• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

help, nokkenassensor astra f c18xe

ja je blijft lachen met die c18xe motors

heb er zelf ook 1 hier en soms brand het lampje ook maar merk verder niks

alleen raar stationeer lopen

maar kan ook dagen niet voor komen

vanmorgen de auto starten, geen lampje, 4 á 5 km gereden, lampje brand weer, weer in noodloop (4500 toeren) wordt er nou eigenlijk al een beetje moe van, had ik m'n calibra v6 maar nooit naar de sloop gebracht :(

vanmorgen de auto starten, geen lampje, 4 á 5 km gereden, lampje brand weer, weer in noodloop (4500 toeren) wordt er nou eigenlijk al een beetje moe van, had ik m'n calibra v6 maar nooit naar de sloop gebracht :(

hallo allen,

heb m net nog eens ff uitgelezen dmv de welbekende knippercode, code 12 maar die is normaal, dan heb ik nog een code 13, 92 nokkenassensor, en nog een code 93...

heb met zoekfunctie nog eens ff gezocht maar kan niks vinden :( heeft iemand met een linkje met een site waar al deze codes op staan? t gaat om een astra f 1.8 uit 1995 motorcode c18xel

BVD

hallo allen,

heb m net nog eens ff uitgelezen dmv de welbekende knippercode, code 12 maar die is normaal, dan heb ik nog een code 13, 92 nokkenassensor, en nog een code 93...

heb met zoekfunctie nog eens ff gezocht maar kan niks vinden :( heeft iemand met een linkje met een site waar al deze codes op staan? t gaat om een astra f 1.8 uit 1995 motorcode c18xel

BVD

ff gegoogled, nou heb ik de codes gevonden,

13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.

92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty

93 Hall Effect Switch (HES) low voltage

maaruh :wtf heeft dat allemaal met elkaar te maken ofzo?

ff gegoogled, nou heb ik de codes gevonden,

13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.

92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty

93 Hall Effect Switch (HES) low voltage

maaruh :wtf heeft dat allemaal met elkaar te maken ofzo?

92 en 93 geeft aan dat de nokkenas en krukassensor niet goed met elkaar getimed lopen, en dus te veel qua timing afwijken van elkaar

13 kan worden verooraakt door de andere 2 sensoren.

Willem

92 en 93 geeft aan dat de nokkenas en krukassensor niet goed met elkaar getimed lopen, en dus te veel qua timing afwijken van elkaar

13 kan worden verooraakt door de andere 2 sensoren.

Willem

Hee boys,

Is er al een oplossing gevonden voor het bekende sensorkwaaltje.

Ik heb astra met de z18xe en de sensor was ''kapot''. Nieuwe besteld, erin gezet en gereset.... Nog steeds kapot...

Start slecht, 4500 max, stationair niet zoals t hoort. Krukassensor is goed.

Ik heb OBD bleutooth uitlees apparaatje en die geeft ook enkel de sensor aan.

Help :hmmz

Alvast bedankt!

Groetjes Thijs

Hee boys,

Is er al een oplossing gevonden voor het bekende sensorkwaaltje.

Ik heb astra met de z18xe en de sensor was ''kapot''. Nieuwe besteld, erin gezet en gereset.... Nog steeds kapot...

Start slecht, 4500 max, stationair niet zoals t hoort. Krukassensor is goed.

Ik heb OBD bleutooth uitlees apparaatje en die geeft ook enkel de sensor aan.

Help :hmmz

Alvast bedankt!

Groetjes Thijs

Waneer de krukas en nokkenassensor niet goed werken kun je dit beide krijgen. Geen imitatie rommel kopen werkt ook vaak niet goed.

Tevens je distributie timing controleren, als deze niet goed staat zelfde fout.

Terug
Naar boven