de bout met schroefdraad voor de kap mee :) die komt in die uitsparing :) dus probleem opgelost!

nou was ik héél even héél blij, mm lampje was uit nadat ik de min pool paar minuten eraf had gehaald... Weer lekker voorbij de 4500 toeren :) maar toen ik de auto uit zette en daarna weer startte was dat verrekte mm lampje er ook weer, nou kan ik weer niet verder dan 4500 toeren :( wat te doen???

nou was ik héél even héél blij, mm lampje was uit nadat ik de min pool paar minuten eraf had gehaald... Weer lekker voorbij de 4500 toeren :) maar toen ik de auto uit zette en daarna weer startte was dat verrekte mm lampje er ook weer, nou kan ik weer niet verder dan 4500 toeren :( wat te doen???

maak eens een foto hoe je hem hebt gemonteerd. En duurt het met aanslaan heel lang? Anders is teven je krukassensor kapot.

maak eens een foto hoe je hem hebt gemonteerd. En duurt het met aanslaan heel lang? Anders is teven je krukassensor kapot.

aanslaan gaat niet snel maar hoef ook niet héél lang te starten... Maar als de krukassensor kapot is loopt tie dan ook in noodloop? (4500 toeren) zal vanavond de min pool er nog eens afhalen, mocht het weer voorkomen wordt het weer de paperclip methode :)

aanslaan gaat niet snel maar hoef ook niet héél lang te starten... Maar als de krukassensor kapot is loopt tie dan ook in noodloop? (4500 toeren) zal vanavond de min pool er nog eens afhalen, mocht het weer voorkomen wordt het weer de paperclip methode :)

nou breekt mien klomp, net ff weer proberen te starten, lopen als een zonnetje, gewoon weer boven de 4500 toeren... en nog geeneens de accupool eraf gehad :wtf

nou breekt mien klomp, net ff weer proberen te starten, lopen als een zonnetje, gewoon weer boven de 4500 toeren... en nog geeneens de accupool eraf gehad :wtf

ja je blijft lachen met die c18xe motors

heb er zelf ook 1 hier en soms brand het lampje ook maar merk verder niks

alleen raar stationeer lopen

maar kan ook dagen niet voor komen

Terug
Naar boven