• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP!!! Oliefilter vervangen maar zit giga vast.

Ik heb er inmiddels al heel wat mee gereden en nog nikst gemerkt.

Ik ga eens informeren wat dat ding kost.

Bij mijn eerste beurtje zat die dop ook gigantisch vast. Uiteindelijk besloten om alles desnoods naar de kl*te te helpen om het los te krijgen, dus een dop met wringijzer erop, daar een buis van ongeveer 2 meter overheen geschoven en daar met z'n tweeën aan gaan hangen.

Toen pas kwam die dop los, wel gelijk de pakking kunnen vervangen tussen het huis en blok, maar het huis zelf was wel heel gebleven gelukkig.

Pinnentje komt het Carter niet als ik het goed heb, heeft zijn eigen uitsparing, daar zal heus rekening mee gehouden zijn...

Willem

Ik ben vandaag maar eens bij de VOD geweest want ik maakte me toch wel zorgen. :(

Ze hebben er na gekeken en er was geen lekkage,huis staat recht op het blok en omdat ik er al 2 weken mee rijd en geen oliedruk verlies had moest ik me maar geen zorgen om gaan maken.

Wel als het huis een kwartslag rond was gegaan maar 2 tot 3 mm maakte niet uit zeiden zij. :hmmz

Ik gok er maar op maar heb weer een hoop geleerd van jullie.

Volgende verversing van de olie laat ik maar even over aan de garage.

Terug
Naar boven